Hyundai i30 CW 1.6 CVVT - ideální rodinné kombi
V loňském roce se v ČR vyrobil jeden milion osobních automobilů, když k tomuto číslu přispěla také automobilka Hyundai v Nošovicích, odkud vyjíždějí mimo jiné také oblíbený model i30 včetně praktického kombi CW.
V nižší střední třídě musí Hyundai i30 CW poměrně tvrdě usilovat o přízeň zákazníků, neboť konkurence není malá. Ať již v podobě sesterského vozu Kia Cee´d nebo hlavně Škoda Octavia či Ford Focus. Model i30 CW svým objemem zavazadlového prostoru sice na Octavii kombi nestačí (610 l), ale přesto není bez šance.
Při volbě kombi rozhoduje u zákazníků zpravidla velikost zavazadlového prostoru, který s objemem 415 l, respektive 1395 litrů nepatří sice mezi ohromující, ale přesto potěší svým tvarováním. Mezi podběhy dosahuje šířky 1050 mm, je dlouhý 880 mm a pod plato vysoký 460 mm. Zadní stěna se otevírá dostatečně vysoko i pro osoby vysoké „metr osmdesát“.
Díky rozvoru 2,7 metru nabízí Hyundai i30 CW jeden z nejprostornějších interiérů ve své třídě, přední sedadla jsou příjemně pohodlná a tvrdá tak akorát, na zadních sedadlech mají cestující dost místa jak pro nohy, tak i hlavu. Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné, palivoměr a ukazatele teploty jsou digitální.Volant je v nejvyšší výbavě Style nastavitelný podélně i výškově, takže si rychle najdete ideální pozici. Malou výtku máme k ovládání palubního počítače, jehož tlačítko Trip je umístěné trochu nešťastně za volantem. Příjemně nás překvapila kvalita materiálů a vůbec celé dílenské zpracování.
Pro kombi si může zákazník zvolit ze zážehových motorů 1.4 CVVTi/109 k a 1.6 CVVTi/126 k nebo vznětového přeplňovaného čtyřválce 1.6 CRDi – 90 k, 116 k a 128 k. Tentokrát jsme zvolili atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s plynule variabilním časováním sacích a výfukových ventilů, který poskytuje velice slušný výkon 126 k i bez drahého systému přeplňování. Ačkoliv v současné době roste zájem o vznětové motory, tak si myslíme, že o testovanou motorizaci bude zájem. V této kategorii patří totiž mezi nejlepší společně třeba s 1.6 VTi od BMW (PSA) nebo 1.6 Valvematic od Toyoty. Výkonem 93 kW (126 k) je zhruba na úrovní zážehových motorů 1.8 nebo 2.0 před několika roky.
Největší točivý moment 157 Nm můžeme využívat ve 4200 otáčkách za minutu, ale už zhruba ve 2500 otáčkách je k dispozici zhruba 125 Nm, takže předjíždění a rychlá akcelerace je hračkou, ale rozhodně je lepší dřív přeřadit. Právě vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách je výhodou. V průměru se naše spotřeba pohybovala kolem 7,5 litru na sto kilometrů při obsazení čtyřmi osobami a na zasněžených silnicích. Při konstantní rychlosti kolem stovky se lze dostat i pod sedm litrů. Ještě dodejme, že se dodává ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, jejíž řazení jde přesně a lehce.
Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou nás přesvědčil jistým chováním v zatáčkách a dobrým kontaktem s vozovkou a bez problémů se vypořádá i s nerovnostmi našich silnic.
Hyundai i30 CW si rozhodně neklade za cíl zařadit se mezi sportovně laděné kombíky, ale jednoznačně jde o klasické rodinné kombi, které může vedle prostorného interiéru nabídnout hlavně vysokou užitnou hodnotu za rozumnou cenu, dále pětiletou záruku, dobrou kvalitu a bohatou výbavu.
V nejvyšší výbavě dostanete mj systémy ABS +EBD, ESP + BA + TCS, šest airbagů, palubní počítač, automatickou klimatizaci, tempomat elektricky ovládaná zpětná zrcátka a okna, kombinované čalounění látka/kůže. Nejlevnější kombi i30 CW lze pořídit za 249 900 Kč (1.4), testované provedení Style stojí 349 900 Kč.
[b]Základní technické údaje]/b]
Motor: zážehový čtyřválec DOHC
Objem: 1591 cm³
Výkon: 93 kW (126 k) při 6300/min
Točivý moment: 157 Nm při 4200/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8/5,5/6,5 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1775 x 1565 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Zavazadlový prostor: 415/1395 l
Cena: 394 900 Kč (1.6 CVVTi Style)
J.Lasík, 6.1.2011
Při volbě kombi rozhoduje u zákazníků zpravidla velikost zavazadlového prostoru, který s objemem 415 l, respektive 1395 litrů nepatří sice mezi ohromující, ale přesto potěší svým tvarováním. Mezi podběhy dosahuje šířky 1050 mm, je dlouhý 880 mm a pod plato vysoký 460 mm. Zadní stěna se otevírá dostatečně vysoko i pro osoby vysoké „metr osmdesát“.
Díky rozvoru 2,7 metru nabízí Hyundai i30 CW jeden z nejprostornějších interiérů ve své třídě, přední sedadla jsou příjemně pohodlná a tvrdá tak akorát, na zadních sedadlech mají cestující dost místa jak pro nohy, tak i hlavu. Přístroje jsou přehledné a dobře čitelné, palivoměr a ukazatele teploty jsou digitální.Volant je v nejvyšší výbavě Style nastavitelný podélně i výškově, takže si rychle najdete ideální pozici. Malou výtku máme k ovládání palubního počítače, jehož tlačítko Trip je umístěné trochu nešťastně za volantem. Příjemně nás překvapila kvalita materiálů a vůbec celé dílenské zpracování.
Pro kombi si může zákazník zvolit ze zážehových motorů 1.4 CVVTi/109 k a 1.6 CVVTi/126 k nebo vznětového přeplňovaného čtyřválce 1.6 CRDi – 90 k, 116 k a 128 k. Tentokrát jsme zvolili atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s plynule variabilním časováním sacích a výfukových ventilů, který poskytuje velice slušný výkon 126 k i bez drahého systému přeplňování. Ačkoliv v současné době roste zájem o vznětové motory, tak si myslíme, že o testovanou motorizaci bude zájem. V této kategorii patří totiž mezi nejlepší společně třeba s 1.6 VTi od BMW (PSA) nebo 1.6 Valvematic od Toyoty. Výkonem 93 kW (126 k) je zhruba na úrovní zážehových motorů 1.8 nebo 2.0 před několika roky.
Největší točivý moment 157 Nm můžeme využívat ve 4200 otáčkách za minutu, ale už zhruba ve 2500 otáčkách je k dispozici zhruba 125 Nm, takže předjíždění a rychlá akcelerace je hračkou, ale rozhodně je lepší dřív přeřadit. Právě vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách je výhodou. V průměru se naše spotřeba pohybovala kolem 7,5 litru na sto kilometrů při obsazení čtyřmi osobami a na zasněžených silnicích. Při konstantní rychlosti kolem stovky se lze dostat i pod sedm litrů. Ještě dodejme, že se dodává ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, jejíž řazení jde přesně a lehce.
Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou nás přesvědčil jistým chováním v zatáčkách a dobrým kontaktem s vozovkou a bez problémů se vypořádá i s nerovnostmi našich silnic.
Hyundai i30 CW si rozhodně neklade za cíl zařadit se mezi sportovně laděné kombíky, ale jednoznačně jde o klasické rodinné kombi, které může vedle prostorného interiéru nabídnout hlavně vysokou užitnou hodnotu za rozumnou cenu, dále pětiletou záruku, dobrou kvalitu a bohatou výbavu.
V nejvyšší výbavě dostanete mj systémy ABS +EBD, ESP + BA + TCS, šest airbagů, palubní počítač, automatickou klimatizaci, tempomat elektricky ovládaná zpětná zrcátka a okna, kombinované čalounění látka/kůže. Nejlevnější kombi i30 CW lze pořídit za 249 900 Kč (1.4), testované provedení Style stojí 349 900 Kč.
[b]Základní technické údaje]/b]
Motor: zážehový čtyřválec DOHC
Objem: 1591 cm³
Výkon: 93 kW (126 k) při 6300/min
Točivý moment: 157 Nm při 4200/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8/5,5/6,5 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1775 x 1565 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Zavazadlový prostor: 415/1395 l
Cena: 394 900 Kč (1.6 CVVTi Style)
J.Lasík, 6.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout