Honda ZR-V 2.0 i-MMD e:HEV - zajímavý a úsporný hybrid
Honda přišla vloni hned s dvěma novinkami. Nejdříve sportovnější model ZR-V, po něm pak oblíbený bestseller CR-V v novém designu. Dnes se zaměříme na ZR-V které se v Evropě objevilo tři roky po premiéře v USA a Asii.
Jedná se o SUV nižší střední třídy, které upoutá nejen neotřelým a líbivým designem, ale hlavně sofistikovanou hybridní technologií. Honda totiž nejde cestou klasických elektromobilů, hybridů nebo plug-in hybridů, ale ukazuje se, že nastolená cesta je možná lepší než u konkurence. Se stejnou technologií jsme se setkali už u jedenácté generace Hondy Civic
Srdcem pohonné jednotky je kombinace nového zážehového atmosférického dvoulitrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním s dvěma elektromotory, napájenými s 72článkovým lithium-iontovým akumulátorem. Trakční elektromotory a generátor jsou ukryty v převodovce e-CVT. Jeden stálý převod tak spojuje trakční motor s předními koly, druhý stálý převod je uložen mezi předními koly a spalovacím motorem. Třecí spojka pak umožňuje odpojit zážehový motor od pohonu kol.
Výsledkem je kombinovaný výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm (údaje pro spalovací motor najdete dole v tabulce). Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
V praxi to znamená, že jedete na elektrický pohon a spalovací motor se připojuje podle potřeby, při rychlosti nad 80 km/h, aniž byste změnu pocítili. Jedině podle zvuku benzinového čtyřválce.
Pokročilá hnací jednotka dokáže plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Můžeme si jen navolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Eco, Normal, Sport a individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Nejvíce jsme používali režim Normal, při němž se spotřeba pohybovala maximálně do šesti litrů benzinu na sto kilometrů, respektive spíš hodně pod. Hodně záleží, jak dokážete předvídat a také rekuperovat pádly pod volantem, které jsou poprvé hliníkové. A to ve třech stupních, o čemž informuje řidiče elektronická ručička
Jiný motor pod kapotou nehledejte, pro všechny tři výbavy je stejný, stejně jako samočinná převodovka.
Hybridní ZR-V nás dostal nejen spotřebou, projevem motoru, ale také jízdními vlastnostmi a hodně citlivým řízením. I rychlých zatáčkách je podvozek velice stabilní. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení y Civica. Podvozek je stejný s Civicem, jen zvýšený na 180 milimetrů.
Konstruktéři tentokrát upřednostnili prostor pro posádku před zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 380 litrů. Ale podle nás je dostatečný, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1322 litrů. Jediné, co jsme postrádali byl systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, kdy se sedák přiklopil k opěradlu.
Přední sedadla jsou pohodlná s dostačujícím bočním vedení. Vzadu se usadí dvě osoby s výškou až 188 cm. Interiér je shodný v podstatě s Civicem, je jednoduchý a přehledný, budíky umístěné poměrně hluboko v tubusu, takže spolujezdec vám nemůže okřikovat, že jedete rychle. Prostě na ně nevidí. Zajímavý je také sedmipalcový digitální kokpit kombinující TFT displej s analogovým rychloměrem.
Radost nám udělala lišta s klasickými ovladači pro nastavení klimatizace. Podobně je uzpůsobena také hlasitost. Nemuseli jsme tak nic zdlouhavě „lovit“ v menu.
Přehled výbav
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_ZR-V_MR24_20240401.pdf
Honda ZR-V nás hodně zaujala, hlavně elektrifikovanou technologií pohonu, s níž se nám jelo mnohem lépe než s hybridem. A je to znát i na spotřebě, která si nezadá s dieselem. Interiér je navíc prostorný a vkusný. A ještě drobnost. Honda nabízí tři SUV a díky tomu, že je každé jiné, si je nelze splést.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon spal.motoru: 105 kW (143 k) při 6000/min
Točivý moment: 186 Nm při 4500/min
Kombinovaný výkon el.motoru: 135 kW (184 k)
Točivý moment: 315 Nm
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Kombin.spotřeba: 5,7 l/100 km
Převodovka: samočinná
Rozměry: 4568 x 1898 x 1630 mm
Rozvor kol: 2657 mm
Zav.prostor: 380/1322 l
Nádrž: 5,7 l
Cena: 949 900 Kč (Sport)
JL 2.7.2024
Srdcem pohonné jednotky je kombinace nového zážehového atmosférického dvoulitrového čtyřválce s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním s dvěma elektromotory, napájenými s 72článkovým lithium-iontovým akumulátorem. Trakční elektromotory a generátor jsou ukryty v převodovce e-CVT. Jeden stálý převod tak spojuje trakční motor s předními koly, druhý stálý převod je uložen mezi předními koly a spalovacím motorem. Třecí spojka pak umožňuje odpojit zážehový motor od pohonu kol.
Výsledkem je kombinovaný výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm (údaje pro spalovací motor najdete dole v tabulce). Nejnovější verze spalovacího motoru má ve své konstrukci několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent. To je u sériového silničního automobilu jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu.
V praxi to znamená, že jedete na elektrický pohon a spalovací motor se připojuje podle potřeby, při rychlosti nad 80 km/h, aniž byste změnu pocítili. Jedině podle zvuku benzinového čtyřválce.
Pokročilá hnací jednotka dokáže plynule přepínat mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez zásahu řidiče. Můžeme si jen navolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Eco, Normal, Sport a individuálním režimem, který umožňuje samostatné ovládání spalovacího motoru, převodovky a displeje přístrojového panelu. Nejvíce jsme používali režim Normal, při němž se spotřeba pohybovala maximálně do šesti litrů benzinu na sto kilometrů, respektive spíš hodně pod. Hodně záleží, jak dokážete předvídat a také rekuperovat pádly pod volantem, které jsou poprvé hliníkové. A to ve třech stupních, o čemž informuje řidiče elektronická ručička
Jiný motor pod kapotou nehledejte, pro všechny tři výbavy je stejný, stejně jako samočinná převodovka.
Hybridní ZR-V nás dostal nejen spotřebou, projevem motoru, ale také jízdními vlastnostmi a hodně citlivým řízením. I rychlých zatáčkách je podvozek velice stabilní. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu nezávislé víceprvkové zavěšení y Civica. Podvozek je stejný s Civicem, jen zvýšený na 180 milimetrů.
Konstruktéři tentokrát upřednostnili prostor pro posádku před zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 380 litrů. Ale podle nás je dostatečný, po sklopení zadních opěradel se zvětší na 1322 litrů. Jediné, co jsme postrádali byl systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, kdy se sedák přiklopil k opěradlu.
Přední sedadla jsou pohodlná s dostačujícím bočním vedení. Vzadu se usadí dvě osoby s výškou až 188 cm. Interiér je shodný v podstatě s Civicem, je jednoduchý a přehledný, budíky umístěné poměrně hluboko v tubusu, takže spolujezdec vám nemůže okřikovat, že jedete rychle. Prostě na ně nevidí. Zajímavý je také sedmipalcový digitální kokpit kombinující TFT displej s analogovým rychloměrem.
Radost nám udělala lišta s klasickými ovladači pro nastavení klimatizace. Podobně je uzpůsobena také hlasitost. Nemuseli jsme tak nic zdlouhavě „lovit“ v menu.
Přehled výbav
https://www.honda.cz/content/dam/local/czech-republic/cars/katalogy-ceniky/CZ_cenik_ZR-V_MR24_20240401.pdf
Honda ZR-V nás hodně zaujala, hlavně elektrifikovanou technologií pohonu, s níž se nám jelo mnohem lépe než s hybridem. A je to znát i na spotřebě, která si nezadá s dieselem. Interiér je navíc prostorný a vkusný. A ještě drobnost. Honda nabízí tři SUV a díky tomu, že je každé jiné, si je nelze splést.
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1993 cm³
Výkon spal.motoru: 105 kW (143 k) při 6000/min
Točivý moment: 186 Nm při 4500/min
Kombinovaný výkon el.motoru: 135 kW (184 k)
Točivý moment: 315 Nm
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s
Kombin.spotřeba: 5,7 l/100 km
Převodovka: samočinná
Rozměry: 4568 x 1898 x 1630 mm
Rozvor kol: 2657 mm
Zav.prostor: 380/1322 l
Nádrž: 5,7 l
Cena: 949 900 Kč (Sport)
JL 2.7.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout