Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI - tři v jednom pro 7
V posledních letech se snaží řada výrobců zahrnout do svého programu také sedmimístné automobily. Mezi ně patří i Peugeot, který může nabídnout hned několik modelů – 308 SW, 806, Partner, 4007 nebo ještě Expert.
Pokud chcete osobní automobil blížící se MPV nebo užitkovou dodávku či dokonce minibus, potom by vás mohl uspokojit Peugeot Partner Tepee. Po ryze pětimístné verzi (viz Testy, Novinky) jsme se pokusili zjistit výhody a nevýhody modelu Tepee Outdoor pro sedm osob. Vzhledově se nikterak neliší od svých sourozenců. Díky nejvyšší výbavě Outdoor však přitahuje líbivým vzhledem. Může za to především masivní plastový rám kolem mohutné přídě, chromovaný rámeček mlhovek, ochranný kryt motoru a větší světlá výška.
Přepravit v automobilu dlouhém jen 4,4 metru sedm osob vyžaduje už notnou dávku vtipu a umění. Ale jak dokázal Peugeot, tak to jde.
Řidič a spolujezdec mají prostoru dostatek ve všech směrech, sedadla jsou pohodlná a pěkně tvarovaná i na delší cestu. Přístup k druhé a třetí řadě ulehčují boční posuvné dveře na obou stranách. V druhé řadě, kterou tvoří tři samostatná sedadla, se musejí osoby vysoké zhruba 1,8 metru uskrovnit v kolenou, nad hlavou mají místa dost. U každého sedadla můžeme sklopit opěradlo nebo celé překlopit dopředu.
Na dvě samostatná sedadla třetí řady je přístup už obtížnější a ani komfort není právě dvakrát nejlepší. Můžeme je považovat spíš jen jako nouzová. Můžeme je buď překlopit, čímž se nám úložný prostor moc nezvětší, nebo vyjmout úplně, stejně jakou u druhé řady. Přestože je nemůžeme zapustit do podlahy, tak manipulace s nimi je jednoduchá.
Objem zavazadlového prostoru se postupným odstraňováním sedadel zvětšuje ze 100 litrů (7 míst) na 675 l (45 míst), resp. 1350 l (po střechu), dále na 2400 l nebo konečných 3000 litrů při dvoumístné konfiguraci. Pak můžeme Partnera využít i jako dodávku pro převoz neskladných předmětů. Výhodou je zcela rovná podlaha, nízký práh a velký vstupní otvor zadními výklopnými dveřmi.
Pro sedmimístné provedení jsou v současné době k dispozici benzinový čtyřválec 1.6/110 k a turbodiesel 1.6 HDI ve výkonových verzích 90 a 110 k, přičemž cenový rozdíl činí 30 000 Kč, resp.68 000 Kč. K tomu je však třeba připočíst ještě 30 900 Kč za třetí řadu sedadel včetně bočních airbagů a rolety zavazadlového prostoru.
Osvědčený výkonnější motor 1.6 HDI se vyznačuje slušnou dynamikou, úměrnou charakter vozu, do stovky je docela svižný. Poté již zrychluje jen pozvolna, zvláště při plném obsazení. Je dobře odhlučněn, chová se kultivovaně a velkou je předností je hospodárný provoz, který se pohyboval kolem 6,5 litrů nafty na sto kilometrů. Řazení pětistupňové převodovky je na dobré úrovní, stejně jako přesnost.
Ve výbavě Outdoor najdeme mj. čelní airbagy, ABS, manuální klimatizaci, radio s CD, připlatit je třeba za hlavové airbagy, ESP (včetně palubního počítače a asistent rozjezdu do kopce).
Třetí řada Peugeotu Partner Tepee zvyšuje přepravní schopnosti sympatického automobilu, ovšem za předpokladu, že se cestující vzadu uskrovní. Výhodou je, že můžeme sedadla lehce vyjmout a nechat doma. Jako ideální se nám při obsazení sedmi osobami jeví právě výkonnější verze turbodieselu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14 s.
Spotřeba (město/mimo město): 7,0/5,1/5,8 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Cena: 568 900 Kč (1.6 HDI/110 Outdoor)
Jindřich Lasík, 20.8.2009
Přepravit v automobilu dlouhém jen 4,4 metru sedm osob vyžaduje už notnou dávku vtipu a umění. Ale jak dokázal Peugeot, tak to jde.
Řidič a spolujezdec mají prostoru dostatek ve všech směrech, sedadla jsou pohodlná a pěkně tvarovaná i na delší cestu. Přístup k druhé a třetí řadě ulehčují boční posuvné dveře na obou stranách. V druhé řadě, kterou tvoří tři samostatná sedadla, se musejí osoby vysoké zhruba 1,8 metru uskrovnit v kolenou, nad hlavou mají místa dost. U každého sedadla můžeme sklopit opěradlo nebo celé překlopit dopředu.
Na dvě samostatná sedadla třetí řady je přístup už obtížnější a ani komfort není právě dvakrát nejlepší. Můžeme je považovat spíš jen jako nouzová. Můžeme je buď překlopit, čímž se nám úložný prostor moc nezvětší, nebo vyjmout úplně, stejně jakou u druhé řady. Přestože je nemůžeme zapustit do podlahy, tak manipulace s nimi je jednoduchá.
Objem zavazadlového prostoru se postupným odstraňováním sedadel zvětšuje ze 100 litrů (7 míst) na 675 l (45 míst), resp. 1350 l (po střechu), dále na 2400 l nebo konečných 3000 litrů při dvoumístné konfiguraci. Pak můžeme Partnera využít i jako dodávku pro převoz neskladných předmětů. Výhodou je zcela rovná podlaha, nízký práh a velký vstupní otvor zadními výklopnými dveřmi.
Pro sedmimístné provedení jsou v současné době k dispozici benzinový čtyřválec 1.6/110 k a turbodiesel 1.6 HDI ve výkonových verzích 90 a 110 k, přičemž cenový rozdíl činí 30 000 Kč, resp.68 000 Kč. K tomu je však třeba připočíst ještě 30 900 Kč za třetí řadu sedadel včetně bočních airbagů a rolety zavazadlového prostoru.
Osvědčený výkonnější motor 1.6 HDI se vyznačuje slušnou dynamikou, úměrnou charakter vozu, do stovky je docela svižný. Poté již zrychluje jen pozvolna, zvláště při plném obsazení. Je dobře odhlučněn, chová se kultivovaně a velkou je předností je hospodárný provoz, který se pohyboval kolem 6,5 litrů nafty na sto kilometrů. Řazení pětistupňové převodovky je na dobré úrovní, stejně jako přesnost.
Ve výbavě Outdoor najdeme mj. čelní airbagy, ABS, manuální klimatizaci, radio s CD, připlatit je třeba za hlavové airbagy, ESP (včetně palubního počítače a asistent rozjezdu do kopce).
Třetí řada Peugeotu Partner Tepee zvyšuje přepravní schopnosti sympatického automobilu, ovšem za předpokladu, že se cestující vzadu uskrovní. Výhodou je, že můžeme sedadla lehce vyjmout a nechat doma. Jako ideální se nám při obsazení sedmi osobami jeví právě výkonnější verze turbodieselu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 80 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14 s.
Spotřeba (město/mimo město): 7,0/5,1/5,8 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Cena: 568 900 Kč (1.6 HDI/110 Outdoor)
Jindřich Lasík, 20.8.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout