Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi s vysokou užitnou hodnotou

Snad v žádném jiném segmentu není konkurence tak velká a vyrovnaní jako v nižší střední třídě. Jen na našem trhu jsme napočítali asi patnáct modelů. Zatím první místo stále zaujímá Škoda Octavia, ale z pomyslného trůnu by ji rád sesadil jiný automobil, shodou okolností také z Česka.

Hyundai i30, sourozenec Kia Ceed, se totiž vyrábí v Nošovicích a jako by na tuto skutečnost zákazníci slyšeli. Podle statistik je v posledních měsících nejprodávanějším zahraničním automobilem tohoto segmentu, právě za Octavií. Po ujetí asi tisícovky kilometrů se ani nedivíme.

Na český trh se dodává se zážehovými motory 1.6/120 k a 1.6 GDi-CVVT/135 k a vznětovými 1.6 CRDI/120 a 136 k s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatem a ve dvou karosářských verzích – hatchback a kombi. Ještě než se na trhu objeví v příštím roce modernizovaná verze, tak jsme vyzkoušeli kombi se zážehovou přeplňovanou „jedna-šestkou“.
První co nás upoutalo po usednutí za volant, bylo perfektní dílenské zpracování ve všech směrech. Kvalita, jako by se nám chtělo říct německá, se potvrdila i během jízd, neboť se neozývaly žádné zvuky ani skřípění. Nelze se divit, vůz byl celý navržen a zkonstruován v Technickém středisku Hyundai, které sídli v Rüsselsheimu.

Velice nás překvapilo i měkké a lehké zavíraní dveří. Interiér je prostorný, k čemuž přispěla i větší šířka. Objem zavazadlového prostoru je 528 l, po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1642 litrů, a to při zcela rovné podlaze.

Ačkoliv přední sedadla nejsou nijak zvlášť tvarovaná, tak jsme se v nich cítili dobře a pohodlně. Jsou nastavitelná v dostatečném rozsahu, což platí rovněž o volantu. Vzadu se pohodlně usadí osoby vysoké až 185 centimetrů, což se vám v každém automobilu nepoštěstí.
Byť na pohled vypadá palubní deska a multifunkční volant, že jsou přeplněny tlačítky a ovladači, tak na druhou stranu musíme říct, že jsou všechny uspořádány přehledně a jejich obsluha je jednoduchá.

Zvolili jsme přeplňovaný zážehový čtyřválec s výkonem 135 k, jehož největší točivý moment 164 Nm vrcholí ve 4850 otáčkách za minutu. Spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (řadí přesně) je bezchybné a bez nejmenší výtky. Potěšila nás i průměrná spotřeba kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů.

Podvozek se dobře vyrovnává s nerovnostmi, a to i díky zadní víceprvkové nápravě multilink. Navíc zvyšuje stabilitu vozu. Určitě potěší i vyznavače svižnější jízdy po klikatých silnicích.

Tlačítkem na volantu si můžete nastavit tuhost řízení do tří režimů – komfort (ve městě, parkování), normál (běžné silnice) nebo sport (dálnice).
Hyundai i30 se prodává pouze ve dvou stupních výbavy – Trikolor a Weekend. Už v základu máte mj. šest airbagů, palubní počítač, mlhovky, centrální zamykání, stabilizační systém VSM včetně protiprokluzového TCS, asistent rozjezdu do kopce, elektricky ovládaná zrcátka atd.

Za příplatek je třeba paket Komfort (tempomat, flexibilní posilovač řízení, kožený volant), dále třeba parkovací kamera (umístěná pod výklopným logem a tudíž se nešpiní), xenonové světlomety s natáčením do zatáček, denní světla LED, panoramatická střecha, navigaci se 7“ dotykovou obrazovkou, kolenní airbag, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, systém start-stop ISG, vyhřívaná přední sedadla atd.

Hyundai I30 kombi je klasické rodinné kombi s vysokou užitnou hodnotou a v případě přeplňovaného motoru si s ním zajezdíte i hezky svižně. Vůbec se nedivíme, že se tak dobře prodává. Nejlevnější i30 kombi s motorem 1.6 pořídíte za 394 990 Kč, testované provedení Weekend je o 40 tisíc korun dražší. V současné době je na trhu ještě akční model Czech Edition za 339 990 Kč včetně klimatizace, bohaté výbavy a při využití Hyundai pojištění. Ceny dieselů začínají na 454 990 Kč.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 99 kW (135 k) při 6300/min
Točivý moment: 164 Nm při 4850/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,1/5,1/6,2 l/100 km
Zavazadlový prostor: 528/1642 l
Rozměry: 4485 x 1780 x 1500 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Cena: 494 990 Kč (1.6 CRDi Weekend)

J.Lasík 5.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar