Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi ASX 1.3 DI-T Mild Hybrid - po faceliftu dobrá volba

V roce 2010 přišlo Mitsubishi s novým modelem ASX a hodně si od něj slibovalo. Dobře věděli proč. Ačkoliv má značka dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, tak ASX bylo a je nabízeno tehdy také s pohonem předních kol. Nedávno prošel model ASX modernizací.

Mitsubishi ASX kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 17“ až18“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1576 mm a díky poloměru otáčení 10,2 metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm neuvažuje a nemá ani důvod.
Design zvýrazňují přední a zadní kryt nárazníku, černý ochranný pás ve spodní částí karoserie, hluboké prolisy na kapotě, podběhy kol a střešní lišty. Svažující se střecha dodává vozu na dynamičnosti.


Přístrojová deska je takřka stejná jako v Capturu, včetně volantu a ovladačů. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej o velikosti takřka 10 palců u nejvyšší výbavy, u nižší výbavy deset palců, ale stačí. Také Mitsubishi zůstalo věrné klasickým kulatým ovladačům, jako v případě ventilace nebo klavírním tlačítkům. Ty najdeme nad ventilací a slouží např. k vyhřívání sedadel, parkovacího automatu. V mrazivém počasí jsme ocenili vyhřívání volantu.


Zadní lavici můžeme posouvat o 160 mm, ale pouze vcelku, což je malá nevýhoda a na zadní sedadlo si už nikdo nesedne. Na druhou stranu se potěší zvětšení zavazadlového prostoru z 422 až 536 l a po sklopení opěradla získáme rovnou podlahu a objem se zvětší na 1275 litrů. Naopak výhodou je v sérii dodávaná dvojitá podlaha od druhé výbavy.


Zatímco předchozí ASX nabízelo pouze zážehový dvoulitr, tak nová platforma umožňuje zástavbu tří pohonných jednotek. V nabídce je zážehový tříválec 1.0 MPI-T (91 k) a přeplňovaný čtyřválec mild-hybrid 1.3 ve verzích 140 k a 158 k a končí u 1.6 full-hybridu (143 k). Z nabídky celkem logicky zmizel 1.6 plug-in hybrid (159 k).


Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií. Výhodou je možnost rekuperace energie při zpomalování a brzdění.
Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, jako v našem případě nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT).


S manuální šestistupňovou převodovkou disponuje výkonem 103 kW (140 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1750 až 3500/min. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litru benzinu na sto kilometrů. V nižších otáčkách sice žádnou převratnou dynamikou neoplývá, ale kolem dvou tisíc se „probudí“ a jízda je zábavná v celém rozsahu středních otáček.
Mild-hybridní technologii tvoří elektromotor o výkonu 3,6 kW, který pracuje s napětím 12 V a baterie s kapacitou 0,13 kWh uložená pod sedadlem spolujezdce. Startér-generátor je spojen s motorem řemenem.


Můžete vybírat ze čtyř výbav a dvou podvýbav, silnější – „jedna trojka“ s manuálem je k dispozici od třetí výbavy Intense za 479 850 Kč (verze 140 k) a přes Intense za 548 850 Kč až po 612 850 Kč za výbavu Intense+, Nejlevnější litrové ASXs výkonem 91 k a základní výbavě Inform můžete mít za 479 850 Kč.


Mitsubishi ASX, ve kterém sice mnozí hned vidí Renault Captur, ale svůj líbivý designe nezapře, musí o svoje místo v segmentu malých SUV bojovat, ale jak jsme se přesvědčili, rozhodně není bez šance.


Popis vozu

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Mitsubishi-prezentuje-modernizovany-ASX/


https://www.mitsubishi-motors.cz/images/mod_catalog/pdf/597_1_442588863_Cenik_noveASX_0225.pdf


Stručné
technické údaje


Motor zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1332 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 6000/min
Točivý moment: 260 Nm při 1750-3500/min
Mild-hybrid: 3,6 kW, 12V napětí, aku 0,13 kWh
Převodovka: mechanická šestistupňová
Rozměry: 4227 x 1797 x 1567 mm
Rozvor kol: 2639 mm
Zav.prostor: 422-536/1275 l
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Kombin.spotřeba: 5, 8 l/100 km
Cena: 548 850 Kč (1.3 Mild-hybrid Intense+)


JL 19.2.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar