Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan MCV 1.6 - společník pro sedm

Po znovuzrození značky Dacie, respektive po převzetí rumunské automobilky značkou Renault, se jako první objevil model Logan, na který následně v roce 2007 navázala prodloužená verze kombi MCV. Jeho druhé vydání přišlo nedávno na trh.

Už dávno není Dacia tím, čím bývala v dobách hlubokého socialismu S příchodem Renaultu se hodně zlepšila, kvalita šla nahoru, ale na druhou stranu si stále uchovává pověst laciného automobilu s výbornými užitnými vlastnostmi. A v případě kombi MCV to platí dvojnásob. Za relativně slušné peníze totiž hodně převeze, a to jak zavazadel, tak případně i lidí.
Na prodlouženém rozvoru 2,9 metru můžete mít v pětimístné verzi objem zavazadlového prostoru 700 litrů (při sklopených sedadlech 2350 l), zatímco v sedmimístné zbývá na drobnosti 198 litrů. Ale zadní lavici s dělenými opěradly můžete sklopit nebo případně s trochou námahy vyjmout. Na rozdíl od jiných osobních automobilů pro sedm osob, kde bývá třetí řada hodně provizorní, se v Loganu MCV usadí celkem slušně i dvě dospělé osoby. Díky širokým dveřím bez vykrojení se na druhou řadu a hlavně pak třetí řadu sedadel nastupuje pohodlně.
Zavazadlový prostor je přístupný praktickými asymetricky dělenými dveřmi. Levá část široká 740 mm se otevírá klikou, zatímco pravou (510 mm) odjistíme páčkou. Normálně se otevírají pod úhlem devadesáti stupňů, ale v případě potřeby je můžeme rozevřít až takřka do 180 stupňů.
Náhradní kolo je umístěno vespod, což sice šetří místo, ale při výměně se dost zašpiníte.
Interiér je stejný jako v ostatních Loganech, ale přimlouvali bychom se za jeho modernizaci. Přeci jen je už trochu zastaralý. Elektrické ovládání oken by se mělo přemístit ze středového panelu na dveře, ovladače větrání a klimatizace by si také zasloužily jinou pozici. Volant bohužel nejde seřídit ani v jednom směru. V základní výbavě chybí posilovač řízení. Ale jak se říká něco za něco, v tomto případě drobné „nedostatky“ šetří vaši peněženku.
Přední kola v našem případě poháněl slabší zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 85 k. Kdo nikam nespěchá, tomu bude určitě stačit, ale kdo by chtěl přeci jen víc jezdit v sedmi, tomu bychom doporučili buď silnější 1.6 (může spalovat i bioetanol) nebo třeba i turbodiesel 1,5 dCi. Pokud chcete jezdit aspoň trochu svižně, potom je třeba jej vytáčet do vyšších otáček, i kdy vás ale bude rušit větší hluk. V průměru jsme jezdili nad hranicí osmi litrů na sto kilometrů.
Logan MCV, ať v pěti nebo sedmimístné variantě, je vhodný hlavně pro takovou klientelu, která potřebuje velký zavazadlový prostor k převážení nejrůznějších věcí nebo čas od času i osob. S vyšší světlou výškou 160 mm se dostanete pohodlně i po špatných cestách ke svým chatám a nad nějakým tím škrábancem nebudete tolik smutnit, jako u luxusnějšího automobilu.
Nejlevnější Logan MCV lze v základní výbavě Acces a jako pětimístný pořídit už od 199 900 Kč a to jen s nejslabším zážehovým motorem, druhý stupeň Ambiance sedmimístné verze stojí 259 900 Kč a teprve Arctica Music se silnější 1.6/105 k stojí 289 900 Kč



Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem:1598 cm³
Výkon: 62 kW (85 k) při 5250/min
Točivý moment: 135 Nm při 3000/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,8/6,1/7,3 l/100 km
Rozměry: 4473 x 1740 x 1993 mm
Rozvor kol: 2905 mm
Zav.prostor: 198 l
Cena: 259 900 (Ambiance)


J.Lasík, 13.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar