Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Combo 1.5 CDTi s dieselem nemá chybu

Není to tak dlouho, co lehké užitkové automobily skupiny Stellantis tedy Peugeot Rifter, Citroën Berlingo a Opel Combo opustily spalovací motory a dodávaly pouze elektrické verze. Jediný automobil této kategorie nabízela Toyota. Situace se ale změnila, a spalovací motory k radosti zákazníků se vrátily.

Ale ukázalo se, že zákazníci stále, a z pochopitelných důvodů, požadovali klasické pohonné jednotky, které se tak vrátili pod kapotu.

A tak jsme využili nabídky a vyzkoušeli Opel Combo dřív, než se karta obrátí. Opel, stejně jako dceřiné firmy nabízí Combo se zážehový tříválcem1.2 TPureTech s výkonem 81 kW (pouze v základní výbavě) , ale hlavně s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1.5 CDTi s výkonem 96 kW. A právě nejsilnější verze v kombinaci s osmistupňovým automatem bude bezpochyby nejžádanější.


S výkonem 130 k při 3750 otáčkách za minutu a s točivým momentem 300 Nm už od 1750 otáček si dobře poradí i s plně naloženým Combem. S automatem Aisin s hydrodynamickým měničem je rozjezd plynulý a motor zbytečně nevytáčí. Asi největší předností je hospodárný provoz, kdy jsme dokázali jezdit mezi 6 až 6,5 litry nafty na sto kilometrů. Záleží pochopitelně na obsazení. S nádrží na padesát litrů tak dojedete hodně daleko.


A ještě k tomu jedete pohodlně díky měkčímu nastavené podvozku a z míry vás nevyvede ani náklon v zatáčkách. Jen při větší rychlosti na dálnici trochu ruší hluk, ale není to nic závažného.
Druhou předností je prostorný interiér s třemi samostatnými zadními sedadly, na které lze umístit tři dětské sedačky. Pokud jedete ve dvou a potřebujete zvětšit zavazadlový prostor, potom stačí sklopit sedadla třetí řady do roviny. Tím se zvětší kufr z 597 na 2126 litrů. A nebo si můžete přikoupit dvě sedadla pro třetí řadu. Pochvalu zaslouží rozmístění ovladačů, kterou jsou přehledně uspořádané a obsluha jednoduchá. Žádná převratná digitalizace se nekoná.


Modely typu Combo jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, mezi sedadly je velký box, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.


Měli jsme Opel Combo ve výbavě Edition Plus, která je bohatá. Jen například navigaci je třeba přikoupit v balíčku Elegance Plus. Benzinová verze s šestistupňovou převodovkou se prodává za akční cenu 569 990 Kč, vznětová verze od 609 990 Kč.


Přehled výbav


https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2025/CZ_Combo_20250101.pdf

Opel
Combo už není zdaleka jen osobní dodávkou, ale velice praktickým rodinným automobilem s hospodárným vznětovým motorem a vnitřní variabilitou. Devizou je i design, kterým se odlišuje od francouzských sourozenců..



Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Zrychlení 0-100 km/h: 11 s
Rychlost: 184 km/h
Rozměry: 4403 x 1848 x 1841 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 597/2126 l
Nádrž 50 l
Kombin.spotřeba 5,7 l/100 km
Cena: 749 990 Kč (Elegance Plus XL)



JL 12.2.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar