Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 807 2.2 HDi - účel světí prostředky

Automobil, který jsme tentokrát vyzkoušeli je vlastně společným dílem firem Peugeot, Citroën a Lancia, u nichž dodnes velkoprostorové modely zastávají pozici největšího osobního automobilu v nabídce. Ačkoliv prošly několika modernizacemi, stále oslovují zákazníky v celé Evropě.

Sourozencem velkoprostorového Peugeotu 807 jsou Citroën C8 a Lancia Phedra, všichni mají mnoho společného, ale každý je svůj. Námi testovaný Peugeot 807 na pohled neupoutá sice žádným atraktivním či dokonce futuristickým designem, ale naopak působí normálně a uhlazeně. Na Peugeot možná až trochu konzervativně.
Jeho nejsilnější stránkou je však praktičnost a té odpovídá ztvárnění celého interiéru, umocněný vysokou užitnou hodnotou. K základnímu pětimístnému provedení můžeme přikoupit ještě dvě sedadla pro třetí řadu za 26 000 Kč, abychom mohli převážet až sedm cestujících. Sedadla ze druhé řady lze posouvat, sklápět a případně i vyjmout. Ovšem počítejte jednak s tím, že nejsou právě nejlehčí, a také je musíte mít doma kde uskladnit.
Na všech místech je tolik místa, že se nikdo rozhodně necítí stísněně. Pohodlné nastupování ulehčují elektricky ovládané boční posuvné dveře. Při pětimístné konfiguraci zbývá ještě 1160 litrů na zavazadla, což je víc než dost. Pokud pojedeme ve dvou a necháme sedadla doma, potom se můžeme ve voze i natáhnout a na „kufry“ nám zbývá potom takřka 3000 litrů. Zadní stěna se otevírá rovněž elektricky dálkovým ovládáním nebo z místa řidiče.
Jakmile usedneme do pohodlným „křesel“ s loketní opěrkou, tak nás upoutá středový panel, na němž je umístěna nejen volicí páka ale také ovládání ventilace a další prvky. Nad ní, uprostřed přístrojové desky, je barevný displej navigace, ohraničený z obou stran klasickým analogovým rychloměrem a otáčkoměrem. Jejich bílé podsvícení bohužel není právě dvakrát dobře čitelné. Najdeme zde ještě digitální ukazatel stavu paliva a chladicí kapaliny. Přemístěním volicí páky do středového panelu a páky ruční brzdy vlevo, vznikl mezi předními sedaly užitečná volný prostor.
Vůz poháněl vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 HDI, který se k tomuto automobilu hodí asi nejvíce. Se šestistupňovou samočinnou převodovkou, vybavenou i sekvenčním řazením, které jsme však prakticky nevyužili, je o 50 000 Kč dražší, ale na druhé straně se toto navýšení vykoupí přijatelnou spotřebou mezi 7 až 8 litry na sto kilometrů podle způsobu jízdy a celkového zatížení.
Motor využívá technologii sekvenčních paralelních turbodmychadel bi-turbo, přičemž obě turbodmychadla jsou menší, a proto není jejich nástup tak znatelný. Už od nějakých 1600 otáček za minutu se vyznačuje lineárním zátahem, teprve středních otáčkách 2600 až 3200 začne pracovat druhé turbo. Díky výkonu 170 k a točivému momentu 400 Nm má „HDi“ ještě dostatečnou výkonovou rezervu. Vůz dokáže pořádně rozpohybovat na stovku za necelých 11 sekund.
Peugeot 807 se dodává také s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 120 k, ale pouze v základním stupni výbavy Comfort Pak. Ale i ten je poměrně bohatý, např. čelní a boční airbagy pro první řadu, hlavové airbagy pro tři řady, systémy ABS+ESP+ASR, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzonová klimatizace nebo palubní počítač, radio s CD a MP3.
Verze 2.2 HDi (stejně jako 2.0 HDi/136 k) je k dispozici jen ve výbavě Premium od 1 114 000 Kč, resp. za 1 164 000 Kč s automatem. Navíc dostaneme mj. elektrické ovládání zadního okna, parkovací asistent vzadu, zatmavená skla, regulátor rychlosti, elektricky ovládané boční dveře, apod. Za navigaci je třeba připlatit 60 000 Kč, za navigaci RNEG s barevným displejem a kartografickými daty 27 000 Kč, parkovací asistent vpředu přijde na 6000 Kč, xenony 18 000 Kč. (více na www.peugeot.cz )
Peugeot 807 je praktickým automobilem pro rodinu s třemi dětmi, které rády a třeba i daleko cestují. Kromě variabilního a prostorného interiéru patří k jeho přednostem také hospodárný provoz a vysoká míra komfortu.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 4000/min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 min
Rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 11,0/6,6/8,2 l/100 km
Rozměry: 4727 x 1850 x 1745 mm
Rozvor: 2823 mm
Cena: 1 164 000 Kč (Premium, Automat)

Jindřich Lasík, 24.11.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar