Hyundai ix20 1.6 CRDi - překvapí prostorností
Jen těžko by si někdo před časem pomyslel, že u nás bude vyrábět automobily také Hyundai, a to hned několik modelů. Jedním z nich je model ix20, který je nyní dodáván také s turbodieselem 1.6 a právě ten jsme si mohli vyzkoušet.
Na pohled Hyundai ix20 zaujme výškou 1,6 metru, ale také nadprůměrnou šířkou 1,7 m, což dává tušit, jak velký bude asi vnitřním prostor. Rozhodně je větší, než bychom si v malém MPV představovali, dokonce srovnatelný s leckterým vozem o třídu vyšším. Vůz je také o 32 mm delší než Kia Venga, s nímž sdílí stejnou platformu. Nárůst délky můžeme v podstatě přičíst pouze jiným nárazníkům.
Snadné nastupování a vystupování ulehčuje vyšší umístění sedadel a velký úhel otevírání dveří. Pochvalovali jsme si výborný výhled do všech směrů. Na zadní sedadlo se pohodlně usadí dvě osobě vyššího vzrůstu a mají dost místa jak na hlavu, tak i kolena. Vzhledem k podélnému posuvu zadních sedadlech (o 130 mm) a naklápění opěradla, se objem zavazadlového prostoru mění od 570 l (sedadla vpředu), resp 440 l (sedadla vzadu) až na 1468 litrů po sklopení zadních sedadel. Jen pro představu, Roomster má objem 509 l, tedy o 60 l víc.
Ovladače jsou uspořádány přehledně a podsvíceny modrou barvou, která je mimochodem velice příjemná. V zorném poli řidiče je analogový rychloměr a otáčkoměr, nechybí teploměr chladicí kapaliny, který je stejně jako palivoměr digitální. Příjemné je ovládání palubního počítače tlačítkem na tříramenném volantu, jenž se dobře drží a je i elegantní.
Zákazník si může vybrat mezi zážehovými motory 1.4/66 kW a 1.6/92 kW nebo turbodiesely 1.4 CRDi/57 a 66 kW a nově i 1.6 CRDi/94 kW. My jsme si vyzkoušeli právě nejsilnější vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6, jenž dosahuje největšího výkonu 128 k při 4000 otáčkách za minutu. Rozhodně potěší svoji silou už pod 2000/min, kdy dosahuje točivého momentu 260 Nm, který zůstává konstantní až do 2750/min. Je nejen dostatečně živý, ale hlavně hodně příznivý na spotřebu. V průměru a při obsazení čtyřmi osobami jsme jezdili pod 6 litrů benzinu. Ale na při jízdě po silnicích není problém jezdit za pět litrů nafty. Dobře si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, jejíž řazení je přesné a jde zlehka. Musíme mít na zřeteli, že ix20 je rodinný automobil, tedy bez sportovních ambicí.
Výhrady nemáme ani k nastavení komfortního podvozku, náklon v zatáčkách je minimální, o bezpečnost se starají kotoučové brzdy na všech kolech a systém ESP.
Nejlevnější Hyundai ix20 se zážehovým motorem 1.4 stojí ve výbavě Start 269 990 Kč, cena vznětové verze 1.4 CRDi se pohybuje od 309 990 Kč (Start). Silnější provedení 1.6 CRDi se dodává pouze ve výbavě Comfort (409 900 Kč) a Style (449 900 Kč). S navigací (15 000 Kč), panoramatickým střešním oknem (25 000 Kč), parkovacím asistentem s kamerou (10 000 Kč), tempomatem (9000 Kč) nebo Paketem Premium za 30 000 Kč (inteligentní klíč + startování tlačítkem, zatmavená zadní skla, dešťový senzor) může cena modelu ix20 hravě překročit půl milionu.
Ale ruku na srdce, kolik z nabízených položek opravdu ve voze potřebujeme. To už jen záleží na zákazníkovi. Naproti tomu už základní výbava Start obsahuje např. šest airbagů, ABS + EBD, ESP + BA, TCS, aktivní opěrky hlavy, mlhovky s denními světly, výškově a podélně nastavitelný volant, asistent rozjezdu do kopce HAC atd.
Po ujetí šesti stovek kilometrů se už vůbec nedivíme, že si model ix20 drží dlouhodobě první pozici ve svém segmentu. Kompaktní malé MPV je dobrou volbou pro rodiny, a v podstatě jde jen o to, jakou výbavu a motorizaci si zvolíme. Zapomenout ale nesmíme ani na záruky – 5 let bez omezení ujetých kilometrů, 5 let asistenční služby v ceně a 5 let kondiční prohlídky zdarma.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 94 kW (128 k) při 4000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1900-2750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Rozměr: 4100 x 1765 x 1600 mm
Rozvor kol: 2615 mm
Zavazadlový prostor: 440-570/1486 l
Cena: 449 900 Kč (Style)
J.Lasík 23.2.2012
Snadné nastupování a vystupování ulehčuje vyšší umístění sedadel a velký úhel otevírání dveří. Pochvalovali jsme si výborný výhled do všech směrů. Na zadní sedadlo se pohodlně usadí dvě osobě vyššího vzrůstu a mají dost místa jak na hlavu, tak i kolena. Vzhledem k podélnému posuvu zadních sedadlech (o 130 mm) a naklápění opěradla, se objem zavazadlového prostoru mění od 570 l (sedadla vpředu), resp 440 l (sedadla vzadu) až na 1468 litrů po sklopení zadních sedadel. Jen pro představu, Roomster má objem 509 l, tedy o 60 l víc.
Ovladače jsou uspořádány přehledně a podsvíceny modrou barvou, která je mimochodem velice příjemná. V zorném poli řidiče je analogový rychloměr a otáčkoměr, nechybí teploměr chladicí kapaliny, který je stejně jako palivoměr digitální. Příjemné je ovládání palubního počítače tlačítkem na tříramenném volantu, jenž se dobře drží a je i elegantní.
Zákazník si může vybrat mezi zážehovými motory 1.4/66 kW a 1.6/92 kW nebo turbodiesely 1.4 CRDi/57 a 66 kW a nově i 1.6 CRDi/94 kW. My jsme si vyzkoušeli právě nejsilnější vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6, jenž dosahuje největšího výkonu 128 k při 4000 otáčkách za minutu. Rozhodně potěší svoji silou už pod 2000/min, kdy dosahuje točivého momentu 260 Nm, který zůstává konstantní až do 2750/min. Je nejen dostatečně živý, ale hlavně hodně příznivý na spotřebu. V průměru a při obsazení čtyřmi osobami jsme jezdili pod 6 litrů benzinu. Ale na při jízdě po silnicích není problém jezdit za pět litrů nafty. Dobře si rozumí se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, jejíž řazení je přesné a jde zlehka. Musíme mít na zřeteli, že ix20 je rodinný automobil, tedy bez sportovních ambicí.
Výhrady nemáme ani k nastavení komfortního podvozku, náklon v zatáčkách je minimální, o bezpečnost se starají kotoučové brzdy na všech kolech a systém ESP.
Nejlevnější Hyundai ix20 se zážehovým motorem 1.4 stojí ve výbavě Start 269 990 Kč, cena vznětové verze 1.4 CRDi se pohybuje od 309 990 Kč (Start). Silnější provedení 1.6 CRDi se dodává pouze ve výbavě Comfort (409 900 Kč) a Style (449 900 Kč). S navigací (15 000 Kč), panoramatickým střešním oknem (25 000 Kč), parkovacím asistentem s kamerou (10 000 Kč), tempomatem (9000 Kč) nebo Paketem Premium za 30 000 Kč (inteligentní klíč + startování tlačítkem, zatmavená zadní skla, dešťový senzor) může cena modelu ix20 hravě překročit půl milionu.
Ale ruku na srdce, kolik z nabízených položek opravdu ve voze potřebujeme. To už jen záleží na zákazníkovi. Naproti tomu už základní výbava Start obsahuje např. šest airbagů, ABS + EBD, ESP + BA, TCS, aktivní opěrky hlavy, mlhovky s denními světly, výškově a podélně nastavitelný volant, asistent rozjezdu do kopce HAC atd.
Po ujetí šesti stovek kilometrů se už vůbec nedivíme, že si model ix20 drží dlouhodobě první pozici ve svém segmentu. Kompaktní malé MPV je dobrou volbou pro rodiny, a v podstatě jde jen o to, jakou výbavu a motorizaci si zvolíme. Zapomenout ale nesmíme ani na záruky – 5 let bez omezení ujetých kilometrů, 5 let asistenční služby v ceně a 5 let kondiční prohlídky zdarma.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1582 cm³
Výkon: 94 kW (128 k) při 4000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1900-2750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/4,2/4,7 l/100 km
Rozměr: 4100 x 1765 x 1600 mm
Rozvor kol: 2615 mm
Zavazadlový prostor: 440-570/1486 l
Cena: 449 900 Kč (Style)
J.Lasík 23.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout