Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Duster ECO G-100 na LPG zvládne přes 1200 km

Dacia je jediným výrobcem, který nabízí pohon nejen na benzín, ale také na LPG pod označením TCe100 LPG. Tento pohon najdeme u všech současných modelů. My jsme jej vyzkoušeli v Dacii Duster a byli jsme překvapeni nebo spíš dokonce nadšeni.

Popisovat třetí generaci Dacie Duster, bestseller rumunské automobilky pod křídly Renaultu, by bylo nošením dříví do lesa. Proto připojujeme odkaz na podrobný popis. Ještě dodejme, že délka záruky výrobce, intervaly údržby a kapacita zavazadlového prostoru jsou stejné, jako u benzínové verze.
Nádrž na LPG (51 litrů) se nachází na místě rezervního kola pod podlahou zavazadlového prostoru, tudíž musíme na rezervu zapomenout. A nebo se obrátit na Alcar, kde nabízejí rezervy, kterou byste si pak dali do zavazadlového prostoru.


Při provozu na LPG vypouští nový Duster s označením ECO G-100 v průměru o 9,5 % méně CO2 než srovnatelný zážehový motor. Kromě toho nabízí více než 1235 kilometrů dojezdu díky dvěma nádržím s téměř 100 litry kumulativní užitečné kapacity: 50 litrů benzínu a nyní už zmíněných 51 litrů LPG. Využitelná kapacita LPG se tak zvýšila. Během jízdy můžete tlačítkem, vlevo pod volantem, přepínat z jednoho paliva na druhé. Ale je to celkem zbytečné. My jsme na LPG ujeli až do úplného vyprázdnění přes šest set kilometrů.

Teprve poté došlo přechodu LPG na benzín, který postřehnete pouze na ukazateli. A to v podstatě ani tím, že parametry při jízdě na benzin, v oblasti dynamiky, jsou o něco nižší než na LPG (viz Stručné technické údaje). Jízda na LPG přijde stále levnější než na benzin. Za litr benzinu zaplatíte dnes kolem 35 Kč, za litr LPG jsme platili 17 Kč. Spotřeba benzinu se pohybovala na sto kilometrů kolem sedmi litrů, na LPG kolem osmi litrů.


Dacia Duster na LPG se dodává pouze se základním zážehovým přeplňovaným litrovým tříválcem s pohonem pouze přední nápravy a s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Pro verze 4x4 jsou určeny jiné motorizace jako TCe130 se zážehovým čtyřválcem 1,2 litru.

Stejně jako design, který nyní získal na výraznější robustnosti, až bychom řekli outdoorový styl, tak i interiér prošel modernizací. Palubní deska je nyní více natočena k řidiči, k ovládání některých funkcí zůstala tlačítka, což chválíme.

Hodně užitečné je tlačítko vlevo pod volantem, které když dvakrát stisknete, tak deaktivujete hlídání jízdního pruhu a hlídání dopravních značek. Už třeba při rychlosti 50 km/h v obci se začne ozývat nepříjemné pípáni. Asistent musíte „vyrušit“ při každém nastartování.


Možná bychom uvítali o něco lepší boční oporu na předních sedadlech. Vzadu se pohodlně usadí čtyři dospělé osoby a v pohodě absolvují i dlouhou trasu.


Nejlevnější Dacii Duster, a to na LPG pořídíte za 429 900 Kč (4x2), verze TCe 130 začínají na 516 5 00 Kč (Expression), testovaná verze v nejvyšší výbavě Extreme stojí 499 900 Kč.


Podrobný popis

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Duster-treti-generace-bestseller-jeste-lepsi/


Přehled
výbav:

https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/new-duster-suv-price.pdf.asset.pdf/d2ae6f42d7.pdf


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 999 cm³
Výkon - benzin: 67 kW (91 k) při 4400-4900/min
Výkon LPG: 74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2200-3750/min
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost benzin/LPG: 163/ 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h benzin/LPG: 14,0/13,2 s
Spotřeba kombin: 6,7 l/100 km
Rozměry: 4343 x 1813 x 1656 mm
Rozvor kol: 2657 mm
Světlá výška: 210 mm
Přední nájezdový úhel 24°
Zadní nájezdový úhel 36°
Zav.prostor: 443/1632 l
Cena: 499 900 Kč (Extreme)



JL 21.10.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar