Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 407 2.0 HDi - pohodlí s automatem

První generace 407 se objevila v roce 2004 od té doby nebylo třeba na ní nic zásadnějšího měnit. Proč také, její tvary byly a stále jsou elegantní. Mohutný otvor sání se zaoblenou mřížkou zdobí nyní podélné i svislé chromované lišty.

Pod předním nárazníkem jsou čtyři čidla parkovacího systému. Více chromovaných lišt na karosérii zvyšuje atraktivitu. Záď s imitací difuzoru ve spodní části, je koncipována ve stylu kupé, které společně s kombi SW patří k dalším variantám řady 407.
Také v interiéru najdeme poměrně hodně chromu, včetně ovladačů klimatizace, audiosoustavy nebo navigace. Přední sedadla výborné tvarování, což přispívá ke značnému komfortu cestování.
Pro Peugeot 407 jsou připraveny čtyři zážehové a tři vznětové motory včetně nejsilnějších variant 3.0 V6 a 2.7 V6 HDi s výkonem 211 k a 204 k.
Rozhodli jsme se pro zajímavou kombinaci – vznětový přeplňovaný dvoulitr a šestistupňovou samočinnou převodovku. Možná trochu netypické, ale proč ne. Ačkoliv je vybavena sekvenčním řazením, tak jsme jej ani moc nevyužili – nebyl důvod. Automat volí stupně plynule, bez škubání, takže nic nepostřehnete. U výbavy Premium Pack je k dispozici ještě sportovní režim.
Už ve dvou tisících otáčkách za minutu můžeme využívat velice slušných 320 Nm, které lze krátkodobě navýšit díky funkci oveboost asi na 340 Nm. S automatem lze jezdit rychle i svižně, přestože je ve zrychlení o sekundu pomalejší (10,7 s) než verze s mechanickou převodovkou, ale rychlost 205 km/h dnes nevyužijme ani na německých dálnicích.
V průměru jsme jezdili zhruba kolem 7,5 litru na 100 kilometrů. Právě ve spotřebě je další velký rozdíl oproti mechanické převodovce. Záleží vlastně jen na zákazníkovi, jestli má rád pohodlí a nebo preferuje nižší spotřebu. Ke komfortní jízdě přispívá také měkké nastavení podvozku, které vás doslova hýčká na každém kilometru.
Provedení 2.0 HDI 6AT se dodává pouze v nejvyšší výbavě Premium Pack, v níž najdete mj. systémy ABS a ESP, sedm airbagů včetně kolenního, xenonové světlomety s ostřikovači, tempomat, automatickou klimatizaci, elektrické nastavení předních sedadel, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka při zamknutí vozu nebo automatické stírače. V nejvyšší výbavě nechybí ani parkovací asistent vpředu i vzadu. Zároveň s ním jsme ocenili pěknou grafiku, která pomocí čtyř barev dobře a přesně znázorňuje kolik místa nám ještě zbývá kolem vozu při parkování. To vše za 879 900 Kč. Jen třeba za metalízu nebo navigaci si musíme připlatit. Nejlevnější vznětová verze 1.6 HDi přijde na 664 900 Kč, dvoulitr s mechanickou převodovkou ve výbavě Premium je za 724 900 Kč.
Peugeot 407 je nadmíru pohodlný automobil na krátké i dlouhé cesty, s dobrým poměrem výbava a cena a příznivou spotřebou. Podrobný popis najdete v rubrice Novinky.


Základní technické údaje

Motor:vznětový přeplňovaný čtyřválec HDi
Objem: 1997 cm³
Výkon: 100 kW (136 k ) při 4000/min
Toč.moment: 320 při 2000 min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 10,0/5,5/7,1 l/100 km
Rozměry: 4691 x 1811 x 1447 mm
Rozvor kol: 2725 mm
Pohotovostní hmotnost: 1636 kg
Zavazadlový prostor: 407 l
Cena: 879 900 Kč



Jindřich Lasík, 9.6..2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar