Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel e-Mokka - 300 km na jedno nabití

Opel, stejně jako celý koncern Stellantis jde cestou elektrifikace, ale naštěstí si stále nechává v nabídce i modely s klasickými spalovacími motory.Ale my jsme tentokrát dali přednost elektrické verzi e-Mokka.

Přední kola pohání elektromotor o výkonu 136 k a s točivým momentem 260 Nm, napájený z baterie s kapacitou 50 kWh, respektive 45 kWh využitelných. U stoprocentních elektromobilů každého zajímá, kolik je schopen ujet. Výrobce udává 338 kilometrů (podle WLTP), reálné odhady za příznivých klimatických podmínek hovoří zhruba o třech stovkách.

Záleží také, jestli jezdíte ve městě anebo využijete vůz i na delší cesty. V každém případě doporučujeme sledovat údaje o kilometrech (displej ukazuje také procento nabití baterie) a mít předem vytipované dobíjecí stanice. Osvědčilo se nám dobíjet častěji, protože jinak se vám může stát, že s minimálním dojezdem dojedete k nabíječce a ta bude obsazená.

Opel e-Mokka disponuje třemi jízdními režimy – Normal, Sport a Eco, a podle toho se upravuje výkon na 80 kW, 100 kW nebo 60 kW. Ideální je Normal, kdy je také dojezd na slušné úrovni, stejně jako dynamika. Pokud jsme jezdili po Praze, potom se spotřeba pohybovala kolem 15 kWh na sto kilometrů, což také odpovídalo dojezdu do 300 kilometrů. Nejvíce spotřebujete pochopitelně na dálnici – tak mezi 20 až 22 kWh, ale dosáhli jsme i 25 kWh. V tu chvíli se dojezd snižuje o stovku kilometrů. Teoreticky byste dojeli do Brna, ale neriskovali bychom.


Při jízdě po silnicích jsme se pohybovali se spotřebou mezi 17 až 18 kWh na sto kilometrů. Pak lze počítat s teoretickým dojezdem kolem 250 kilometrů.

Kolik času strávíte u dobíjecí stanice, záleží jednak na výkonu stanice, nejčastěji jsme „tankovali“ u 50 kW nebo 75 kW a také jestli se spokojíte s nabitím na osmdesát procent. Dobíjení do 100 procent se pak zpomaluje. Třeba 10 kWh trvá přes půl hodiny (u 50 kW). Ještě jeden údaj, při nabití 48 procent ukazoval dojezd 135 kilometrů.


Opel Mokka můžete mít také se zážehovým tříválcem 1.2 Turbo s výkonem 100 k a 130 k. V tom případě je model v kterékoliv z čtyř výbav levnější. Základní verze Edition s 1.2 T a manuální převodovkou vychází po slevě 140 000 Kč na 469 900 Kč.




Jde o zajímavou variantu, kterou je zábavné a poučné si ji vyzkoušet v praxi. Proti většímu rozšíření ale mluví bohužel cena a také stále nedostatečná síť dobíjecích stanic. Musíte stále kalkulovat s tím, že u vytipované stanice bude stát automobil a vám nezbude nic jiného, než čekat.



Přehled výbav najdete na:

https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/2023-11/CZ_Mokka_Electric.pdf



Motor:
synchronní elektromotor
Výkon: 100 kW (136 k)
Točivý moment: 260 Nm
Převodovka:bezestupňová
Zrychlení 0–100 km/h: 9,2 s
Rychlost: 150 km/h
Spotřeba kombin.: 16,2-15,8 kWh/100 km
Dojezd: 338 km (WLTP)
Baterie: 50 kW
Dobíjení Wallbox, 0-100°%, 11 kW: 5:15 h
Veřejná dobíjecí 0-100 %, 100 kW: 30 min
Domácí jednofázová 0-100 %, 1,8 kW: 31.30 h
Rozměry: 4151/1791/1531 mm
Rozvor: 2557 mm
Objem zavazadlového prostoru: 350/1150 l
Cena: 869 990 Kč (včetně slevy 130 000 Kč)



JL 14.8.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar