Hyundai ix35 1.6 GDI 2WD - nejlevnější kombinace nezklame
Aby jeden výrobce nabízel hned tři SUV, to se tak často nestává. A přeci. Hyundai měl až do nedávna v portfoliu modely Tucson a Santa Fe. Pak přišel ještě ix55, vzápětí došlo na modernizaci Sante Fe a nakonec úspěšného Tucsona vystřídal ix35, na kterého Jihokorejci hodně sázejí.
Zákazník si dnes může vybrat mezi zážehovým 2.0 D-CVVT/163 k a novým 1.6 GDI/135 k nebo vznětovým 2.0 CRDI (136 k a 184 k), pohonem předních nebo všech kol a mezi mechanickou nebo samočinnou převodovkou. Takže pro každého něco.
K modelu ix35 a verzi 4WD se asi nejvíc hodí turbodiesel 2.0 CRDI, ale my jsme tentokrát zvolili verzi s novým zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI, pohonem pouze předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Díky nejmodernější konstrukci a elektronickému řízení nového zážehového motoru 1.6 GDI se snížily emise i spotřeba, zatímco výkon vzrostl na 135 k při 6300 otáček za minutu. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 167 N.m při 4600 otáčkách. Tyto hodnoty jsou plně dostačující na svižnou jízdu, při níž jsme dosahovali spotřeby necelých sedmi litrů.
Na 18“ kolech se vůz chová nejlépe na kvalitním povrchu, ale s přibývajícími nerovnostmi pronikají do interiéru rázy od kol. Tvrdší podvozek nám vyhovoval, na rozdíl třeba od nového Mitsubishi ASX, v němž to chvílemi vypadá na mořskou nemoc. Rychlejší zatáčky projíždí jistě a karosérie se naklání jen málo.
Hyundai ix35 bude u zákazníků bodovat hlavně designem, jenž je hodně neokoukaný, troufneme si říct až futuristický. Druhým bodem, který mluví v jeho prospěch, je velikost vnitřního prostoru, jenž těží hlavně z navýšení celkové délky (+ 85 mm) i šířky (+2 5 mm) oproti Tusconu. Přestože je na výšku o 20 mm nižší, tak to na sedadlech nepostřehnete. I dlouhánům zbývá nad hlavou dobrých 50 mm, o prostoru pro kolena ani nemluvě. Řidič má všechno hezky po ruce, ovladače jsou tam, kde mají být, přístroje ve dvou tubusech jsou dobře čitelné a přehledné. Zamlouval se nám také čtyřramenný volant se stříbrnými prvky, dobře se držel.
Páté dveře můžeme otevřít do výšky 190 mm a zavazadlový prostor je svým objemem 465 litrů největší v této kategorii. Třeba Škoda Yeti má 405 l, Nissan Qashqai pak 410 l. Objem bychom mohli ještě zvětšit, kdybychom místo plnohodnotné rezervy použili lepicí sadu.
Hyundai ix35 se zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI v nabídce současných SUV rozhodně neztratí. A nemusíte mít ani pohon všech kol, který asi nejvíce oceníte hlavně v zimě, protože těžko si budete chtít takového krasavce ničit někde po lesích nebo v bahně. Ovšem musíme říct, že s kvalitním zimním obutím si dvoukolka dobře poradila se zasněženými silničkami Podkrkonoší.
Nejlevnější model ix 35 se základní výbavou Classic a testovaným motorem, který pořídíte za 409 900 Kč, zahrnuje mj. systémy ABS + EBD, ESP, TCS, asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění ze svahu, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, středovou opěrku. Testované provedení v nejvyšší výbavě Style za 514 900 Kč nabízí navíc mj. mlhovky, elektricky sklopná zrcátka, automatickou dvouzonovou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací čidla, tmavá zadní skla. Za integrovanou navigaci musíte připlatit 42 000 Kč.
Správnou volbu svého rozhodnutí oceníte při delší cestě, kdy se ix325 projeví jako komfortní a pohodlný společník.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 99 kW (135 k) při 6200/min
Točivý moment: 167 Nm při 4600/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/6,0/6,8 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol p/z: 1591/1592 mm
Světlá výška: 170 mm
Cena: 514 900 Kč (1.6 GDI, Style)
J.Lasík, 20.1.2010
K modelu ix35 a verzi 4WD se asi nejvíc hodí turbodiesel 2.0 CRDI, ale my jsme tentokrát zvolili verzi s novým zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI, pohonem pouze předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Díky nejmodernější konstrukci a elektronickému řízení nového zážehového motoru 1.6 GDI se snížily emise i spotřeba, zatímco výkon vzrostl na 135 k při 6300 otáček za minutu. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 167 N.m při 4600 otáčkách. Tyto hodnoty jsou plně dostačující na svižnou jízdu, při níž jsme dosahovali spotřeby necelých sedmi litrů.
Na 18“ kolech se vůz chová nejlépe na kvalitním povrchu, ale s přibývajícími nerovnostmi pronikají do interiéru rázy od kol. Tvrdší podvozek nám vyhovoval, na rozdíl třeba od nového Mitsubishi ASX, v němž to chvílemi vypadá na mořskou nemoc. Rychlejší zatáčky projíždí jistě a karosérie se naklání jen málo.
Hyundai ix35 bude u zákazníků bodovat hlavně designem, jenž je hodně neokoukaný, troufneme si říct až futuristický. Druhým bodem, který mluví v jeho prospěch, je velikost vnitřního prostoru, jenž těží hlavně z navýšení celkové délky (+ 85 mm) i šířky (+2 5 mm) oproti Tusconu. Přestože je na výšku o 20 mm nižší, tak to na sedadlech nepostřehnete. I dlouhánům zbývá nad hlavou dobrých 50 mm, o prostoru pro kolena ani nemluvě. Řidič má všechno hezky po ruce, ovladače jsou tam, kde mají být, přístroje ve dvou tubusech jsou dobře čitelné a přehledné. Zamlouval se nám také čtyřramenný volant se stříbrnými prvky, dobře se držel.
Páté dveře můžeme otevřít do výšky 190 mm a zavazadlový prostor je svým objemem 465 litrů největší v této kategorii. Třeba Škoda Yeti má 405 l, Nissan Qashqai pak 410 l. Objem bychom mohli ještě zvětšit, kdybychom místo plnohodnotné rezervy použili lepicí sadu.
Hyundai ix35 se zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI v nabídce současných SUV rozhodně neztratí. A nemusíte mít ani pohon všech kol, který asi nejvíce oceníte hlavně v zimě, protože těžko si budete chtít takového krasavce ničit někde po lesích nebo v bahně. Ovšem musíme říct, že s kvalitním zimním obutím si dvoukolka dobře poradila se zasněženými silničkami Podkrkonoší.
Nejlevnější model ix 35 se základní výbavou Classic a testovaným motorem, který pořídíte za 409 900 Kč, zahrnuje mj. systémy ABS + EBD, ESP, TCS, asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění ze svahu, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně nastavitelný volant, palubní počítač, středovou opěrku. Testované provedení v nejvyšší výbavě Style za 514 900 Kč nabízí navíc mj. mlhovky, elektricky sklopná zrcátka, automatickou dvouzonovou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací čidla, tmavá zadní skla. Za integrovanou navigaci musíte připlatit 42 000 Kč.
Správnou volbu svého rozhodnutí oceníte při delší cestě, kdy se ix325 projeví jako komfortní a pohodlný společník.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cm³
Výkon: 99 kW (135 k) při 6200/min
Točivý moment: 167 Nm při 4600/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/6,0/6,8 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol p/z: 1591/1592 mm
Světlá výška: 170 mm
Cena: 514 900 Kč (1.6 GDI, Style)
J.Lasík, 20.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout