Peugeot 308 1.6 VTI - nikdy nezklame
O hatchbacky nižší střední třídy je v Evropě stále velký zájem, dobře se prodávají již mnoho let, a také u nás se situace lepší. Svůj jistý podíl na tom má i Peugeot 308, hlavně díky svým atraktivním tvarům i užitné hodnotě. O tom jsme se mohli opět přesvědčit se zážehovou verzí 1.6 VTi.
Z nabízených zážehových motorů 1.4/95 k a 1.6 THP/156 k se nám zdá verze 1.6 VTI pro rodinný automobil jako nejvíce vyhovující. Kdo ale najezdí během roku hodně kilometrů, ten asi zvolí jednu ze vznětových jednotek – 1.6 HDI – 90 a 110 k nebo 2.0 HDi – 136 k.
„Třistaosmičku“ poznáme na pohled podle mohutné přídě, respektive nasávacích otvorů v předním nárazníku, mohutné černé lišty ve spodní části nárazníku chránící lakované části, protažených světlometů, netradičních svislých mlhovek po stranách nárazníku nebo zrcátek uchycených na dveřích. Zatímco ztvárněné celé přední části je designově hodně zdařilé, tak záď zase působí mohutným dojmem.
Model 308 vychází z platformy předchozí „třistasedmičky“ , které se prodalo přes tři miliony kusů. Interiér je hodně prostorný a umožní pohodlné cestování pěti osobám. Vpředu se sedí poměrně daleko od čelního skla, přístrojová deska zasahuje poměrně daleko, cestující vzadu zase o trochu výš a díky tvarování předních opěradel mají dost místa na kolena. Osoby do nějakých „metr devadesáti! Nemusejí zoufat, že by se dotýkaly hlavou stropu.
Celé ztvárnění interiéru je moderní, přístroje přehledné a dobře čitelné a nezrcadlí se, volant padne dobře do ruky, měkké plasty působí elegantně.
Zavazadlový prostor má průměrný objem 348 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1200 litrů, ale rovnou plochu narušuje malý schod. Malou vadou na kráse je menší otvor pro nakládání zavazadel a poměrně hluboký práh. Hrana kufru je zhruba nějakých 80 cm nad zemí.
Jak jsme už prozradili, přední kola poháněl zážehový čtyřválec 1.6 VTi s variabilním časováním a zdvihem ventilů. Výsledek spolupráce PSA a BMW považujeme opravdu za jeden z nejzdařilejších benzinových motorů této kategorie. Ocenili jsme slušný točivý moment, který dosahuje svého vrcholu 160 Nm při 4250 otáčkách za minutu, ale nějakých devadesát procent je k dispozici už v nižších otáčkách. Na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a nedostatkem dynamiky rozhodně netrpí. Při obsazená čtyřmi osobami jsme průměrnou spotřebu pod 7 litrů nepřekročili.
K jízdnímu komfortu přispívá dobře naladěný podvozek, přestože vzadu zůstává věrný vlečeným ramenům, místo dnes často používané víceprvkové nápravě. Nepatrné rozšíření rozchodu kol o 20 až 30 mm si vyžádalo změny v geometrii a odlišném nastavení odpružení. Výsledkem je výborná stabilita a dobré držení stopy, karosérie se v zatáčkách nenaklání.
Řada 308 je k dispozici ve výbavě – Confort Pack, Premium a GT, přičemž základní výbava je určena pouze nejslabší zážehovou i vznětovou verzi, tzn. 1.4 za 349 900 Kč a 1.6 HDI/90 k za 399 900 Kč. Testované provedení 1.6 VTi Premium je za 417 000 Kč a zahrnuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, mlhovky, elektrické ovládání oken, palubní počítač, kožený volant, centrální zamykání. Připlatit musíte třeba za ESP nebo hlavové airbagy.
Peugeot 308 se nám díky zážehové „jedna-šestky“ opravdu zamlouval, a nutno přiznat, že spotřebou překonal i očekávání. Je ideálním rodinným automobilem, navíc elegantním, který sází na komfort a jistotu.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Točivý moment: 160 Nm při 4250/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/4,9/6,4 l/100 km
Rozměry: 4276 x 1821 x 1430 mm
Rozvor kol: 2608 mm
Cena: 417 900 Kč
JL,1.9.2010
„Třistaosmičku“ poznáme na pohled podle mohutné přídě, respektive nasávacích otvorů v předním nárazníku, mohutné černé lišty ve spodní části nárazníku chránící lakované části, protažených světlometů, netradičních svislých mlhovek po stranách nárazníku nebo zrcátek uchycených na dveřích. Zatímco ztvárněné celé přední části je designově hodně zdařilé, tak záď zase působí mohutným dojmem.
Model 308 vychází z platformy předchozí „třistasedmičky“ , které se prodalo přes tři miliony kusů. Interiér je hodně prostorný a umožní pohodlné cestování pěti osobám. Vpředu se sedí poměrně daleko od čelního skla, přístrojová deska zasahuje poměrně daleko, cestující vzadu zase o trochu výš a díky tvarování předních opěradel mají dost místa na kolena. Osoby do nějakých „metr devadesáti! Nemusejí zoufat, že by se dotýkaly hlavou stropu.
Celé ztvárnění interiéru je moderní, přístroje přehledné a dobře čitelné a nezrcadlí se, volant padne dobře do ruky, měkké plasty působí elegantně.
Zavazadlový prostor má průměrný objem 348 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1200 litrů, ale rovnou plochu narušuje malý schod. Malou vadou na kráse je menší otvor pro nakládání zavazadel a poměrně hluboký práh. Hrana kufru je zhruba nějakých 80 cm nad zemí.
Jak jsme už prozradili, přední kola poháněl zážehový čtyřválec 1.6 VTi s variabilním časováním a zdvihem ventilů. Výsledek spolupráce PSA a BMW považujeme opravdu za jeden z nejzdařilejších benzinových motorů této kategorie. Ocenili jsme slušný točivý moment, který dosahuje svého vrcholu 160 Nm při 4250 otáčkách za minutu, ale nějakých devadesát procent je k dispozici už v nižších otáčkách. Na sešlápnutí pedálu plynu reaguje rychle a nedostatkem dynamiky rozhodně netrpí. Při obsazená čtyřmi osobami jsme průměrnou spotřebu pod 7 litrů nepřekročili.
K jízdnímu komfortu přispívá dobře naladěný podvozek, přestože vzadu zůstává věrný vlečeným ramenům, místo dnes často používané víceprvkové nápravě. Nepatrné rozšíření rozchodu kol o 20 až 30 mm si vyžádalo změny v geometrii a odlišném nastavení odpružení. Výsledkem je výborná stabilita a dobré držení stopy, karosérie se v zatáčkách nenaklání.
Řada 308 je k dispozici ve výbavě – Confort Pack, Premium a GT, přičemž základní výbava je určena pouze nejslabší zážehovou i vznětovou verzi, tzn. 1.4 za 349 900 Kč a 1.6 HDI/90 k za 399 900 Kč. Testované provedení 1.6 VTi Premium je za 417 000 Kč a zahrnuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, mlhovky, elektrické ovládání oken, palubní počítač, kožený volant, centrální zamykání. Připlatit musíte třeba za ESP nebo hlavové airbagy.
Peugeot 308 se nám díky zážehové „jedna-šestky“ opravdu zamlouval, a nutno přiznat, že spotřebou překonal i očekávání. Je ideálním rodinným automobilem, navíc elegantním, který sází na komfort a jistotu.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Točivý moment: 160 Nm při 4250/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/4,9/6,4 l/100 km
Rozměry: 4276 x 1821 x 1430 mm
Rozvor kol: 2608 mm
Cena: 417 900 Kč
JL,1.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout