Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 - sedmimístný a úsporný

Přechod mezi modely se spalovacími motory a ryze elektrickými tvoří u Peugeotu hybridní verze s označením Hybrid 48V. Touto technologií byl vybaven také Peugeot 5008, který jsme si vyzkoušeli v nejvyšší výbavě GT.

V současné době nabízí Peugeot čtrnáct modelových řad, včetně užitkových verzí a prakticky všech druhů pohonu od spalovacích přes hybridní až po elektrické. Peugeot 5008 se představil světu poprvé v roce 2009, druhá generace přišla v roce 2017 a o tři roky později prošla modernizací. A nedávno dostal i hybridní technologii.

Systém tvoří zážehový přeplňovaný čtyřválec PureTech nové generace , spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o patnáct procent.

Společně s elektromotorem (výkon 21 kW, točivý moment 55 Nm), umístěným ve skříni převodovky, dosahuje benzinový tříválec výkonu 136 k při 5500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 230 Nm při 1750/min umožní rychlost až 200 km/h. Z klidu na stovku zrychlí za 10,4 sekundy. S nabitým elektromotorem lze ujet až polovinu jízd po městě. V průměru jsme jezdili kolem šesti litrů na sto kilometrů, ale chce to trochu předvídat.

O hybridním systému nás informuje sdružený přístroj, přičemž aktivaci jednotlivých režimů ani nepostřehnete. Při běžné jízdě pracují spalovací a elektrický motor společně, nebo odděleně, aby se optimalizovala spotřeba energie. Při prudké akceleraci poskytuje elektromotor benzinovému motoru při nízkých otáčkách vyšší točivý moment. Při zpomalování se benzinový motor vypne a z elektromotoru se stane generátor, který dobíjí 48V baterii.

V porovnání s klasickým benzínovým motorem nabízí hybridní pohon úsporu přibližně jeden litr paliva na sto kilometrů. V případě nebité

Součástí hybridního pohonu je elektrifikovaná šestistupňová dvouspojková převodovka, která umožňuje změnu převodu bez přerušení točivého momentu. Ve skříni převodovky je umístěn vedle elektromotoru také měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje rozměry a hmotnost vozidla a zaručuje výborné jízdní vlastnosti.

Peugeot nabízí pro model 5008 ještě zážehový tříválec 1,2 s výkonem 136 k nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 s výkonem 130 k. V nejbližší době bude nabídka obohacena ještě o ryze elektrickou verzi.
Testovaná verze byla sedmimístná s dvěma samostatnými sedadly ve třetí řadě. Tím se také snižuje zavazadlový prostor, ale po jejich sklopení se zvětší na702 litrů. Pokud sklopíme i druhou řadu naroste objem na 1862 litrů až po střechu.

Ceny Peugeotu začínají na 719 000 Kč v případě základní verze PureTech 130 s výbavou Active Pack. Hybridní model se pohybuje od 809 000 Kč (Active Pack) přes 869 900 Kč (Allure Pack) až po 939 000 Kč (GT).

Modernizovaný Peugeot 5008 s mild-hybridní technologií je určitě zajímavou alternativou ke vznětové verzi BlueHDi 130, jejíž ceny jsou na stejné úrovni jako testovaný model.Snad jen současná cena nafty mluví v malý neprospěch hybridu.


Přehled výbav
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-new/Peugeot-5008-new-cenik/?page=14


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 ccm
Výkon: 100 kW (136 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Elektromotor výkon: 21 kW
Elektromotor toč.moment: 55 Nm
Baterie kapacita: 890 Wh
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.4 s
Kombin.spotřeba: 5,7 l/100 km
Rozměry: 4641 x 1906 x 1640 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Světlá výška: 236 mm
Cena: 939 000 Kč (Hybrid 48V GT)



JL 18.9.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar