MG 3 srovnání s MG3+hybrid
V posledních měsících začínají čínské automobilové značky pronikat stále více na českých trh. Dnes jich tady je už několik, ale pouze jedna zatím a zřejmě ještě dlouho bude hrát prim. MG. Její výhodou je, jednak, že přišla na trh první a také to, že jde o britskou značku, která si připomněla sto let od svého založení.
Jde o původně britskou značku MG, která dnes nabízí už sedm modelů na českém trhu a řada z nich se těší oblibě zákazníků a jsou na silnicích vidět. Jde o modely MG HS a ZS, které se objevily na trhu jako první.My jsme měli možnost vyzkoušet MG3, a to jak se spalovacím motorem, tak v provedení hybrid+, jenž svým způsobem může dobře konkurovat třeba Škodě Fabia.
Na trh dorazil nejdříve MG 3 Hybrid+ jen v hybridní verzi, na klasický spalovací motor jsme si museli ještě počkat. Otázkou ale je, zda není hybrid dostatečnou nabídkou. Oproti jiným hybridním modelům je svým způsobem jiný, protože v sobě spojuje, jak sériový hybrid, tak paralelní. Záleží vždy na nabití baterie s kapacitou 1,83 kWh.
Nyní jsme mohli vyzkoušet verzi se zážehovým čtyřválcem objemu 1,5 litru a výkonu 115 k při 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment 148 Nm vrcholí ve 4500 otáčkách.
K přenosu síly slouží pětistupňová mechanická převodovka, jiná pro verzi se spalovacím motorem není. V průměru jsme jezdili do sedmi litrů benzinu.
Interiéru dominují dva přehledné displeje, volant s dvěma joysticky a tlačítky. Sedadla mají slušné boční vedení a pohodlně se v nich sedí i při delší cestě. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby s výškou „metr-osmdesát“ a ještě zbude prostor pro kolena i nad hlavou. A to přesto, že se střecha svažuje dozadu.
Překvapily nás kvalitní materiály, dobré zpracování a přesné lícování. Jediným nedostatkem je nemožnost podélně nastavit volant.
MG 3 je nabízeno ve třech výbavách ceně od 429 900 Kč přičemž nejvyšší Exclusive za 569 900 Kč zahrnuje například panoramatická kamerový systém, sledování mrtvého úhlu, bezklíčkové odemykání, vyhřívaná přední sedadla a volant atdJinak je vše uzpůsobené přehledně.
M3 je kompaktní hatchback, který má díky poměru užitné hodnoty a ceny velice dobrou šanci uspět mezi zákazníky. A to nejen příznivou spotřebou, provedením, ale i líbivým designem. Uvidíme, jak obstojí v konkurenci se Škodou Fabia.
Přehled výbav
https://www.mgmotor-czech.cz
M3 je kompaktní hatchback, který má díky poměru užitné hodnoty a ceny velice dobrou šanci uspět mezi zákazníky. A to nejen příznivou spotřebou, provedením, ale i líbivým designem. Uvidíme, jak obstojí v konkurenci se Škodou Fabia.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1495 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 6000/min
Toč.moment: 148 Nm při 4500/min
Převodovka: pětistupňová mechanická
Rychlost: 138 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Kombin.spotřeba: 8,1 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor kol: 2570 mm
Zav.prostor: 293/963 l
Cena: 469 900 Kč (Elegance)
Pro srovnání:
MG 3+ Hybrid
Základem hybridního systému je zážehový atmosférický čtyřválec objemu 1,5 litru v kombinaci s trakčním elektromotorem, zatímco druhý elektromotor funguje jako generátor. Ten se využívá především k dobíjení baterie. Možná se vám bude zdát výkon 100 k při 6000 otáčkách za minutu (Točivý moment 128 Nm/5600/min) příliš malý. S tím musíte počítat, když pojedete pouze na benzin. Al ale musíte si uvědomit, že dalších 134 k přidává elektromotor. Při plném nabití baterii získáte systémový výkon 195 k, ovšem pouze při plném nabití baterie. Pak je dynamika znát.
Zhruba do rychlosti 50 km/h využívá vůz k pohonu předních kol elektromotor, tak asi v 80 až 90 km/h se připojuje benzinový motor, aby vyráběl energii pro baterii. Kola i přesto pohání elektromotor. Teprve když se blížíte ke stovce, tak teprve jedete na benzin. A právě v ten okamžik se mění sériový hybrid na paralelní hybrid, ale spalovací motor stále vyrábí energii pro baterii.
Sílu na přední kola přenáší třístupňová samočinná převodovka pro spalovací motor v režimu čtyřky, pětky a šestky, elektromotor využívá stálý převod. Ve městě se může spotřeba pohybovat kolem čtyř litrů, jinak jsme se pohybovali na hranici 5,5 litrů na sto kilometrů.
Při pohledu na MG3+ byste jen těžko tipovali pod kapotou hybridní technologii, o té vás informuje jen nenápadný štítek na karosérii. Interiér je sice pětimístný, ale doporučujeme cestovat spíš ve čtyřech, abyste měli dost místa. Zavazadlový prostor má objemu 293 litrů , po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 963 litrů.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon spal.motoru: 75 kW (101 k) při 6000/min
Toč.moment spal.motoru: 128 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 100 kW (134 k) při 4500/min
Systémový výkon: 143 kW (195 k)
Baterie: 1,83 kWh
Převodovka: třístupňová samočinná multimodová
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Kombin.spotřeba: 4,4 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor kol: 2570 mm
Zav.prostor: 293/988 l
Cena: 569 000 Kč (Exclusive)
JL 24.4.2025
Na trh dorazil nejdříve MG 3 Hybrid+ jen v hybridní verzi, na klasický spalovací motor jsme si museli ještě počkat. Otázkou ale je, zda není hybrid dostatečnou nabídkou. Oproti jiným hybridním modelům je svým způsobem jiný, protože v sobě spojuje, jak sériový hybrid, tak paralelní. Záleží vždy na nabití baterie s kapacitou 1,83 kWh.
Nyní jsme mohli vyzkoušet verzi se zážehovým čtyřválcem objemu 1,5 litru a výkonu 115 k při 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment 148 Nm vrcholí ve 4500 otáčkách.
K přenosu síly slouží pětistupňová mechanická převodovka, jiná pro verzi se spalovacím motorem není. V průměru jsme jezdili do sedmi litrů benzinu.
Interiéru dominují dva přehledné displeje, volant s dvěma joysticky a tlačítky. Sedadla mají slušné boční vedení a pohodlně se v nich sedí i při delší cestě. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby s výškou „metr-osmdesát“ a ještě zbude prostor pro kolena i nad hlavou. A to přesto, že se střecha svažuje dozadu.
Překvapily nás kvalitní materiály, dobré zpracování a přesné lícování. Jediným nedostatkem je nemožnost podélně nastavit volant.
MG 3 je nabízeno ve třech výbavách ceně od 429 900 Kč přičemž nejvyšší Exclusive za 569 900 Kč zahrnuje například panoramatická kamerový systém, sledování mrtvého úhlu, bezklíčkové odemykání, vyhřívaná přední sedadla a volant atdJinak je vše uzpůsobené přehledně.
M3 je kompaktní hatchback, který má díky poměru užitné hodnoty a ceny velice dobrou šanci uspět mezi zákazníky. A to nejen příznivou spotřebou, provedením, ale i líbivým designem. Uvidíme, jak obstojí v konkurenci se Škodou Fabia.
Přehled výbav
https://www.mgmotor-czech.cz
M3 je kompaktní hatchback, který má díky poměru užitné hodnoty a ceny velice dobrou šanci uspět mezi zákazníky. A to nejen příznivou spotřebou, provedením, ale i líbivým designem. Uvidíme, jak obstojí v konkurenci se Škodou Fabia.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1495 cm³
Výkon: 85 kW (115 k) při 6000/min
Toč.moment: 148 Nm při 4500/min
Převodovka: pětistupňová mechanická
Rychlost: 138 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Kombin.spotřeba: 8,1 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor kol: 2570 mm
Zav.prostor: 293/963 l
Cena: 469 900 Kč (Elegance)
Pro srovnání:
MG 3+ Hybrid
Základem hybridního systému je zážehový atmosférický čtyřválec objemu 1,5 litru v kombinaci s trakčním elektromotorem, zatímco druhý elektromotor funguje jako generátor. Ten se využívá především k dobíjení baterie. Možná se vám bude zdát výkon 100 k při 6000 otáčkách za minutu (Točivý moment 128 Nm/5600/min) příliš malý. S tím musíte počítat, když pojedete pouze na benzin. Al ale musíte si uvědomit, že dalších 134 k přidává elektromotor. Při plném nabití baterii získáte systémový výkon 195 k, ovšem pouze při plném nabití baterie. Pak je dynamika znát.
Zhruba do rychlosti 50 km/h využívá vůz k pohonu předních kol elektromotor, tak asi v 80 až 90 km/h se připojuje benzinový motor, aby vyráběl energii pro baterii. Kola i přesto pohání elektromotor. Teprve když se blížíte ke stovce, tak teprve jedete na benzin. A právě v ten okamžik se mění sériový hybrid na paralelní hybrid, ale spalovací motor stále vyrábí energii pro baterii.
Sílu na přední kola přenáší třístupňová samočinná převodovka pro spalovací motor v režimu čtyřky, pětky a šestky, elektromotor využívá stálý převod. Ve městě se může spotřeba pohybovat kolem čtyř litrů, jinak jsme se pohybovali na hranici 5,5 litrů na sto kilometrů.
Při pohledu na MG3+ byste jen těžko tipovali pod kapotou hybridní technologii, o té vás informuje jen nenápadný štítek na karosérii. Interiér je sice pětimístný, ale doporučujeme cestovat spíš ve čtyřech, abyste měli dost místa. Zavazadlový prostor má objemu 293 litrů , po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 963 litrů.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1498 cm³
Výkon spal.motoru: 75 kW (101 k) při 6000/min
Toč.moment spal.motoru: 128 Nm při 4500/min
Výkon el.motoru: 100 kW (134 k) při 4500/min
Systémový výkon: 143 kW (195 k)
Baterie: 1,83 kWh
Převodovka: třístupňová samočinná multimodová
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Kombin.spotřeba: 4,4 l/100 km
Rozměry: 4113 x 1797 x 1502 mm
Rozvor kol: 2570 mm
Zav.prostor: 293/988 l
Cena: 569 000 Kč (Exclusive)
JL 24.4.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout