Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Picasso 2.0 HDI BMP6 - dobrá volba

Citroën je zřejmě jedinou značkou, která nabízí tři různé automobily kategorie MPV, když mezeru mezi modely Xsara Picasso a C8 vyplnil C4 Picasso, respektive sedmimístný C4 Grand Picasso. Použít v názvu jméno Pabla Picassa, největšího malíře 20. století, už samo o sobě zavazuje.

V případě modelu C4 Picasso se to povedlo stoprocentně, protože jeho design považujeme v současné době mezi nejpůsobivější, co tento segment nabízí. Ke kráse připívají mimo elegantních tvarů také velké zasklené plochy které dosahují pěti metrů čtverečních, přičemž dva metry čtverečné připadají na čelní sklo. S velkým panoramatickým střešním oknem včetně elektricky ovládané krycí rolety, dokonce 6,2 m². Za velkým čelním oknem si cestující na předních sedadlech připadají jako ve výloze, zvláště když je protažené až nad jejich hlavy. Díky tomu se vám může pak zdát, že jedete rychleji než ve skutečnosti.
Design C4 Picassa je rozhodně ještě přitažlivější než u většího provedení Grand, k čemuž přispívá třeba netradiční zvlněná spodní linie oken druhých dveří nebo třetí boční okno ve stylu Xsary Picasso. S Grandem má kratší Picasso společnou pouze platformu a rozvor 2728 mm (Xsara Picasso 2760 mm), liší nejen v délce, ale především v tvarech.
Model C4 Picasso se dodává se zážehovými motory 1.6 VTI/120 k a 1.6 THP/156 k a vznětovými 1.6 HDI/112 k a 2.0 HDI/150 k. My jsme měli k dispozici přeplňovaný vznětový dvoulitr HDi o výkonu 100 k a točivém momentu 270 N.m. Dodává se buď ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou nebo šestistupňovou manuální pilotovanou BMP6, kterou jsme měli k dispozici. Ačkoliv oproti předchozí generaci, kterou jsme měli k dispozici před třemi, udělala velký skok kupředu, ale přesto bychom raději sáhli buď po klasickém automatu nebo mechanické převodovce, pokud by byla k mání. Zmíněná převodovka nedosahuje komfortu samočinných s planetovým soukolím a hydrodynamickým měničem. Troch „trhavé“ řazení nám kompenzuje alespoň velice pěkná spotřeba – v průměru 6,2 litru nafty na sto kilometrů. Mimo města nám palubní počítač ukazoval ještě o litr méně.
Základem je klasická šestistupňové převodové ústrojí s přímým ozubením, o řazení a vypínání spojky se stará elektrohydraulika. Rychlosti se nevolí klasickou pákou, ale buď páčkami pod volantem anebo elektronicky. S touto převodovkou dosahuje motor točivého momentu 300 Nm už v 1750 otáčkách za minutu. S výkonem 150 k uděluje vozu velice slušnou dynamiku. Při zastavení a vypnutí motoru je úplně jedno v jaké poloze páku necháme, ale při startování musí být vždy na neutrálu.
Stejně jako klasická „cé-čtyřka“ má volant pevný střed a otáčí se pouze věncem. Na dvě desítky tlačítek pro nejrůznější funkce si po chvilce zvyknete. Uprostřed přístrojové desky je digitální displej, který zobrazuje velkou číslicí aktuální rychlost, dále pak stav paliva otáčky motoru a údaje z palubního počítače.
Sedadla jsou dostatečně tuhá a pohodlná, vzadu jsou jednotlivě posuvná o 130 mm, a také všechna stejně široká 450 mm. Ve velkém rozsahu nastavitelném sedadle si rychle najdete optimální polohu za volantem. Podle uspořádání sedadel dosahuje zavazadlový prostor objemu 500 až 605 litrů, po naložení ke stropu a jejich sklopení 1734 litrů.
Citroën C4 Picasso je velice dobře vybaven už v základní výbavě Attractive (akční cena 1.6 Vti – 369 900 Kč Kč), která zahrnuje mj. sedm airbagů, systémy ESP, ASR, ABS, EBD, EBA, asistent rozjezdu do kopce, automatickou elektrickou parkovací brzdu, palubní počítač nebo tempomat. Nejvyšší výbava Exclusive má navíc třeba ještě mlhovky, automatickou klimatizaci, zadní parkovací asistent, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Praktické je rovněž vzduchové pérování zadní nápravy, která udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení. Podle potřeby ji můžeme zvýšit nebo snížit v od 480 až 620 mm nad zemí a to buď mechanicky tlačítkem nebo automatiky po rozjezdu a překročení rychlosti 10 km/h.
Citroën C4 Picasso v pětimístném provedení nás okouzlil především atraktivním designem, tak zajímavým a praktickým interiérem, komfortem a slušnými jízdními vlastnostmi. Ideální automobil na cesty, ale přimlouvali bychom se přeci jen za jinou převodovku.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 N.m při 1750/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,4/5,2 l/100 km
Rozměry: 4470 x 1830 x 1660 mm
Rozvor: 2728 mm
Cena: 517 900 Kč (Tendance

J.Lasík, 6.12.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar