Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 Aircross Hybrid 136 EDS6 - hybrid bez dobíjení

Na podzim roku 2018 zmizely z nabídky automobilky Citroën definitivně sedan i kombi řady C5 a s nimi zároveň i hydropneumatické odpružení. Tím skončila jedna éra, ale na scéně se naštěstí objevil nový C5, a stejně jako v případě předchozích modelů C4 a C3 s označením aircross.

Ze sedanu a kombi se tak největší Citroën „převtělil“ v crossover, aby šel s dobou a vyhověl přání zákazníků. Dnes SUV prostě „jedou“. Po stránce designu se nová „cé-pětka“ povedla a svojí robustnou stavbou a osobitým stylem rozhodně nezapadne mezi ostatní SUV. A to si ji ještě můžete vylepšit drobnými stylistickými kontrastními doplňky v rámci některého z paketu. I přes modernizace si stále uchovává svůj osobitý styl a na pohled větším dojmem, než při délce čtyř a půl metru ve skutečnosti je.

S rozvorem 2,7 metru nepůsobí interiér nikterak stísněně. V předních sedadlech, byť nemají výraznou boční opěru, se sedí pohodlně i při delší cestě. Vzadu jsou tři samostatná sedadla, což ocení hlavně cestující, sedící uprostřed. Ti, co sedí na krajích, budou mít trochu méně místa v ramenou.
Prakticky všechny komfortní a bezpečnostní systémy jsou integrovány do dotykového digitálního monitoru, umístěného ve středu palubní desky. Umístění kontrolních a ovládacích prvků nepotřebuje kritiku. Bohužel i nastavení teploty musíme provádět přes středový dotykový panel.

Zavazadlový prostor je dobře vytvarován, ale objem se liší podle provedení. Klasické verze mají objem 580 litrů, plug-in hybrid je pochopitelně díky uložení baterie menší – 460 litrů. Při posunutí druhé řady dopředu má 720, resp. 600 l. Sklopením opěradel jej zvětšíme na 1630 litrů, resp. 1510 l. Zároveň získáme rovnou podlahu. Uvítali bychom, kdyby se páté dveře otevíraly o něco výš, než do 180 centimetrů.

Jen málokterý automobil nabízí dnes prakticky všechny možné pohonné jednotky, chybí jen elektrifikovaná verze. Ale myslíme si, že ji ani nikdo nebude shánět. Zákazník má na výběr:Citroën pro C5 Aircross zážehový tříválec 1.2PureTech - 130 k a vznětový čtyřválec1.5 BlueHDi-130 k, dále hybridní verzi 1.2 a dvě plug-in verze v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 1.6 ve výkonových variantách 180 k a 225 k.

Test jsme absolvovali právě s novinkou – hybridní verzí 136 s výkonem a předem prozradíme, že jsme byli spokojeni po všech stránkách, ale nevíce asi spotřebou kolem pěti litrů benzinu na sto kilometrů. nové pohonné ústrojí: Hybrid 136. Vychází z kompaktní a lehké technologie Hybrid 48V se skládá ze 48V baterie, která se dobíjí během určitých fází jízdy, benzinového motoru PureTech o výkonu 136 k, přizpůsobený hybridnímu systému a spojený s novou převodovkou ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor o výkonu 21 kW.

Benzínový tříválec 1.2 PureTech nové generace byl vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových). K výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz.
Synchronní elektromotor s permanentními magnety zajišťuje 100% elektrický pohon při nízkých požadavcích na točivý moment, při nízkých rychlostech, při manévrování nebo zpomalování a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Při zpomalování funguje také jako generátor, který dobíjí baterii, a zároveň tak snižuje opotřebení brzd.


Popis hybridní technologie najdete na:

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-C5-Aircross-Hybrid-136-zajimava-nabidka-bez-dobijeni/


Přestože
se už musel obejít bez vzduchového pérování, tak jízda je velice komfortní až bychom řekli plavná. K tomu napomáhají inovativní tlumiče s hydraulickými dorazy pro zdvih i stlačení. Při razantním stlačení se tlumiče dostanou do krajních poloh, kdy se dorazy postarají o bleskové utlumení. Dobře se tak vyrovnají s běžnými nerovnostmi, stejně jako 18“kola.


Cenové rozpětí Citroënu C5 Aircross se pohybuje od 625 000 Kč (akční 535 000 Kč) za 1.2 PureTechaž po 1 150 000 Kč (akční 1 052 000 Kč) za plug-in 225 v nejvyšší výbavě Ë-SERIES.
Testovaná verze Hybrid 136 Ë-DSC6 stojí od 715 000 Kč (615 000 Kč) v základní výbavě YOU po 895 000 Kč (790 000 Kč) za Ë_SERIES.


Přehled výbav:

https://data.citroen.cz/web/pdf/ceniky/Cenik_Citroen_Novy_C5_Aircross_SUV.pdf

Citroën C5 Aircross u nás bodoval v první řadě designem, komfortem i jízdními vlastnostmi. Ale také novým hybridem, i když bychom asi zvažovali i diesel, který je levnější a s více než přijatelnou spotřebou a také lehčí.




Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Elektromotor: synchronní třífázový
Výkon: 21 kW
Točivý moment: 55 Nm
Převodovka: šestistupňová samočinná
Rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:10,í,9 s
Kombin.spotřeba WTLP: 5,7 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1969 x 1654 mm
Rozvor kol: 2730 mm
Zav.prostor: 460/1510 litrů
Cena: 895 000 Kč Hybrid 136 Ë_SERIES



JL 22.4.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar