Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi - král je mrtev, ať žije král
Malé užitkové automobily mají u značky Citroën mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevilo první Berlingo, v roce 2008 druhá generace a nyní se prodává třetí, ale pouze jako elektrická verze. Ale to už není dnes tak úplně pravda.
Modely typu Berlingo nebo Peugeot Rifter jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.
Po modernizaci ale zmizela oblíbená středová konzole s úložným boxem, dále třeba vyhřívání sedadel nebo průhledový displej. Naopak se zvýšila užitečná hmotnost na 802 kilogramů.
Ale už vás nebudeme napínat a vysvětlíme, jak je to vlastně s pohonnými jednotkami. Díky legislativní „vychytávce“ je Berlingo homologované také lehké užitkové vozidlo kategorie N1. A tak se pod kapotu mohl vrátit oblíbený vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5jak ve slabší verzi 100 k, tak o výkonu 130 k a s točivým momentem 300 Nm při 1750 otáčkách za minutu a ve spojení s osmistupňovým automatem. Právě ten jsme si otestovali a podle nás bude i nejžádanější. Můžete mít ale také benzínovou „jedna-dvojku“ – 110 k s manuální šestistupňovou převodovkou.
Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar.
Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi. Palubní deska je přehledná, dole i nahoře zploštělý volant nezvykle malého průměru už nezakrývá kapličku s klasickými analogovými a dobře čitelnými budíky.
Asi nejen my, ale i řada dalších zájemců je ráda, že se vrátil velice úsporný turbodiesel. Během testu se průměrná spotřeba pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, po běžných silnicích tak ca 5,5 litru. Výhodou je i zvýšený podvozek a tzv. zátěžové pneumatiky.
V příštích dnech se na trhu objeví nové Berlingo a světe div se opět ve všech motorizacích – benzinové, naftové i elektrické. Konečně někdo dostal rozum a to je dobře.
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1499 ccm
Výkon: 96 kW při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Rozměry: 4403 x 1848 x 1844 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 597/2126 l
Cena: 675 000 Kč (1.5 Blue HDi 130 Profi + M Shine)
JL 8.4.2024
Po modernizaci ale zmizela oblíbená středová konzole s úložným boxem, dále třeba vyhřívání sedadel nebo průhledový displej. Naopak se zvýšila užitečná hmotnost na 802 kilogramů.
Ale už vás nebudeme napínat a vysvětlíme, jak je to vlastně s pohonnými jednotkami. Díky legislativní „vychytávce“ je Berlingo homologované také lehké užitkové vozidlo kategorie N1. A tak se pod kapotu mohl vrátit oblíbený vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5jak ve slabší verzi 100 k, tak o výkonu 130 k a s točivým momentem 300 Nm při 1750 otáčkách za minutu a ve spojení s osmistupňovým automatem. Právě ten jsme si otestovali a podle nás bude i nejžádanější. Můžete mít ale také benzínovou „jedna-dvojku“ – 110 k s manuální šestistupňovou převodovkou.
Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar.
Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi. Palubní deska je přehledná, dole i nahoře zploštělý volant nezvykle malého průměru už nezakrývá kapličku s klasickými analogovými a dobře čitelnými budíky.
Asi nejen my, ale i řada dalších zájemců je ráda, že se vrátil velice úsporný turbodiesel. Během testu se průměrná spotřeba pohybovala kolem šesti litrů na sto kilometrů, po běžných silnicích tak ca 5,5 litru. Výhodou je i zvýšený podvozek a tzv. zátěžové pneumatiky.
V příštích dnech se na trhu objeví nové Berlingo a světe div se opět ve všech motorizacích – benzinové, naftové i elektrické. Konečně někdo dostal rozum a to je dobře.
Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1499 ccm
Výkon: 96 kW při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 184 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Rozměry: 4403 x 1848 x 1844 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 597/2126 l
Cena: 675 000 Kč (1.5 Blue HDi 130 Profi + M Shine)
JL 8.4.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout