Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 407 2.2 HDi SW - jízda první třídou

Vloni v létě Peugeot zmodernizoval řadu 407 a to ve všech karosářských variantách – sedan, SW a kupé (viz Novinky). Vzhledem k tomu, že první generace z roku 2004 byla na hodně vysoké úrovni, nebylo tentokrát třeba podstoupit žádné radikální změny.

Po sedanu s dvoulitrovým turbodieselem a samočinnou převodovkou (viz testy) jsme si vybrali kombi 407 SW, u kterého je facelift ještě méně nápadný než u sedanu, který považujeme přeci jen za trochu víc elegantnější. Prakticky celá přední část byla převzata ze sedanu, změnou prošla hlavně záď, zvláště pak negativně skloněný sloupek karosérie působí zajímavě, ale zároveň vyvolává rozdílné názory veřejnosti.
Zadní dveře můžeme otevřít buď celé anebo pouze jen okno pro uložení drobných předmětů. Zavazadlový prostor je menší než u konkurence, ale jeho 489 litrů dostačuje. Po sklopení zadních sedadel se zvětší na více než 1600 litrů. Víc než shrnovací plato bychom však uvítali praktičtější navíjecí roletu.
Vpředu mají řidič i spolujezdec místa dost, ani vzadu netrpí spolujezdci stísněností. Jen v případě panoramatické střechy přijdete o nějaký ten centimetr nad hlavou.
Přístrojová deska je přehledně uspořádaná včetně poměrně jednoduché navigace. Ani k sedadlům nemáme žádné výhrady, jejich tvrdost, potah i boční opěra jsou optimální.
Pro kombi si lze zvolit benzinové čtyřválce 1.8/125 k, 2.0/140 k nebo vznětové 1.6 HDI/110, 2.0 HDI/136, 2.2 HDI/ 137 k či vidlicový šestiválec 2.7/204 k. V našem případě jsme zvolili přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.2 HDI se dvěma turbodmychadly a mezichladičem stlačeného vzduchu.
Systém přeplňování je založen na dvou stejně velkých turbodmychadlech s neměnnou geometrií lopatek. Každé z nich dodává při vysokých otáčkách motoru přibližně polovinu stlačeného vzduchu. Toto řešení zvyšuje účinnost motoru jak ve vysokých, tak i nízkých otáčkách, zvláště při jejich změně. Při nízkých otáčkách motoru, zhruba do 2700/min je funkční pouze jedno turbodmychadlo. Díky malým setrvačným silám reaguje motor rychle na pohyb plynového pedálu a po překonání hranice 2700/min vstupuje do hry druhé turbodmychadlo, aby zajistilo dostatek stlačeného vzduchu k naplnění válců. Přechodná fáze, v níž se druhé turbodmychadlo začíná roztáčet, ale ještě nedodává vzduch do válců pod potřebným tlakem, zajišťuje jemný nástup druhého přeplňování. Systém dvojího turbodmychadla je plně v režii řídicí jednotky. Proto můžete také déle využívat nízkootáčkový režim a snížit spotřebu paliva.
Motor 2.2 HDI se dodává výhradně jen s manuální šestistupňovou převodovkou, jejíž řazení fungovalo skvěle, lehce a přesně. Největšího točivého momentu 370 Nm dosahuje už v 1500 otáčkách za minutu a vyznačuje se hladkým zátahem už z nízkých otáček. Lineární charakteristika biturbodieselu tak o sobě nedává vůbec znát
Na stovku zrychlí pod deset sekund a největší rychlost by se měla ustálit na 220 km/h, tedy hodnotě na rychlé kombi plně dostačující. Mimo město jsme se dostali na spotřebu pod šest litrů, jinak jsme jezdili zhruba za sedm litrů nafty. Na jednu nádrž na 66 litrů jsme tak ujeli takřka osm stovek kilometrů.
Kombi 407 SW začíná na ceně 639 900 Kč (1.8 Confort Pack), respektive na 689 900 Kč (1.6 HDI). Testované provedení ve výbavě Premium Pack stojí 926 900 Kč prakticky s veškerou možnou výbavou, jakou si můžete přát. Posuďte sami – systémy ESP, ABS, ASR, podpora brzdění v kritických situacích, šest airbagů, parkovací asistent vpředu a vzadu, xenonové světlomety, palubní počítač, výškově i podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a předního spolujezdce, panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou, automatická dvouzónová klimatizace.
Peugeot 407 SW s motorem 2.2 HDI může uspokojit jak sportovně založené řidiče, ale asi mnohem lépe se hodí pro klidné cestování na dlouhé jízdy. S nejvyšší výbavou Premium Pack vám dopřeje nejvyšší míru luxusu a pohodlí.



Základní technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec bi-turbo
Objem: 2179 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 4000/min
Točivý moment: 370 Nm při 1500/min
Rychlost: 221 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba: 8,2/5,1/6,2 l/100 km
Rozměry: 4769 x 1811 x 1494 mm
Rozvor kol: 2725 mm
Objem zav.prostoru: 489/1654 l
Cena: 926 900 Kč



Jindřich Lasík, 26.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar