Renault Austral E-TECH full hybrid 200 - spotřeba jako s dieselem
Zhruba před dvěma roky jsme se rozloučili s Renaultem Koleos a také s Renaultem Kadjar, který se neprodával tak dobře, jak si výrobce představoval. Oba modely nahradil Renault Austral. Jak jsme se mohli přesvědčit, novinka s nezvyklým názvem (s Austrálií nemá nic společného) má na úspěch mnohem větší šanci.
Renault Austral působí na nás kompaktnějším dojmem, ale na druhou stranu nám nepřipadá větší než předchozí Kadjar. Oproti němu se prodloužil o 21 mm na 4550 mm, o stejnou hodnotu narostl také rozvor na 2667 mm. Do šířky jen o 8 mm, ale do výšky dokonce o 31 mm. Co; z toho plyne: podstatně větší interiér, v němž mohou čtyři cestující pohodlně cestovat i na dlouho vzdálenost. A to i vzadu, kam se pohodlně usadí „dlouháni“ s výškou bez deseti centimetrů dva metry.
Původně byl nabízen pouze se zážehový přeplňovaným čtyřválcem 1,3 litru s výkonem 140 k nebo 160 k. Ten je už minulostí. Nyní se můžete rozhodnout pouze mezi mild hybridem se čtyřválcem 1.3 o výkonu 160 k a verzí E-Tech full hybridem 200. Jinou variantu nehledejte. Sice jsme litovali, že se pod kapotou neobjevil oblíbený diesel 1.5 BlueHDI, ale full hybrid nás svojí spotřebou přesvědčil, že je prakticky zbytečný.
Full hybrid tvoří zážehový tříválec 1.2, vyladěný na 130 k při 4500 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 205 Nm při 1750/min. Spolupracuju s trakčním elektromotorem s výkonem 50 kW a vysokonapěťovým startér-generátorem s 18 kilowatty, jehož úkolem je startování spalovacího motoru a volba rychlostních stupňů. Součástí je ještě i 2kWh lithium-iontový akumulátor a díky tomu mají obě elektrické jednotky dostatek síly a energie, což se v praxi projevuje častou jízdou bez spalovacího agregátu. Celý systém pak dokáže vyvinout výkon až 200 k. Potěšil nás jednak svojí dynamikou, ale hlavně také spotřebou. V průměru jsme jezdili mezi 5,5 a maximálně šesti litry benzinu na sto kilometrů.
Při jízdě pouze na elektrickou energii je tichý, zátah elektromotoru plynulý. Zajímavostí je multimodová automatická převodovka šestistupňová, když čtyři stupně jsou pro zážehový tříválec 1,2 litru a dva pro elektromotor, umístěný v převodovce. Vůz pochopitelně nemá spojku ani měnič. K příjemné jízdě napomáhá zadní víceprvková náprava a systém řiditelných zadních kol 4Control. Zadní kola se natáčela proti směru předních kol dostatečně, což ulehčuje v určitých okamžicích, například ve stístěných prostorech manévrování.
Volant potažený kůží padne dobře do roky a je nahoře i dole zploštělý. Snad jedinou připomínku máme k umístění páčky volby převodů za volantem. Zpočátku se nám stalo, že jsme nechtěně zavadili o spínač stěračů.
Cena slabší verze 1.3Tce 160 mild hybrid v základní výbavě Evolution začíná na velice slušných 720 000 Kč a to včetně bohaté výbavy jako je např. adaptivní světlomety LED Vision, zadní parkovací kamerou, multimédiálního systému s dotykovým displejem 12 palců (chválíme klasická tlačítka pro nastaveni ventilace), nechybí volba jízdních režimů Multi-Senze (tu jsme ani moc nevyužívali, ideální je nastavení Normal), atd.
Cena full hybridu 200 se pohybuje od 859 000 Kč (Techno) přes 949 000 Kč (Iconic) až po 979 000 Kč v nejvyšší výbavě Alpine, v níž byl testovaný model. V tom případě nemusíte prakticky připlácet za nic.
Více najdete na
https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/austral-price.pdf.asset.pdf/b71088ad5d.pdf
Renaut Austral udělal na nás hodně dobrý dojem a svojí velikostí i výbavou má dobré vyhlídky na úspěch. A v neposlední řadě spotřebou rovnající se dieselům
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon spal.motor: 96 kW (130 k) při4500/min
Točivý moment spal.motor: 205 Nm při 1750/min
Výkon el.motor: 50 kW+ 25 kW startér/generátor
Toč.moment el.motor: 205 Nm + 50 kW startér/generátor
Převodovka: 6AT
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4s
Kombin.spotřeba: 4,5/100 km
Rozměry: 4510 x 1825 x 1644 mm
Rozvor: 2664 mm
Sv.výška 180 mm
Zav.prostor: 487 /1525 l
Cena: 979 000 Kč (Alpine)
JL 24.5.2024
Původně byl nabízen pouze se zážehový přeplňovaným čtyřválcem 1,3 litru s výkonem 140 k nebo 160 k. Ten je už minulostí. Nyní se můžete rozhodnout pouze mezi mild hybridem se čtyřválcem 1.3 o výkonu 160 k a verzí E-Tech full hybridem 200. Jinou variantu nehledejte. Sice jsme litovali, že se pod kapotou neobjevil oblíbený diesel 1.5 BlueHDI, ale full hybrid nás svojí spotřebou přesvědčil, že je prakticky zbytečný.
Full hybrid tvoří zážehový tříválec 1.2, vyladěný na 130 k při 4500 otáčkách za minutu a točivý moment dosahuje hodnoty 205 Nm při 1750/min. Spolupracuju s trakčním elektromotorem s výkonem 50 kW a vysokonapěťovým startér-generátorem s 18 kilowatty, jehož úkolem je startování spalovacího motoru a volba rychlostních stupňů. Součástí je ještě i 2kWh lithium-iontový akumulátor a díky tomu mají obě elektrické jednotky dostatek síly a energie, což se v praxi projevuje častou jízdou bez spalovacího agregátu. Celý systém pak dokáže vyvinout výkon až 200 k. Potěšil nás jednak svojí dynamikou, ale hlavně také spotřebou. V průměru jsme jezdili mezi 5,5 a maximálně šesti litry benzinu na sto kilometrů.
Při jízdě pouze na elektrickou energii je tichý, zátah elektromotoru plynulý. Zajímavostí je multimodová automatická převodovka šestistupňová, když čtyři stupně jsou pro zážehový tříválec 1,2 litru a dva pro elektromotor, umístěný v převodovce. Vůz pochopitelně nemá spojku ani měnič. K příjemné jízdě napomáhá zadní víceprvková náprava a systém řiditelných zadních kol 4Control. Zadní kola se natáčela proti směru předních kol dostatečně, což ulehčuje v určitých okamžicích, například ve stístěných prostorech manévrování.
Volant potažený kůží padne dobře do roky a je nahoře i dole zploštělý. Snad jedinou připomínku máme k umístění páčky volby převodů za volantem. Zpočátku se nám stalo, že jsme nechtěně zavadili o spínač stěračů.
Cena slabší verze 1.3Tce 160 mild hybrid v základní výbavě Evolution začíná na velice slušných 720 000 Kč a to včetně bohaté výbavy jako je např. adaptivní světlomety LED Vision, zadní parkovací kamerou, multimédiálního systému s dotykovým displejem 12 palců (chválíme klasická tlačítka pro nastaveni ventilace), nechybí volba jízdních režimů Multi-Senze (tu jsme ani moc nevyužívali, ideální je nastavení Normal), atd.
Cena full hybridu 200 se pohybuje od 859 000 Kč (Techno) přes 949 000 Kč (Iconic) až po 979 000 Kč v nejvyšší výbavě Alpine, v níž byl testovaný model. V tom případě nemusíte prakticky připlácet za nic.
Více najdete na
https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/austral-price.pdf.asset.pdf/b71088ad5d.pdf
Renaut Austral udělal na nás hodně dobrý dojem a svojí velikostí i výbavou má dobré vyhlídky na úspěch. A v neposlední řadě spotřebou rovnající se dieselům
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon spal.motor: 96 kW (130 k) při4500/min
Točivý moment spal.motor: 205 Nm při 1750/min
Výkon el.motor: 50 kW+ 25 kW startér/generátor
Toč.moment el.motor: 205 Nm + 50 kW startér/generátor
Převodovka: 6AT
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4s
Kombin.spotřeba: 4,5/100 km
Rozměry: 4510 x 1825 x 1644 mm
Rozvor: 2664 mm
Sv.výška 180 mm
Zav.prostor: 487 /1525 l
Cena: 979 000 Kč (Alpine)
JL 24.5.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout