Nissan Primastar 115 dCi - praktický a všestranný
Nabídka lehkých užitkových vozidel je velice bohatá, tyto automobily najdeme například u francouzských značek, u Fiatu, Fordu, Opelu, VW, ale také u Nissanu, jako jediném zástupci japonských automobilek. Využili jsme příležitost a vyzkoušeli si model Primastar.
Nissan Primastar, společné dílo s Renaultem, kde se prodává pod názvem Trafic, zaujme elegantním až nadčasovým designem s výraznou přídí, které dominují velké světlomety s integrovanými směrovkami. Zadní svítilny, stejně jako boky, chrání široké masivní pryžové lišty.
Dodává se buď jako skříňový třímístný Van (2 délky, 4 výšky, 6 užitečných hmotností, dva rozvory) nebo jako osobní Combi (2 délky, 2 výšky, 2 rozvory), které může být až devítimístné. Z tohoto provedení je pak odvozená ještě šestimístná verze Combi N1 s pevnou přepážkou.
Právě tu jsme si vyzkoušeli, s rozvorem 3098 mm a s přeplňovaným vznětovým dvoulitrem, v silnějším provedení, to znamená o výkonu 115 k. Proto také označení vozu dCi 115.
Z místa řidiče je díky bohatému prosklení a vysoko položenému sedadlu výborný výhled a přehled o dění na silnici, couvání ulehčují dvojitá velká zpětná zrcátka a prosklené zadní křídlové dveře. Pracoviště řidiče, stejně jako celý interiér si nezadají s komfortem osobního automobilu. Řídit poměrně velký automobil je velice snadné, jen je třeba mít stále na paměti jeho rozměry a také jeho větší hmotnost. Ovládací prvky jsou v dosahu a přehledně umístěné. Řadicí páka je na palubní desce, aby mohli vpředu sedět tři osoby. Volant je už v základném provedení výškově nastavitelný, jako i sedadlo řidiče. Na zadní třímístnou lavici je pohodlný nástup bočnímu posuvnými dveřmi na pravé straně.
Úložný prostor je přístupnými jeden metr širokými dvoukřídlými dveřmi. Manipulaci se zavazadly ulehčuje nízká hrana nákladového prostoru, 525 mm nad zemí. Ložný prostor je dlouhý 1, 5 m, široký 1,6 m (mezi podběhy 1,2 m) a vysoký 1,3 m. Užitečná hmotnost se pohybuje kolem jedné tuny.
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů se vstřikováním common rail pochází od Renaultu. Svým výkonem 115 k a točivým momentem 290 Nm již od 1600 otáček za minutu poskytuje vozu velice slušnou dynamiku a rozhodně není brzdou silničního provozu. Lze s ním jet pěkně svižně, zatahuje už z nízkých otáček a v průměru si vystačí s necelými 9 litry nafty na sto kilometrů. Je pěkně sladěn se šestistupňovou mechanickou převodovkou, jejíž řazení jde zlehka a přesně.
Na výběr je ještě vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 dCi/90 k a 2.5 dCi/150 k.
Vpředu jsou pružicí vzpěry McPherson s příčným torzním stabilizátorem, vzadu je náprava s vlečenými rameny a variabilním odpružením v závislosti na zatížení.
Nissan Primastar se dodává ve svou stupních výbavy, přičemž už základní Basis je velice slušně vybavena – airbag řidiče, systémy ABS + EBD, výškově stavitelný volant, 16“ kola, prosklené zadní dveře, výškově stavitelné sedadlo řidiče. Vyšší výbava Extra má navíc mj. elektricky ovládaná přední okna i vnější zrcátka, která jsou navíc vyhřívaná, airbag spolujezdce, dálkové ovládání centrálního zamykání. Za přípatek si můžete vůz dovybavit ještě systémem ESP, automatickými stírači, parkovacími senzory, mlhovkami, loketní opěrkou, palubním počítačem, radio s CD atd.
Velice příjemně nás překvapily jízdní vlastnosti i na horších a zatáčkovitých silnicích, stejně jako pružný a úsporný turbodiesel, jenž patří oprávněně mezi nejlepší ve své třídě. Nissan Primastar najde všestranné využití v mnoha odvětvích. Často tyto vozy používají třeba i televizní štáby k přepravě osob a techniky.
Nejlevnější Primastar se prodává od 533 000 Kč bez DPH, silnější verze za 589 400 Kč. Podrobnosti o cenách a výbavě na www.nissan.cz
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 84 kW (115 k) při 3500/min
Točivý moment: 290 Nm při 1600/min
Rychlost: 160 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,82/7,0/7,9 l/100 km
Rozměry: 4782 x 1904 x 1942 mm
Rozvor: 3098 mm
Cena: 589 400 Kč bez DPH (115 dCi Basis)
Jindřich Lasík, 26.11.2008
Dodává se buď jako skříňový třímístný Van (2 délky, 4 výšky, 6 užitečných hmotností, dva rozvory) nebo jako osobní Combi (2 délky, 2 výšky, 2 rozvory), které může být až devítimístné. Z tohoto provedení je pak odvozená ještě šestimístná verze Combi N1 s pevnou přepážkou.
Právě tu jsme si vyzkoušeli, s rozvorem 3098 mm a s přeplňovaným vznětovým dvoulitrem, v silnějším provedení, to znamená o výkonu 115 k. Proto také označení vozu dCi 115.
Z místa řidiče je díky bohatému prosklení a vysoko položenému sedadlu výborný výhled a přehled o dění na silnici, couvání ulehčují dvojitá velká zpětná zrcátka a prosklené zadní křídlové dveře. Pracoviště řidiče, stejně jako celý interiér si nezadají s komfortem osobního automobilu. Řídit poměrně velký automobil je velice snadné, jen je třeba mít stále na paměti jeho rozměry a také jeho větší hmotnost. Ovládací prvky jsou v dosahu a přehledně umístěné. Řadicí páka je na palubní desce, aby mohli vpředu sedět tři osoby. Volant je už v základném provedení výškově nastavitelný, jako i sedadlo řidiče. Na zadní třímístnou lavici je pohodlný nástup bočnímu posuvnými dveřmi na pravé straně.
Úložný prostor je přístupnými jeden metr širokými dvoukřídlými dveřmi. Manipulaci se zavazadly ulehčuje nízká hrana nákladového prostoru, 525 mm nad zemí. Ložný prostor je dlouhý 1, 5 m, široký 1,6 m (mezi podběhy 1,2 m) a vysoký 1,3 m. Užitečná hmotnost se pohybuje kolem jedné tuny.
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů se vstřikováním common rail pochází od Renaultu. Svým výkonem 115 k a točivým momentem 290 Nm již od 1600 otáček za minutu poskytuje vozu velice slušnou dynamiku a rozhodně není brzdou silničního provozu. Lze s ním jet pěkně svižně, zatahuje už z nízkých otáček a v průměru si vystačí s necelými 9 litry nafty na sto kilometrů. Je pěkně sladěn se šestistupňovou mechanickou převodovkou, jejíž řazení jde zlehka a přesně.
Na výběr je ještě vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 dCi/90 k a 2.5 dCi/150 k.
Vpředu jsou pružicí vzpěry McPherson s příčným torzním stabilizátorem, vzadu je náprava s vlečenými rameny a variabilním odpružením v závislosti na zatížení.
Nissan Primastar se dodává ve svou stupních výbavy, přičemž už základní Basis je velice slušně vybavena – airbag řidiče, systémy ABS + EBD, výškově stavitelný volant, 16“ kola, prosklené zadní dveře, výškově stavitelné sedadlo řidiče. Vyšší výbava Extra má navíc mj. elektricky ovládaná přední okna i vnější zrcátka, která jsou navíc vyhřívaná, airbag spolujezdce, dálkové ovládání centrálního zamykání. Za přípatek si můžete vůz dovybavit ještě systémem ESP, automatickými stírači, parkovacími senzory, mlhovkami, loketní opěrkou, palubním počítačem, radio s CD atd.
Velice příjemně nás překvapily jízdní vlastnosti i na horších a zatáčkovitých silnicích, stejně jako pružný a úsporný turbodiesel, jenž patří oprávněně mezi nejlepší ve své třídě. Nissan Primastar najde všestranné využití v mnoha odvětvích. Často tyto vozy používají třeba i televizní štáby k přepravě osob a techniky.
Nejlevnější Primastar se prodává od 533 000 Kč bez DPH, silnější verze za 589 400 Kč. Podrobnosti o cenách a výbavě na www.nissan.cz
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 cm³
Výkon: 84 kW (115 k) při 3500/min
Točivý moment: 290 Nm při 1600/min
Rychlost: 160 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,82/7,0/7,9 l/100 km
Rozměry: 4782 x 1904 x 1942 mm
Rozvor: 3098 mm
Cena: 589 400 Kč bez DPH (115 dCi Basis)
Jindřich Lasík, 26.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout