Fiat Sedici 2.0 Multijet - neprávem opomíjený
Ačkoliv se jeden jmenuje Fiat Sedici, druhý Suzuki SX4, tak jsou si podobné jako vejce vejci. Zatímco japonský model se u nás prodává poměrně dobře, tak o Fiatu Sedici se to říct nedá. Domníváme se však, že neprávem. Možná proto, že přišel na trh až dva roky než jeho sourozenec.
Fiat Sedici se vznětovým čtyřválcem 1.9 JTD jsme si vyzkoušeli už před dvěma roky a musíme říct, že po faceliftu udělal kvalitativní skok. Vloni provedená modernizace byla vedena na dvou frontách. Zvnějšku se projevila drobnými kosmetickými úpravami, hlavně pak na přídi. Menší ale výraznější maska chladiče ve stylu ostatních italských modelů se vyznačuje pochromovanou povrchovou úpravou. Vlastně ani nebylo třeba nic měnit, protože tvary karosérie jsou samy o sobě hodně nadčasové. Určitě se nám více zamlouvala bílá barva v kombinaci s černými ochrannými platy, určitě víc než hnědá kombinace na předchozí generaci. Sedici hned vypadá jinak. Eleganci pak dotvářejí chromované rámečky kolem mlhovek.
Karosérie díky výšce 1,57 metru dává tušit, že cestující nebudou strádat. Jak se ostatně přesvědčíte hned po usednutí do vozu. Nad hlavami je místa dost, na zadní lavici se vejdou tři osoby normálního vzrůstu a mohou vyrazit i na delší cestu. Naopak se musí trochu uskrovnit při převážení zavazadel, když základní objem „kufru“ je 270 litrů. Po sklopení zadní lavice se zvětší na 1045 litrů.
Interiér je takřka shodný se Suzuki SX4, stejně jako třeba přístroje. Ovládání a ergonomie ovladačů a přístrojů je jednoduchá a přehledná. Na středovém tunelu máme přepínač systému pohonu všech kol. Běžně jezdíme v režimu 2WD, za zhoršených podmínek zvolíme Auto, kdy se elektronicky s magnetickou viskózní suchou spojkou přiřazuje pohon zadních kol. V případě potřeby, v terénu nebo na sněhu, můžeme ještě uzamknout pohon 4x4 do polohy Lock, a to do rychlosti maximálně 60 km/h.
V tužších sedadlech se nám sedělo dobře, díky zvýšené poloze jsme měli pěkný výhled vpřed, což už nemůžeme říct o pohledu šikmo vpřed, kdy nám trochu překážel masivní sloupek A a trojúhelníkové okno. Volant je sice jen výškově nastavitelný, ale přesto si brzy najdeme nejvhodnější polohu.
Jak už jsme naznačili. Největší změny se odehrály pod kapotou, kdy stávající pohonné jednotky nahradil nový zážehový čtyřválec 1.6 s výkonem zvýšeným na 120 k a vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 Mulitijet. Rozhodně mu prospělo navýšení výkonu na 135 k (+ 15 k), ale hlavně točivého momentu o 40 Nm na 320 Nm. Můžeme jej využít už od 1500 otáček za minutu. Šestku točíme zhruba ve 2300 otáčkách, za optimální považujeme odstupňování převodovky. Na akceleraci i dynamice se to hned projevilo, navíc je Multijet také hospodárnější. Po silnicích první a druhé třídy jsme dosáhli spotřeby kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů, v průměru jsme jezdili kolem šesti litrů nafty.
Fiat Sedici můžeme mít ve výbavě Dynamic nebo Emotion, v níž byl i testovaný automobil. Ve výbavě má mj. ABS + EBD, čelní a boční airbagy, ochranu podvozku pro jízdu v terénu, kůží potažený volant, autoradio s CD, mlhovky, elektrické ovládání oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci. Za příplatek 10 000 Kč byl vůz vybaven ještě bezklíčkovým systémem Easy Go, za 12 000 Kč systémem ESP + okenními airbagy, za 5100 Kč vyhřívanými sedadly atd.
Fiat Sedici 2.0 Mulijet ve výbavě Emotion přijde po slevě na 509 900 Kč, nejlevnější verzí 4x4 je benzinový 1.6 Dynamic za 401 900 Kč. Pro srovnání odpovídají Suzuki stojí od 394 900 Kč, resp. 499 900 Kč. Tím se ceny prakticky s Fiatem vyrovnaly. Neprávem opomíjený Sedici je bezpochyby příjemným zpestřením našeho trhu, zvláště pro motoristy, kteří chtějí větší automobil než Pandu 4x4 a přitom občas využijí pohon všech kol.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1956 cm³
Výkon: 99 kW (135 k) při 3500/min
Točivý moment: 320 Nm při 1500/min
Zrychlení 90-100 km/h: 11,2 s
Rychlost: 180 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/4,6/5,4 l/100 km
Rozměry: 4115 x 1755 x 1570 mm
Rozvor kol: 2500 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 20,3º/31º
Přechodový úhel: 18º
Světlá výška: 190 mm
Cena: 509 900 Kč (2.0 Multijet 4x4 Emotion)
Jindřich Lasík, 8.4.2010
Karosérie díky výšce 1,57 metru dává tušit, že cestující nebudou strádat. Jak se ostatně přesvědčíte hned po usednutí do vozu. Nad hlavami je místa dost, na zadní lavici se vejdou tři osoby normálního vzrůstu a mohou vyrazit i na delší cestu. Naopak se musí trochu uskrovnit při převážení zavazadel, když základní objem „kufru“ je 270 litrů. Po sklopení zadní lavice se zvětší na 1045 litrů.
Interiér je takřka shodný se Suzuki SX4, stejně jako třeba přístroje. Ovládání a ergonomie ovladačů a přístrojů je jednoduchá a přehledná. Na středovém tunelu máme přepínač systému pohonu všech kol. Běžně jezdíme v režimu 2WD, za zhoršených podmínek zvolíme Auto, kdy se elektronicky s magnetickou viskózní suchou spojkou přiřazuje pohon zadních kol. V případě potřeby, v terénu nebo na sněhu, můžeme ještě uzamknout pohon 4x4 do polohy Lock, a to do rychlosti maximálně 60 km/h.
V tužších sedadlech se nám sedělo dobře, díky zvýšené poloze jsme měli pěkný výhled vpřed, což už nemůžeme říct o pohledu šikmo vpřed, kdy nám trochu překážel masivní sloupek A a trojúhelníkové okno. Volant je sice jen výškově nastavitelný, ale přesto si brzy najdeme nejvhodnější polohu.
Jak už jsme naznačili. Největší změny se odehrály pod kapotou, kdy stávající pohonné jednotky nahradil nový zážehový čtyřválec 1.6 s výkonem zvýšeným na 120 k a vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 Mulitijet. Rozhodně mu prospělo navýšení výkonu na 135 k (+ 15 k), ale hlavně točivého momentu o 40 Nm na 320 Nm. Můžeme jej využít už od 1500 otáček za minutu. Šestku točíme zhruba ve 2300 otáčkách, za optimální považujeme odstupňování převodovky. Na akceleraci i dynamice se to hned projevilo, navíc je Multijet také hospodárnější. Po silnicích první a druhé třídy jsme dosáhli spotřeby kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů, v průměru jsme jezdili kolem šesti litrů nafty.
Fiat Sedici můžeme mít ve výbavě Dynamic nebo Emotion, v níž byl i testovaný automobil. Ve výbavě má mj. ABS + EBD, čelní a boční airbagy, ochranu podvozku pro jízdu v terénu, kůží potažený volant, autoradio s CD, mlhovky, elektrické ovládání oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci. Za příplatek 10 000 Kč byl vůz vybaven ještě bezklíčkovým systémem Easy Go, za 12 000 Kč systémem ESP + okenními airbagy, za 5100 Kč vyhřívanými sedadly atd.
Fiat Sedici 2.0 Mulijet ve výbavě Emotion přijde po slevě na 509 900 Kč, nejlevnější verzí 4x4 je benzinový 1.6 Dynamic za 401 900 Kč. Pro srovnání odpovídají Suzuki stojí od 394 900 Kč, resp. 499 900 Kč. Tím se ceny prakticky s Fiatem vyrovnaly. Neprávem opomíjený Sedici je bezpochyby příjemným zpestřením našeho trhu, zvláště pro motoristy, kteří chtějí větší automobil než Pandu 4x4 a přitom občas využijí pohon všech kol.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1956 cm³
Výkon: 99 kW (135 k) při 3500/min
Točivý moment: 320 Nm při 1500/min
Zrychlení 90-100 km/h: 11,2 s
Rychlost: 180 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,0/4,6/5,4 l/100 km
Rozměry: 4115 x 1755 x 1570 mm
Rozvor kol: 2500 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 20,3º/31º
Přechodový úhel: 18º
Světlá výška: 190 mm
Cena: 509 900 Kč (2.0 Multijet 4x4 Emotion)
Jindřich Lasík, 8.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout