Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 - rozhodně nezklame

Když se řekne Lancer, tak si asi většina z nás vybaví sportovně laděný sedan v nejvýkonnější verzi Evo. Stejně tak si dáváme do souvislostí Subaru a nabroušený model Impreza STi. Dvě ikony automobilového sportu, které mezi Produkčními vozy slaví jeden úspěch za druhým.

Tak trochu v jejich stínu stojí civilnější sériová verze Lancer a Impreza, a to neprávem. První Mitsubishi Lancer se objeviol již před pětatřiceti lety, nejnovější přírůstek jsme zaznamenali předloni. Jenže sedany nepatří právě mezi nejlépe prodávané modely, a tak Japonci předvedli vloni na podzim pětidveřový hatchback Sportback, od něhož si slibují přeci jen větší prodeje. Jako Concept Sportback byl veřejnosti představen už v roce 2005.
Hatchback s hodně zkosenými pátými dveřmi v sobě rozhodně nezapře sportovní geny, což podtrhuje ještě střešní spoiler, protáhlé zadní skupinové svítilny, které vůz opticky rozšiřují nebo přední jednodílná kosoúhelníková maska chladiče ve stylu „proudové stíhačky“.
Musíme říct, že na silnici budí u řidičů jedoucích před vámi značný respekt. Když vás zahlédnou ve zpětném zrcátku, tak buď chtějí ukázat, že jejich auto jede také rychle nebo vám uvolní cestu, aniž byste chtěli. Ještě dodejme, že boční prahové lišty jsou výsadou výbavy Intense a Instyle. Vzadu jsou nápadné masivnbí nárazníky s mlhovkou a plastovým spoilerem. Právě atraktivní design může koupě vozu hodně ovlivnit.
Oproti sedanu je hatchback o 15 mm kratší, ale o 25 mm širší. Pro srovnání s Octavií, jako asi největším konkurentem, má o 57 mm větší rozvor kol, z čehož těží hlavně cestující na zadních sedadlech. Ani hlavy dlouhánů „metr-devadesát“ se prakticky nedotýkají střechy, přestože se její linie svažuje.
Přední sedadla mají skvělé boční vedení, jak se na Lancer sluší a patří. Škoda jen, že kůží potažený volant, který se jinak dobře drží, není podélně nastavitelný, což bychom považovali za samozřejmost. Výtku máme také k tlačítkovému ovládání palubního počítače. Dlouhý rozvor 2,6 metru zajistí sice cestujícím pohodlí, ale na zavazadla už moc místa nezbylo. Objem kufru je s dvojitou podlahou 288 l, respektive 344 litrů. Tím za Octavií sice hodně zaostává, zvláště když nás ještě o nějaký ten litr připraví subwoofer výkonné audiosoustavy.
Pro Lancer Sportback si lze vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.8 nebo vznětovým dvoulitrem. V našem případě šlo o atmosferickou „jedna-osmičku“ s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Nepatří sice už k nejnovějším, ale jeho 143 k je stále dostačující. S točivým momentem 178 Nm při 4250 otáčkách za minutu zrychlí s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou na stovku za 10,4 sekundy, což není pro nepřeplňovaný motor zas tak špatné, ale „šestku“ bychom uvítali.
Řazení jde přesně a lehce po krátkých drahách. Motor poměrně slušně zatahuje již mezi 2000 až 3000 otáčkami, druhý dech chytí zhruba ve 4500/min. Pokud chceme jezdit svižně, jak nás Lancer přímo vybízíme, potom musíme motor vytáčet do vyšších otáček, za což zaplatíme vyšší spotřebou – klidně kolem 10 litrů benzinu na sto kilometrů. Ale stojí to zato. Pokud se budeme kochat a jezdit poklidně, můžeme se dostat i na osm litrů, ale ve městě jsme se pod 11 litrů nedostali.
Skvělé jízdní vlastnosti, kterými je Lancer pověstný, zajišťuje tužší sportovně nastavený podvozek v kombinaci s 18“ koly. Jedna radost s takovým podvozkem jezdit, drží jako přibitý. Sice cítíte většinu nerovností, ale jeho tuhost oceníte zvláště v technických partiích plných zatáček. K tomu ještě přesné řízení, co si přát víc. Navíc citlivé brzy odpovídají sportovnímu naturelu.
Mitsubishi Lancer Sportback si vás získá nejvíce designem a pak skvělým podvozkem a ovládáním. Bezpochyby je vítaným osvěžením našeho trhu za příznivou cenu 499 900 Kč (v současnosti se zvýhodněním 30 000 Kč), kterou vydáte za verzi Intense s výbavou více než bohatou – sedm airbagů, systémy ABS + EBD, stabilizační systém M-ASTC, nouzový brzdový asistent, dešťový senzor, automatické rozsvěcování světel, palubní počítač, mlhovky, audio Rockfelder s CD/mp3, parkovací asistent vzadu, automatická klimatizace. Jen za metalízu si musíte připlatit 12 000 Kč. Za verzi s chudší výbavou zaplatíme 389 900 Kč.



Základní technické údaje

Motor. Zážehový čtyřválec MIVEC
Objem: 1798 cm³
Výkon: 105 kW (143) při 6000/min
Točivý moment: 178 Nm při 4250/min
Rychlost: 196 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,5/6,4/7,9 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1760 x 1530 mm
Rozvor kol:2635 mm
Objem zav. prostoru: 288(344)/1349 l
Cena: 499 900 Kč


Jindřich Lasík, 5.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar