Honda Civic e:HEV - zraje jako víno
V roce 2016 na podzim představená desátá generace Hondy Civíc vyrazila motoristické veřejnosti doslova dech svým designem a novým interiérem. Prakticky každý nová generace Civicu se odlišuje od svých předchozích, a to je dobře. A to platí rovněž o aktuální jedenácté generaci.
Největší změnou oproti minulým generacím je použití výhradně elektrifikovaného pohonu, to znamená kombinaci nového zážehového atmosférického dvoulitrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním s dvěma elektromotory, napájenými s 72článkovým lithium-iontovým akumulátorem. Trakční elektromotory a generátor jsou ukryty v převodovce e-CVT. Jeden stálý převod je spojuje trakční motor s předními koly, druhý stálý převod je uložen mezi předními koly a spalovacím motorem. Třecí spojka pak umožňuje odpojit zážehový motor od pohonu kol.
V této kombinaci poskytuje hnací ústrojí výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
Pokročilá hnací jednotka dokáže plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Můžeme si jen navolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Eco, Normal, Sport a individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Nejvíce jsme používali režim Normal, při němž se spotřeba pohybovala maximálně do šesti litrů benzinu na sto kilometrů. Hodně záleží, jak dokážete předvídat a také rekuperovat pádly pod volantem. A to ve třech stupních, o čemž informuje řidiče elektronická ručička
Hybridní Civic nás dostal nejen spotřebou, projevem motoru, ale také jízdními vlastnostmi a hodně citlivým řízením. I rychlých zatáčkách je podvozek velice stabilní. Zamlouval se nám i kulatý volant, nikoliv zploštělý, jak bývá dnes často zvykem.
Interiér je moderní, ale na druhou stranu jednoduchý a přehledný. V dobře tvarovaných sedadlech sedíte nízko. Jednoduchým kolečkem si navolíte intenzitu podsvícení přístrojů a displej infotainmentu. Nemusíte nic zdlouhavě hledat v digitálním menu. A to není všechno. Dvouzonová samočinná klimatizace má totiž samostatný panel, kde si vše přehledně nastavíte.
Civic jedenácté generace staví na elegantní a sportovní siluetě, které bylo dosaženo snížením linie kapoty o 25 mm oproti předchozí generaci, zatímco plocha oken byla zvětšena. Nárůst rozvoru o 35 milimetrů a také zvětšení rozchodu kol umožnilo vytvořit prostornější interiér, a zároveň zlepšit stabilitu. Zajímavostí je umístění bočních zpětných zrcátek k předním dveřím. To vedlo k omezení mrtvého úhlu. Přední hliníková kapota je o 43 procent lehčí než předchozí ocelová. Zatímco délka se prodloužila, tak výška se snížila o 27 milimetrů.
Civic je vybaven mj. novým systémem asistenta pro jízdu v dopravní zácpě. V pomalu jedoucím ucpaném provozu pomáhá udržet vozidlo v jeho jízdním pruhu již od nulové rychlosti. Když se provoz uvolní, v rychlosti přibližně od 60 km/h se systém plynule přepne do systému pro udržování v jízdním pruhu, což je nižší rychlost než u konvenčních systémů.
Testovali jsme prostřední výbavu Sport za 799 900 Kč, která oproti Eleganci přidává sportovní pedály, LED mlhovky, 18-palcová kola a pneu 235/40, čalounění látkou/umělou kůží , automatické zatmavení zpětného zrcátka, bezdrátové nabíjení, klimatizaci pro zadní sedadlo a lesklé černé doplňky interiéru
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Honda-Civic-e:HEV-mimoradna-dynamika-a-ucinnost/
Nejlevnější Hondu Civic e:HEV pořídíte v základní výbavě Elegance za 774 900 Kč, provedení Sport stojí 824 900 Kč.
Přehled výbav
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/Akcni%20cenik%20Civic%204Q_2024.pdf
Od svého uvedení na trh v roce 1972 bylo prodáno více než 27,5 milionu vozů Civic ve 170 zemích a není pochyb, že nejnovější provedení toto číslo ještě navýší. A to nejen toto hybridní provedení, ale i verze se spalovacími motory, které jsou v nabídce v některých zemích.
Základní technické údaje:
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 6000/min
Toč.moment: 186 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 135 kW (184 k)
Toč.moment el.motoru: 315 Nm
Převodovka: CVT
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba kombin.: 5,0 l/100 km
Rozměry: 4551 x 1900 x 1408 mm
Rozvor kol: 2734 mm
Zav.prostor: 410/820 l
Cena: 824 900 Kč (Sport)
JL 12.10.2024
V této kombinaci poskytuje hnací ústrojí výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
Pokročilá hnací jednotka dokáže plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Můžeme si jen navolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Eco, Normal, Sport a individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Nejvíce jsme používali režim Normal, při němž se spotřeba pohybovala maximálně do šesti litrů benzinu na sto kilometrů. Hodně záleží, jak dokážete předvídat a také rekuperovat pádly pod volantem. A to ve třech stupních, o čemž informuje řidiče elektronická ručička
Hybridní Civic nás dostal nejen spotřebou, projevem motoru, ale také jízdními vlastnostmi a hodně citlivým řízením. I rychlých zatáčkách je podvozek velice stabilní. Zamlouval se nám i kulatý volant, nikoliv zploštělý, jak bývá dnes často zvykem.
Interiér je moderní, ale na druhou stranu jednoduchý a přehledný. V dobře tvarovaných sedadlech sedíte nízko. Jednoduchým kolečkem si navolíte intenzitu podsvícení přístrojů a displej infotainmentu. Nemusíte nic zdlouhavě hledat v digitálním menu. A to není všechno. Dvouzonová samočinná klimatizace má totiž samostatný panel, kde si vše přehledně nastavíte.
Civic jedenácté generace staví na elegantní a sportovní siluetě, které bylo dosaženo snížením linie kapoty o 25 mm oproti předchozí generaci, zatímco plocha oken byla zvětšena. Nárůst rozvoru o 35 milimetrů a také zvětšení rozchodu kol umožnilo vytvořit prostornější interiér, a zároveň zlepšit stabilitu. Zajímavostí je umístění bočních zpětných zrcátek k předním dveřím. To vedlo k omezení mrtvého úhlu. Přední hliníková kapota je o 43 procent lehčí než předchozí ocelová. Zatímco délka se prodloužila, tak výška se snížila o 27 milimetrů.
Civic je vybaven mj. novým systémem asistenta pro jízdu v dopravní zácpě. V pomalu jedoucím ucpaném provozu pomáhá udržet vozidlo v jeho jízdním pruhu již od nulové rychlosti. Když se provoz uvolní, v rychlosti přibližně od 60 km/h se systém plynule přepne do systému pro udržování v jízdním pruhu, což je nižší rychlost než u konvenčních systémů.
Testovali jsme prostřední výbavu Sport za 799 900 Kč, která oproti Eleganci přidává sportovní pedály, LED mlhovky, 18-palcová kola a pneu 235/40, čalounění látkou/umělou kůží , automatické zatmavení zpětného zrcátka, bezdrátové nabíjení, klimatizaci pro zadní sedadlo a lesklé černé doplňky interiéru
Podrobný popis:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Honda-Civic-e:HEV-mimoradna-dynamika-a-ucinnost/
Nejlevnější Hondu Civic e:HEV pořídíte v základní výbavě Elegance za 774 900 Kč, provedení Sport stojí 824 900 Kč.
Přehled výbav
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/Akcni%20cenik%20Civic%204Q_2024.pdf
Od svého uvedení na trh v roce 1972 bylo prodáno více než 27,5 milionu vozů Civic ve 170 zemích a není pochyb, že nejnovější provedení toto číslo ještě navýší. A to nejen toto hybridní provedení, ale i verze se spalovacími motory, které jsou v nabídce v některých zemích.
Základní technické údaje:
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 6000/min
Toč.moment: 186 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 135 kW (184 k)
Toč.moment el.motoru: 315 Nm
Převodovka: CVT
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Spotřeba kombin.: 5,0 l/100 km
Rozměry: 4551 x 1900 x 1408 mm
Rozvor kol: 2734 mm
Zav.prostor: 410/820 l
Cena: 824 900 Kč (Sport)
JL 12.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout