Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi - úsporné rodinné kombi
Historie kompaktního hatchbacku nižší střední třídy se začala psát, světe div se, už v roce 1936 s nástupem modelu Kadett. První model Astra se objevil v roce 1991, a největšího úspěchu se dočkala desátá generace, kdy byla zvolena Evropským autem roku 2016.
Samozřejmě nabídku obohatilo i kombi, poprvé v roce 1963 kadett A Caravan, dnes označovaný jako SportsTourer v sedmé generaci. Mimochodem délkou 4,7 metru nejdelší kombi v segmentu C.
Po poslední modernizaci tvoří nabídku zážehový tříválec 1.2 T s výkony 110 k a 130 k, vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 DCTi s výkonem 130 k, dvě plug-in verze PHEV v kombinaci zážehové 1.6 (150 k a 180 k) se systémovým výkonem 150 nebo 180 k a také čistě elektrická verze. Standardem modelů se spalovacími motory je šestistupňová převodovka, výkonnější motory (96 kW) mohou být propojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
My jsme na delší cestu zvolili „starou dobrou jedna-pětku“ už kvůli spotřebě, která se pohybovala i po německé dálnici maximálně pět litrů nafty. A to je při dnešní ceně nafty (u některých čerpacích stanic) velice příjemné. S výkonem 130 k a s točivým momentem 300 Nm už při 1750 otáčkách za minutu je jízda plně dostačující.
Astra Sports Tourer je dlouhá 4642 mm, široká 1860 mm a vysoká 1480 mm, práh nákladového prostoru leží ve výšce 600 mm. Do délky je o 60 mm kratší než předchozí model, což je dáno především kratším předním převisem karoserie. Rozvor se však prodloužil o výrazných 70 mm až na 2732 mm, z čehož těží především vnitřní prostor.
V základním pětimístném uspořádání nabízí Astra Sports Tourer zavazadlový prostor o objemu 597 litrů. Po sklopení zadních sedadel (standardně dělených v poměru 40:20:40) nabízí zavazadelník až 1634 l prostoru. Příjemné je, že po sklopení zadních je ložná plocha zcela rovná.
Zavazadlový prostor modelů se spalovacími motory může na přání mít praktickou „dvoustupňovou“ podlahu „Intelli-Space“. Tu lze snadno jednou rukou nastavit do jedné ze dvou poloh – horní či dolní – a dokonce zafixovat pod úhlem 45 stupňů.
Nepřehlédnutelným prvkem plně digitálního přístrojového štítu je velký dotykový displej, jehož prostřednictvím řidič nastavuje řadu parametrů. Ty nejdůležitější funkce, například klimatizace, se ovšem stále nastavují pomocí výrazných ovladačů. To si zasluhuje pochvalu.
Astra Sports Tourer pokračuje v dlouholeté tradici Opelu uvádět do svých modelů ty nejmodernější technologie až donedávna dostupné pouze v modelech vyšších tříd. Dobrým příkladem mohou být neoslňující adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light.
Jinak interiér neprošel žádnou zásadní revolucí, připomíná větší Insignii, jen přibyly některé prvky z modelů vyšších tříd, mj. například vyhřívané čelní sklo, výkonný audiosystém nebo nejrůznější asistenty, podporující bezpečnou jízdu.
Jízdní komfort poskytují ergonomicky tvarovaná masážní přední sedadla s ortopedickým certifikátem. Připadáte si v nich, jako byste seděli doma v křesle. Ani po více než šesti stech kilometrech jsme necítili žádnou únavu. Rychle si najdete pozici za volantem. Všechny ovladače jsou na svých místech, nic nemusíte hledat.
Pochvalovali jsme si doslova excelentní jízdní vlastnosti po klikatých silničkách. Jsou ovlivněny nejen novými tlumiči, ale i nastavením podvozku, ale i jeho zakrytováním v prostoru motoru nebo deflektory u zavěšení zadních kol.
Nejlevnější Opel Astra SportsTourer pořídíte dnes za akční cenu 569 990 Kč (1.2/110 k Edition), ceny dieselu je ve stejné výbavě na 689 990 Kč. Testované provedení v druhé a zároveň nejvyšší výbavě GS přijde n a 749 990 Kč.
Kombi Opel Astra Sports Tourer je stálicí v nabité nižší střední třídy a patří řadu let mezi nejlépe prodávanými modely německé automobilky. Po ujetí asi tisícovky kilometrů se ani nedivíme. Řekli bychom kvalitní rodinný automobil za rozumné peníze a s dieselem i hospodárný.
https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-11/CZ_Astra_ST.pdf
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1496 cm³
Výkon: 95 kW (122 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750 min
Převodovka: devítistupňový automat
Rychlost: 285 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,9 l/100 km
Rozměry: 4642 x 1860 x 1443 mm
Rozvor kol: 2732 mm
Zavazadlový prostor: 597/1634 l
Cena: 749 990 Kč (1.5 CDTi GS)
JL 12.11.2024
Po poslední modernizaci tvoří nabídku zážehový tříválec 1.2 T s výkony 110 k a 130 k, vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 DCTi s výkonem 130 k, dvě plug-in verze PHEV v kombinaci zážehové 1.6 (150 k a 180 k) se systémovým výkonem 150 nebo 180 k a také čistě elektrická verze. Standardem modelů se spalovacími motory je šestistupňová převodovka, výkonnější motory (96 kW) mohou být propojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
My jsme na delší cestu zvolili „starou dobrou jedna-pětku“ už kvůli spotřebě, která se pohybovala i po německé dálnici maximálně pět litrů nafty. A to je při dnešní ceně nafty (u některých čerpacích stanic) velice příjemné. S výkonem 130 k a s točivým momentem 300 Nm už při 1750 otáčkách za minutu je jízda plně dostačující.
Astra Sports Tourer je dlouhá 4642 mm, široká 1860 mm a vysoká 1480 mm, práh nákladového prostoru leží ve výšce 600 mm. Do délky je o 60 mm kratší než předchozí model, což je dáno především kratším předním převisem karoserie. Rozvor se však prodloužil o výrazných 70 mm až na 2732 mm, z čehož těží především vnitřní prostor.
V základním pětimístném uspořádání nabízí Astra Sports Tourer zavazadlový prostor o objemu 597 litrů. Po sklopení zadních sedadel (standardně dělených v poměru 40:20:40) nabízí zavazadelník až 1634 l prostoru. Příjemné je, že po sklopení zadních je ložná plocha zcela rovná.
Zavazadlový prostor modelů se spalovacími motory může na přání mít praktickou „dvoustupňovou“ podlahu „Intelli-Space“. Tu lze snadno jednou rukou nastavit do jedné ze dvou poloh – horní či dolní – a dokonce zafixovat pod úhlem 45 stupňů.
Nepřehlédnutelným prvkem plně digitálního přístrojového štítu je velký dotykový displej, jehož prostřednictvím řidič nastavuje řadu parametrů. Ty nejdůležitější funkce, například klimatizace, se ovšem stále nastavují pomocí výrazných ovladačů. To si zasluhuje pochvalu.
Astra Sports Tourer pokračuje v dlouholeté tradici Opelu uvádět do svých modelů ty nejmodernější technologie až donedávna dostupné pouze v modelech vyšších tříd. Dobrým příkladem mohou být neoslňující adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light.
Jinak interiér neprošel žádnou zásadní revolucí, připomíná větší Insignii, jen přibyly některé prvky z modelů vyšších tříd, mj. například vyhřívané čelní sklo, výkonný audiosystém nebo nejrůznější asistenty, podporující bezpečnou jízdu.
Jízdní komfort poskytují ergonomicky tvarovaná masážní přední sedadla s ortopedickým certifikátem. Připadáte si v nich, jako byste seděli doma v křesle. Ani po více než šesti stech kilometrech jsme necítili žádnou únavu. Rychle si najdete pozici za volantem. Všechny ovladače jsou na svých místech, nic nemusíte hledat.
Pochvalovali jsme si doslova excelentní jízdní vlastnosti po klikatých silničkách. Jsou ovlivněny nejen novými tlumiči, ale i nastavením podvozku, ale i jeho zakrytováním v prostoru motoru nebo deflektory u zavěšení zadních kol.
Nejlevnější Opel Astra SportsTourer pořídíte dnes za akční cenu 569 990 Kč (1.2/110 k Edition), ceny dieselu je ve stejné výbavě na 689 990 Kč. Testované provedení v druhé a zároveň nejvyšší výbavě GS přijde n a 749 990 Kč.
Kombi Opel Astra Sports Tourer je stálicí v nabité nižší střední třídy a patří řadu let mezi nejlépe prodávanými modely německé automobilky. Po ujetí asi tisícovky kilometrů se ani nedivíme. Řekli bychom kvalitní rodinný automobil za rozumné peníze a s dieselem i hospodárný.
https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-11/CZ_Astra_ST.pdf
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1496 cm³
Výkon: 95 kW (122 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750 min
Převodovka: devítistupňový automat
Rychlost: 285 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,9 l/100 km
Rozměry: 4642 x 1860 x 1443 mm
Rozvor kol: 2732 mm
Zavazadlový prostor: 597/1634 l
Cena: 749 990 Kč (1.5 CDTi GS)
JL 12.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout