Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Jogger Hybrid 140 - zdařilá náhrada za diesel

Mnohým zákazníkům je vcelku jedno, jestli kupují hatchback, kombi, crossover, MPV nebo SUV. Hlavně, když splňuje jejich nároky a je praktický. Můžeme říct, že jde o kompromis mezi kombi a MPV s nepatrným nádechem SUV. Vedle spalovacích motorů dostává i Jogger hybridní technologii.

Z nabídky definitivně zmizel diesel, a tak se může zákazník rozhodnout mezi zážehovým tříválcem TCe110, verzi ECO9-G100 a nově i hybridní verzí Hybrid 140, který je nejsilnější pohonnou jednotkou. A právě tuto novinku v spojení se samočinnou převodovkou jsme zkoušeli.

Hybridní systém si pochopitelně Jogger vypůjčil od Renaultu, kde se objevuje dnes v mnoha modelech. Hybrid jednak aby šel s dobou a jednak aby bojoval ze snížení emisí CO2. Nejde o klasický hybrid, ale spojuje zážehový čtyřválec objemu 1,6 litru s multimódovou převodovkou. Součástí jsou dva elektromotory, první j hnací a druhý tzv.starter/generátor.

Vůz se rozjíždí vždy a elektrický pohon, může až do rychlosti ca 65 km/h. Převodovka pracuje se čtyřmi stupni pro spalovací motor a dvěma pro elektromotor. Výhodou tzv. paralelního hybridu je větší využívání elektrického pohonu v reálném provozu. Výrobce tvrdí až 80 procent v městském provozu.

Benzinová „jedna-šestka“ dosahuje výkonu 90 k a točivého momentu 148 Nm. Elektromotor přidává 49 k a205 Nm. To představuje systémově 140 k. S průměrnoíu spotřebou jsme se dostali na úroveň dieselu, resp. do šesti litrů na sto kilometrů.

Přestože jeho hmotnost díky akumulátoru a dalších součástek vzrostla o 200 kilogramů. Tak dokáže zrychlit pod deset sekund a dosáhne rychlosti takřka 170 kilogramů.

Zavazadlový prostor o velikosti takřka devíti set litrů umožní například převážet invalidní vozík v nesloženém stavu. Po sklopení druhé řady vznikne sice malý schod a objem naroste na 1807 litru. Pro českého chalupáře nebo chataře prostor, jaký žádné kombi nenabídne. Druhou čadu bohužel nemůžeme posouvat ani vyjmout.

A ještě jej potěší světlá výška 200 milimetrů, která je pouze o 10 mm nižší než u Dusteru. Ideální auto pro nezpevněné cesty.


Interiér nás nepřekvapí ničím novým. V podstatě stejný jako v Sanderu. Ale je moderní, dobře zpracovaný a ergonomicky vyřešený. Multifunkční volant nového tvaru je i podélně nastavitelný.Zadní dveře se otevírají pod velkým úhlem, což po odklopení opěradla druhé řady má ulehčit přístup k třetí řadě. V druhé řadě se sedí hodně pohodlně a cestující vzhledem k výšce 1,8 metru mají i dost místa nad hlavou.


Ceny Dacie Jogger začínají na necelých 425 000 Kč (Essential -LPG) v pětimístném provedení. Hybridní provedení stojí 569 000 Kč (Expression), resp.594 500 Kč (Externe). Za třetí řadu sedadel si připlatíte 30 000 Kč.



Přehled cen a výbav:
https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/jogger-price.pdf.asset.pdf/3884ade72e.pdf


Základní technické údaje


Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 5600/min
Točivý moment: 148 Nm Při 3600/min
Elektromotor výkon:36 kW (49 k)
Elektromotor: toč.moment: 205 Nm
Startér/generátor: 15 kW (20 k)/50 Nm
Systémový výkon: 105 kW (140 k)
Baterie: 1,2 kWh
Převodovka: multimodová
Rychlost: 167 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 9,8 s
Spotřeba kombin: 4,7 l/100 km
Rozměry: 4547 x 1784 x 1632 mm
Rozvor kol: 2897 mm
Světlá výška: 210 mm
Zav.prostor: 708/18O7 l
Cena: 594 500 Kč (Extreme)



JL 20.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar