Peugeot 3008 2.0 HDI AUT - splnil naše očekávání
Když naši republiku zasypaly tuny sněhu a doprava kolabovala, tak jsme si zasteskli – teď tak mít „čtyřkolku“, ale měli jsme „jen“ Peugeot 3008 s motorem 2.0 HDI a robotizovanou převodovkou, ale bez funkce Grip Controll (viz Testy), která má pomáhat při jízdě za ztížených podmínek.
Ale když jsme pak projížděli při největší kalamitě třeba ulicí Na Václavce, kde v polovině kopce končila řada řidičů své snažení, a my jeli pořád vzhůru, tak jsme si uvědomili, jak velkou roli hrají za těchto podmínek kvalitní zimní pneumatiky. Ty jsou do letošní zimy víc než sůl nad zlato.
V případě pneumatiky Dunlop Winter Sport M3 měli Marek Jaroš a Míra Herink, kteří mají ve společnosti Peugeot ČR na starosti vozový park, šťastnou ruku. Právě pneumatikám vděčíme za to, že jsme si s nesjízdnými vozovkami nejen v hlavním městě poradili. K tomu nám pomáhal ještě systém ESP, kterým byl model 3008 vybaven a navíc byl vypínatelný, což zase ulehčovalo vyjetí z hlubokého sněhu.
Ale zpátky k Peugeotu 3008, který poháněl vznětový přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon je v případě spojení se šestistupňovou robotizovanou převodovkou zvýšen na 120 kW. A to bohatě stačí, protože si musíme uvědomit, že 3008 rozhodně nemá sportovní ambice, ale je určeně hlavně pro pohodlné a komfortní cestování.
Ve dvou tisících otáčkách dosahuje maxima točivého momentu 340 Nm, na stovku zrychlí za deset sekund. Po běžných silnících s nepatrným podílem dálnic jsme jezdili v zimních podmínkách zhruba za 6,5 litrů na sto kilometrů, v průměru byla spotřeba víc než o litr vyšší, ale jak jsme řekli, jízdu hodně ztěžoval všude přítomný sníh. Na dvoulitr velmi přijatelné hodnoty v kombinaci se šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Nemohli jsme se zbavit dojmu, že funguje lépe než v Citroënu C4 Picasso. Jízda je plynulá a bez jakéhokoliv škubání a nepostřehnete ani prodlevu turbodmychadla. Motor zatahuje slušně už z nízkých otáček.
Volicí páka s možností sekvenčního řazení je umístěná na mohutném středovém tunelu, na němž najdeme mj. tlačítko elektrické parkovací brzdy. Na středovém panelu upoutají kolébkové spínače, které chtě nechtě připomínají kokpit letadla. Zpracování přístrojové desky včetně výběru materiálu můžeme rozhodně zařadit mezi nejlepší ze současných Peugeotů. Analogové přístroje jsou v samostatných tubusech, jejich čitelnost zvyšuje bílé podsvícení.
Po nastartování vyjede před řidičem průhledný displej na kterém se zobrazuje okamžitá rychlost nebo vzdálenost, jaká vás v sekundách dělí od vozidla jedoucího před vámi.
Sedadla, která jsou umístěna výše než je u osobního auta zvykem, jsou pohodlná s přijatelnou boční oporou, také vzadu je místa dost i pro tři dospělé osoby a zavazadlový prostor, přístupný horizontálně rozdělenými pátými dveřmi, má objem 432 litrů, který můžeme sklopením zadních sedadel zvětšit na 1241 litrů. Dodejme, že podlahu si můžeme nastavit do tří poloh. Na spodní část víka se mohou klidně posadit dvě dospělé osoby, nebot jeho nosnost je 200 kilogramů.
Jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách pozitivně ovlivňuje systém Dynamic Rolling Control, využívající na zadní nápravě centrální hydraulický systém, který spojuje obě tlumicí jednotky a chová se v podstatě jako třetí tlumič. Tím se omezují nežádoucí pohyby karosérie, zadní náprava má tak více přilnavosti k vozovce a můžeme si dovolit rychlejší projíždějí zatáček.
Kombinace turbodieselu 2.0 HDI a robotizované převodovky se dodává ve výbavě Premium nebo o stupeň vyšší Premium Pack, která je o 50 000 Kč dražší a v níž vybaven testovací automobil. Ale už v Premium najdeme mj. ABS+ BA, šest airbagů, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce, ESP+ ASP, palubní počítač, dvouzonovou automatikou klimatizaci. V Premium Pack máma navíc mj. prosklenou střechu Cielo (1340 x 1100 mm), Head displej Připlatit musíte třeba za zmíněný Grip Controll, navigaci RNEG, metalízu, zadní parkovací asistent nebo Head up displej.
O Peugeotu 3008 sice nemůžeme říct, do jaké kategorie jednoznačně patří, z každé má něco, ale koho to zajímá. Důležitější jsou užitné vlastnosti a ty jsou rozhodně dobré. Nemůžeme se zbavit dojmu, že spojení 2.0 HDi je právě s robotizovanou převodovkou jím správným řešením. Pokud by chtěl mít někdo pohon všech čtyř kol, tak nemusí zoufat, ale počkat si zhruba do poloviny roku, kdy se objeví model 3008 Hybrid4. Peugeot 3008 rozhodně splnil očekávání rodinného automobilu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,7/5,4/6,6 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1837 x 1625 mm
Rozvor kol: 2613 mm
Zav.prostor: 432/1241 l
Cena: 749 900 Kč (2.0 HDi 6AT Premium Pack)
V případě pneumatiky Dunlop Winter Sport M3 měli Marek Jaroš a Míra Herink, kteří mají ve společnosti Peugeot ČR na starosti vozový park, šťastnou ruku. Právě pneumatikám vděčíme za to, že jsme si s nesjízdnými vozovkami nejen v hlavním městě poradili. K tomu nám pomáhal ještě systém ESP, kterým byl model 3008 vybaven a navíc byl vypínatelný, což zase ulehčovalo vyjetí z hlubokého sněhu.
Ale zpátky k Peugeotu 3008, který poháněl vznětový přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon je v případě spojení se šestistupňovou robotizovanou převodovkou zvýšen na 120 kW. A to bohatě stačí, protože si musíme uvědomit, že 3008 rozhodně nemá sportovní ambice, ale je určeně hlavně pro pohodlné a komfortní cestování.
Ve dvou tisících otáčkách dosahuje maxima točivého momentu 340 Nm, na stovku zrychlí za deset sekund. Po běžných silnících s nepatrným podílem dálnic jsme jezdili v zimních podmínkách zhruba za 6,5 litrů na sto kilometrů, v průměru byla spotřeba víc než o litr vyšší, ale jak jsme řekli, jízdu hodně ztěžoval všude přítomný sníh. Na dvoulitr velmi přijatelné hodnoty v kombinaci se šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Nemohli jsme se zbavit dojmu, že funguje lépe než v Citroënu C4 Picasso. Jízda je plynulá a bez jakéhokoliv škubání a nepostřehnete ani prodlevu turbodmychadla. Motor zatahuje slušně už z nízkých otáček.
Volicí páka s možností sekvenčního řazení je umístěná na mohutném středovém tunelu, na němž najdeme mj. tlačítko elektrické parkovací brzdy. Na středovém panelu upoutají kolébkové spínače, které chtě nechtě připomínají kokpit letadla. Zpracování přístrojové desky včetně výběru materiálu můžeme rozhodně zařadit mezi nejlepší ze současných Peugeotů. Analogové přístroje jsou v samostatných tubusech, jejich čitelnost zvyšuje bílé podsvícení.
Po nastartování vyjede před řidičem průhledný displej na kterém se zobrazuje okamžitá rychlost nebo vzdálenost, jaká vás v sekundách dělí od vozidla jedoucího před vámi.
Sedadla, která jsou umístěna výše než je u osobního auta zvykem, jsou pohodlná s přijatelnou boční oporou, také vzadu je místa dost i pro tři dospělé osoby a zavazadlový prostor, přístupný horizontálně rozdělenými pátými dveřmi, má objem 432 litrů, který můžeme sklopením zadních sedadel zvětšit na 1241 litrů. Dodejme, že podlahu si můžeme nastavit do tří poloh. Na spodní část víka se mohou klidně posadit dvě dospělé osoby, nebot jeho nosnost je 200 kilogramů.
Jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách pozitivně ovlivňuje systém Dynamic Rolling Control, využívající na zadní nápravě centrální hydraulický systém, který spojuje obě tlumicí jednotky a chová se v podstatě jako třetí tlumič. Tím se omezují nežádoucí pohyby karosérie, zadní náprava má tak více přilnavosti k vozovce a můžeme si dovolit rychlejší projíždějí zatáček.
Kombinace turbodieselu 2.0 HDI a robotizované převodovky se dodává ve výbavě Premium nebo o stupeň vyšší Premium Pack, která je o 50 000 Kč dražší a v níž vybaven testovací automobil. Ale už v Premium najdeme mj. ABS+ BA, šest airbagů, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce, ESP+ ASP, palubní počítač, dvouzonovou automatikou klimatizaci. V Premium Pack máma navíc mj. prosklenou střechu Cielo (1340 x 1100 mm), Head displej Připlatit musíte třeba za zmíněný Grip Controll, navigaci RNEG, metalízu, zadní parkovací asistent nebo Head up displej.
O Peugeotu 3008 sice nemůžeme říct, do jaké kategorie jednoznačně patří, z každé má něco, ale koho to zajímá. Důležitější jsou užitné vlastnosti a ty jsou rozhodně dobré. Nemůžeme se zbavit dojmu, že spojení 2.0 HDi je právě s robotizovanou převodovkou jím správným řešením. Pokud by chtěl mít někdo pohon všech čtyř kol, tak nemusí zoufat, ale počkat si zhruba do poloviny roku, kdy se objeví model 3008 Hybrid4. Peugeot 3008 rozhodně splnil očekávání rodinného automobilu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,7/5,4/6,6 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1837 x 1625 mm
Rozvor kol: 2613 mm
Zav.prostor: 432/1241 l
Cena: 749 900 Kč (2.0 HDi 6AT Premium Pack)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout