Peugeot 308 SW 1.6 HDI - dobrá volba
Chcete prostorný automobil s variabilním interiérem, ale nechcete vůz kategorie MPV? Potom bychom pro vás měli jeden tip – kombi SW od Peugeotu modelové řady 308. V nabídce je sedm motorů, tři stupně výbavy, čtyři převodovky a možnost rozšíření na sedmimístnou verzi.
Devět měsíců po prezentaci hatchbacku 308 představil Peugeot provedení 308 SW jako přímého nástupce modelu 307 SW, kterého se od roku 2002 prodalo na 900 tisíc kusů.
Oproti hatchbacku povyrostl do délky o 224 mm na 4500 mm, včetně rozvoru o 100 mm na 2708 mm. Pochopitelně je celkově větší také v porovnání s předchozím 307 WS a to ve všech směrech. Z toho těží nejvíce cestující a také objem zavazadlového prostoru, jehož základní objem je 674 litrů a lze jej měnit podle nastavení zadních sedadel, která jsou posuvná v rozmezí 90 mm. Jejich opěradla můžeme naklápět do sedmi poloh. Tři zadní sedala jsou samotná, každé široké 414 mm, a buď je můžeme sklopené složit za přední sedala, případně poměrně lehce vyjmout. Pak se objem zvětší na 2149 litrů. Rozhodně potěší taká nákladová hrana, která je pouhých 55 cm nad zemí.
Velikost zavazadlového prostoru, největšího v nižší střední třídě, dělá z 308 SW nejprostorovější kombi své kategorie. Pro srovnání Octavia kombi má 580 litrů. Pod podlahou byste hledali rezervu marně, v případě defektu musíte pod vůz.
Pokud chcete mít sedmimístnou verzi, potom si za 18 tisíc korun můžete přikoupit dvě sedala pro třetí řadu.Ovšem cestující se musí při cestování hodně uskrovnit, moc pohodlí neposkytují.
Přední sedadla, tvrdá tak akorát, mají slušné boční vedení. Přístrojová deska byla kompletně převzatá z hatchbacku, ovladače jsou snadno dostupné a přehledně uspořádané. Volant je výškově i podélně nastavitelný a ocenili jsme kvalitní zpracování i pěkné materiály v kombinaci se stříbrným dekorem.
Druhou předností je design vozu, zvláště pak jeho přední část, která dodává kombi eleganci a dynamiku. Není pochyb o tom, že Peugeot umí stavět líbivá auta. Díky přední části s úzkými světlomety, vysokými mlhovkami a mohutnou maskou chladiče nelze 308 SW hned tak za,měnit s jiným vozem. A to i přesto, že ztvárnění zadní části se nemusí každému líbit. Netradičně zkosený sloupek D a do boku vykrojené zadní okno najdeme také v modelech 207 SW i 407 SW. Páté dveře lze vyklopit hodně vysoko, za příplatek si je můžete opatřit ještě vyklápěcím oknem. Od druhého stupně výbavy je vůz vybaven panoramatickým oknem o velikosti 1588 x 877 m elektrickou clonou. Prosvětlí už tak hodně přátelský a útulný interiér.
A do třetice uspokojí Peugeot 308 SW nabídkou pohonných jednotek, kdy si může zákazník vybrat ze čtyř benzinových a tří vznětových. My jsme zvolili osvědčený vznětový čtyřválec 1.6 HDI o výkonu 110 k. Není sice už nejmladší, ale jeho výkony – 110 k a 240 Nm jsou stále dostačující pro dynamickou a svižnou jízdu s vozem těžkým více než půl druhé tuny.
Vyznačuje se tichým a vyváženým chodem, zatahuje už od 1500 otáček, plynule a ochotně se nechá vytočit nad pět tisíc. Má slušnou rezervu i pro předjíždění. V kombi SW je poprvé kombinován se šestistupňovou mechanickou převodovkou s přesným řazením. Potěší hlavně průměrnou spotřebou, která se nám pohybovala kolem šesti litrů. Jízdní vlastnosti jsou na velice dobré úrovni, v zatáčkách se nenaklání, dobře drží stopu. Pérování je nastavené někde mezi komfortní a sportovní jízdou, což nám vyhovovalo a také brzdy jsou na jedničku.
Na výběr jsou tři stupně výbavy – základní Comfort obsahuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, zadní lavici. Testovaný druhý stupeň Premium má navíc např. tři samostatná sedadla, kožený volant, ESP, palubní počítač, prosklenou střechu, elektrické ovládání zadních oken. Za příplatek jsou například samostatně otevírané okno pátých dveří, metalíza, hlavové airbagy. Více na www.peugeot.cz
Nejlevnější kombi SW s benzinovým motorem 1.4 stojí 449 200 Kč, s dieselovým motorem 1.6 HDI/90 k je od 542 700 Kč a silnější provedení 1.6 HDI/110, které jsme měli k dispozici, je za 588 400 Kč.
Peugeot 308 SW nás potěšil po všech stránkách, navíc musíme říct, že ve vínové barvě byl i hodně fotogenický. Ideální automobil pro rodiny s dětmi, které hodně cestují. Potěší jak variabilitou tak hospodárností.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1815 x 1566 mm
Rozvor kol: 2708 mm
Cena: 588 400 Kč (1.6 HDI Premium)
Jindřich Lasík, 24.10.2008
Oproti hatchbacku povyrostl do délky o 224 mm na 4500 mm, včetně rozvoru o 100 mm na 2708 mm. Pochopitelně je celkově větší také v porovnání s předchozím 307 WS a to ve všech směrech. Z toho těží nejvíce cestující a také objem zavazadlového prostoru, jehož základní objem je 674 litrů a lze jej měnit podle nastavení zadních sedadel, která jsou posuvná v rozmezí 90 mm. Jejich opěradla můžeme naklápět do sedmi poloh. Tři zadní sedala jsou samotná, každé široké 414 mm, a buď je můžeme sklopené složit za přední sedala, případně poměrně lehce vyjmout. Pak se objem zvětší na 2149 litrů. Rozhodně potěší taká nákladová hrana, která je pouhých 55 cm nad zemí.
Velikost zavazadlového prostoru, největšího v nižší střední třídě, dělá z 308 SW nejprostorovější kombi své kategorie. Pro srovnání Octavia kombi má 580 litrů. Pod podlahou byste hledali rezervu marně, v případě defektu musíte pod vůz.
Pokud chcete mít sedmimístnou verzi, potom si za 18 tisíc korun můžete přikoupit dvě sedala pro třetí řadu.Ovšem cestující se musí při cestování hodně uskrovnit, moc pohodlí neposkytují.
Přední sedadla, tvrdá tak akorát, mají slušné boční vedení. Přístrojová deska byla kompletně převzatá z hatchbacku, ovladače jsou snadno dostupné a přehledně uspořádané. Volant je výškově i podélně nastavitelný a ocenili jsme kvalitní zpracování i pěkné materiály v kombinaci se stříbrným dekorem.
Druhou předností je design vozu, zvláště pak jeho přední část, která dodává kombi eleganci a dynamiku. Není pochyb o tom, že Peugeot umí stavět líbivá auta. Díky přední části s úzkými světlomety, vysokými mlhovkami a mohutnou maskou chladiče nelze 308 SW hned tak za,měnit s jiným vozem. A to i přesto, že ztvárnění zadní části se nemusí každému líbit. Netradičně zkosený sloupek D a do boku vykrojené zadní okno najdeme také v modelech 207 SW i 407 SW. Páté dveře lze vyklopit hodně vysoko, za příplatek si je můžete opatřit ještě vyklápěcím oknem. Od druhého stupně výbavy je vůz vybaven panoramatickým oknem o velikosti 1588 x 877 m elektrickou clonou. Prosvětlí už tak hodně přátelský a útulný interiér.
A do třetice uspokojí Peugeot 308 SW nabídkou pohonných jednotek, kdy si může zákazník vybrat ze čtyř benzinových a tří vznětových. My jsme zvolili osvědčený vznětový čtyřválec 1.6 HDI o výkonu 110 k. Není sice už nejmladší, ale jeho výkony – 110 k a 240 Nm jsou stále dostačující pro dynamickou a svižnou jízdu s vozem těžkým více než půl druhé tuny.
Vyznačuje se tichým a vyváženým chodem, zatahuje už od 1500 otáček, plynule a ochotně se nechá vytočit nad pět tisíc. Má slušnou rezervu i pro předjíždění. V kombi SW je poprvé kombinován se šestistupňovou mechanickou převodovkou s přesným řazením. Potěší hlavně průměrnou spotřebou, která se nám pohybovala kolem šesti litrů. Jízdní vlastnosti jsou na velice dobré úrovni, v zatáčkách se nenaklání, dobře drží stopu. Pérování je nastavené někde mezi komfortní a sportovní jízdou, což nám vyhovovalo a také brzdy jsou na jedničku.
Na výběr jsou tři stupně výbavy – základní Comfort obsahuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, zadní lavici. Testovaný druhý stupeň Premium má navíc např. tři samostatná sedadla, kožený volant, ESP, palubní počítač, prosklenou střechu, elektrické ovládání zadních oken. Za příplatek jsou například samostatně otevírané okno pátých dveří, metalíza, hlavové airbagy. Více na www.peugeot.cz
Nejlevnější kombi SW s benzinovým motorem 1.4 stojí 449 200 Kč, s dieselovým motorem 1.6 HDI/90 k je od 542 700 Kč a silnější provedení 1.6 HDI/110, které jsme měli k dispozici, je za 588 400 Kč.
Peugeot 308 SW nás potěšil po všech stránkách, navíc musíme říct, že ve vínové barvě byl i hodně fotogenický. Ideální automobil pro rodiny s dětmi, které hodně cestují. Potěší jak variabilitou tak hospodárností.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,6/4,2/5,1 l/100 km
Rozměry: 4500 x 1815 x 1566 mm
Rozvor kol: 2708 mm
Cena: 588 400 Kč (1.6 HDI Premium)
Jindřich Lasík, 24.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout