Peugeot 207 GT - nenápadný, ale rychlý
Vrchol letos v létě modifikovaná řady Peugeot 207 stojí sportovně laděný verze GT, jenž více méně nahrazuje na našem trhu ne právě dvakrát oblíbenou verzi RC. Na pohled vypadá tak decentně, že nám ani zvnějšku nepřipadá, že jde opravdu o GT.
To podstatné je totiž ukryté jednak pod kapotou, jednak uvnitř. Přední kola pohání nejvýkonnější pohonná jednotka nabízená pro řadu 207 – zážehový přeplňovaný čtyřválec THP 1,6 litru, vytvořený ve spolupráci s BMW, což už samo o sobě zaručuje kvalitu.
Pro motory THP (Turbo High Pressure) je charakteristický vysoký točivý moment již od nízkých otáček. Motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování benzinu spojeným s turbokompresorem typu Twin Scroll a systémem variabilního časování sacích a výfukových ventilů VVT. Právě propracované technologie přispívají k výbornému spojení výkonu a spotřeby paliva.
Rozhodně nás potěšil zátahem již z nízkých otáček, kdy například největšího točivého momentu 240 Nm dosahuje již ve 1400 otáčkách za minutu, tedy ve spektru blízkém spíš vznětovým motorům. S výkonem 150 k vůz hravě překročí hranici 200 km/h a na stovku dokáže zrychlit za osm sekund. Někdo si řekne, takové síle bude asi odpovídat patřičná spotřeba. Ale není to tak zlé. Po běžných silnicích a rozumné jízdy jsme se pohybovali mezi 6,5 až 7 litry benzinu. Když k tomu přidáme jízdu po městě, tak jsme nepřekročili 8 litrů.
Dobrou stabilitu v rychlých zatáčkách dodávají vozu široký rozchod kol, dále přední náprava McPherson a zadní náprava tvořená příčkou se zkrutným stabilizátorem. Brzdová soustava je uzpůsobena dynamice a spojena se systémem ABS a podporou brzdění v kritických situacích a elektronickým rozdělováním brzdných sil. V případě potřeby zasáhne ESP + ASR. Jízda s 207 GT je příjemná, auto se chová předvídavě a pěkně jsme se s ním povozili po technických úzkých silničkách Českého ráje.
Další charakteristické prvky verze GT nám padnou do oka, jakmile otevřeme dveře. Především to jsou hliníkové děrované pedále nebo kožený volant, který se dobře drží-Kvalitnímu interiéru vévodí palubní deska se sdruženými přístroji analogovými ukazateli. V předních sedadlech, potažená kombinací kůže a elegantní barvě Salsa v šedém odstínu se nám sedělo dobře, vzadu, kam se bohužel nastupuje poměrně úzkými dveřmi, bychom doporučovali cestovat raději cestovat jen ve dvou.
Verze GT nového vozu 207 je v nabídce ve dvou provedeních, černé nebo světle/tmavě šedé a interiér zdobí dekory Boyington. Vnitřní prostor prosvětluje panoramatické střešní okno s pevnou clono, které patří do standardní výbava GT, stejně jako šest airbagů, mlhovky, zadní parkovací asistent, mlhovky s osvětlováním do zatáček, automatická dvouzónová klimatizace (součást Pack komfort) nebo sportovní sedadla.
Sportovní verze GT stojí s maximální výbavou necelých půl milionu korun. Svým modernizovaným provedením by ráda oslova všechny zákazníky, kteří touží po sportovně laděném voze, ale zároveň i rodinném. A to 207 GT s nadčasovým designem splňuje.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec THP
Objem: 1596 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5800/min
Točivý moment: 240 Nm při 1400/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin. ): 9,3/5,6/7,0 l/100 km
Rozměry: 4030 x 1748 x 1479 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 267/923 l
Cena: 493 400 Kč
Jindřich Lasík, 7.12.2009
Pro motory THP (Turbo High Pressure) je charakteristický vysoký točivý moment již od nízkých otáček. Motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování benzinu spojeným s turbokompresorem typu Twin Scroll a systémem variabilního časování sacích a výfukových ventilů VVT. Právě propracované technologie přispívají k výbornému spojení výkonu a spotřeby paliva.
Rozhodně nás potěšil zátahem již z nízkých otáček, kdy například největšího točivého momentu 240 Nm dosahuje již ve 1400 otáčkách za minutu, tedy ve spektru blízkém spíš vznětovým motorům. S výkonem 150 k vůz hravě překročí hranici 200 km/h a na stovku dokáže zrychlit za osm sekund. Někdo si řekne, takové síle bude asi odpovídat patřičná spotřeba. Ale není to tak zlé. Po běžných silnicích a rozumné jízdy jsme se pohybovali mezi 6,5 až 7 litry benzinu. Když k tomu přidáme jízdu po městě, tak jsme nepřekročili 8 litrů.
Dobrou stabilitu v rychlých zatáčkách dodávají vozu široký rozchod kol, dále přední náprava McPherson a zadní náprava tvořená příčkou se zkrutným stabilizátorem. Brzdová soustava je uzpůsobena dynamice a spojena se systémem ABS a podporou brzdění v kritických situacích a elektronickým rozdělováním brzdných sil. V případě potřeby zasáhne ESP + ASR. Jízda s 207 GT je příjemná, auto se chová předvídavě a pěkně jsme se s ním povozili po technických úzkých silničkách Českého ráje.
Další charakteristické prvky verze GT nám padnou do oka, jakmile otevřeme dveře. Především to jsou hliníkové děrované pedále nebo kožený volant, který se dobře drží-Kvalitnímu interiéru vévodí palubní deska se sdruženými přístroji analogovými ukazateli. V předních sedadlech, potažená kombinací kůže a elegantní barvě Salsa v šedém odstínu se nám sedělo dobře, vzadu, kam se bohužel nastupuje poměrně úzkými dveřmi, bychom doporučovali cestovat raději cestovat jen ve dvou.
Verze GT nového vozu 207 je v nabídce ve dvou provedeních, černé nebo světle/tmavě šedé a interiér zdobí dekory Boyington. Vnitřní prostor prosvětluje panoramatické střešní okno s pevnou clono, které patří do standardní výbava GT, stejně jako šest airbagů, mlhovky, zadní parkovací asistent, mlhovky s osvětlováním do zatáček, automatická dvouzónová klimatizace (součást Pack komfort) nebo sportovní sedadla.
Sportovní verze GT stojí s maximální výbavou necelých půl milionu korun. Svým modernizovaným provedením by ráda oslova všechny zákazníky, kteří touží po sportovně laděném voze, ale zároveň i rodinném. A to 207 GT s nadčasovým designem splňuje.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec THP
Objem: 1596 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 5800/min
Točivý moment: 240 Nm při 1400/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin. ): 9,3/5,6/7,0 l/100 km
Rozměry: 4030 x 1748 x 1479 mm
Rozvor kol: 2540 mm
Zav.prostor: 267/923 l
Cena: 493 400 Kč
Jindřich Lasík, 7.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout