Renault Grand Modus 1.2 - rodinné mini MPV
První generaci Modusu představil Renault zhruba před čtyřmi roky a hodně si od ní sliboval. Dosažené prodeje, necelých čtyři sta tisíc vozů, však nesplnily očekávání, a proto se Francouzi rozhodli na sklonku loňského roku model zmodernizovat, a nejen to.
Kromě faceliftovaného Modusu, který se k nám však nedováží, obohatili nabídku o Grand Modus, který je k dispozici se čtyřmi pohonnými jednotkami a ve třech stupních výbavy. Vzhledem k tomu, že jsme se Grand Modusu již několikrát věnovali (viz Testy, Novinky), tak se nyní soustředíme na testovanou verzi se zážehovým čtyřválcem 1.2/75 k.
Facelift vozu se pozná hlavně většími rozměry, respektive o 16 cm větší délkou a pochopitelně také rozvorem zvětšeným o 9,3 cm na 2575 mm. Charakteristickým rysem je přepracovaná maska chladiče a třetí boční okno v zadním sloupku. Uvnitř je dost místa nejen na zadních sedadlech, a to i nad hlavou. Větší rozměry se pochopitelně projevily rovněž na velikosti zavazadlového prostoru, který dosahuje hodnoty mezi 305 až 410 litry podle nastavení posuvné zadní lavice. Po jejím sklopením se dostaneme na hodnotu 1454 litrů. Tím byla odstraněna jedna ze slabin předchozí generace Modusu a dostáváme tak rodinné malé MPV.
Velikost sedadel je ucházející, stejně jako pohodlí při cestě. Z výše posazeného sedadla je dobrý výhled, volant je výškově nastavitelný. Sdružený přístroj s digitálními ukazateli zůstal uprostřed a před řidičem je uzavírací schránka na drobnosti. V našem případě interiér prosvětlovalo elektricky ovládané panoramatické okno za příplatek 26 000 Kč.
Jak jsme už řekli vůz poháněl zážehový čtyřválec 1.2 o výkonu 75 k při 5500 otáčkách za minutu. Největšího točivého momentu 105 Nm dosahuje ve 4250 min, ale nejčastěji jsme jezdili kolem 2500 otáček. Zatímco nejsilnější „stokoňový“ verze se nám zdála na vůz až moc sportovní, nejslabší verzi by nějaký ten „koník“ navíc rozhodně neškodil. Slabý výkon se projeví nejvíce na dálnici nebo v kopcích, a to už při obsazení dvěma osobami. Ale kdo nikam nepospíchá a potřebuje využívat vůz spíš na kratší vzdálenosti (i když cestu do Brna a zpátky zvládnete také v pohodě), toho Grand Modus 1.2 uspokojí. Dynamikou pochopitelně neoplývá, což dokazuje největší rychlost 163 km/h. V průměru se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů, při vytáčení na dálnici byla o něco vyšší.
Samonosná karoserie má pomocné rámy vpředu a vzadu, kola jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson (vpředu) a vlečených ramenech (vzadu). Přestože je Grand Modus vysoký skoro 1,6 metru, tak se v zatáčkách ani moc nenaklání a také odpružení je na slušné úrovni. Dobře nastavený podvozek tlumí nerovnosti, brzdy (vpředu kotoučové s vnitřním chlazením) jsou účinné, řazení pětistupňové mechanické převodovky přesné.
Nejslabší verze se dodává ve výbavě Authentique, která za akční cenu 269 900 Kč zahrnuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, úchyty Isofix, elektrický variabilní posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač. Druhý stupeň Expression za 294 900 Kč má navíc mj. manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané a vyhřívané zpětné zrcátko, autoradio, ukazatel venkovní teploty. Za ESP se připlácí 8000 Kč, za mlhovky 4000 Kč. Ještě dodejme, že do konce srpna lze Grand Modus se vznětovým čtyřválcem 1.5 dCi/85 k pořídit od 239 900 Kč (při financování Renault Finance).
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1149 cm³
Výkon: 55 kW (75 k) při 5500/min
Točivý moment: 105 Nm při 4250/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4034 x 1709 x 1589 mm
Rozvor kol: 2575 mm
Cena: 269 900 Kč (Authentique)
Jindřich Lasík, 30.7.2008
Facelift vozu se pozná hlavně většími rozměry, respektive o 16 cm větší délkou a pochopitelně také rozvorem zvětšeným o 9,3 cm na 2575 mm. Charakteristickým rysem je přepracovaná maska chladiče a třetí boční okno v zadním sloupku. Uvnitř je dost místa nejen na zadních sedadlech, a to i nad hlavou. Větší rozměry se pochopitelně projevily rovněž na velikosti zavazadlového prostoru, který dosahuje hodnoty mezi 305 až 410 litry podle nastavení posuvné zadní lavice. Po jejím sklopením se dostaneme na hodnotu 1454 litrů. Tím byla odstraněna jedna ze slabin předchozí generace Modusu a dostáváme tak rodinné malé MPV.
Velikost sedadel je ucházející, stejně jako pohodlí při cestě. Z výše posazeného sedadla je dobrý výhled, volant je výškově nastavitelný. Sdružený přístroj s digitálními ukazateli zůstal uprostřed a před řidičem je uzavírací schránka na drobnosti. V našem případě interiér prosvětlovalo elektricky ovládané panoramatické okno za příplatek 26 000 Kč.
Jak jsme už řekli vůz poháněl zážehový čtyřválec 1.2 o výkonu 75 k při 5500 otáčkách za minutu. Největšího točivého momentu 105 Nm dosahuje ve 4250 min, ale nejčastěji jsme jezdili kolem 2500 otáček. Zatímco nejsilnější „stokoňový“ verze se nám zdála na vůz až moc sportovní, nejslabší verzi by nějaký ten „koník“ navíc rozhodně neškodil. Slabý výkon se projeví nejvíce na dálnici nebo v kopcích, a to už při obsazení dvěma osobami. Ale kdo nikam nepospíchá a potřebuje využívat vůz spíš na kratší vzdálenosti (i když cestu do Brna a zpátky zvládnete také v pohodě), toho Grand Modus 1.2 uspokojí. Dynamikou pochopitelně neoplývá, což dokazuje největší rychlost 163 km/h. V průměru se spotřeba pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů, při vytáčení na dálnici byla o něco vyšší.
Samonosná karoserie má pomocné rámy vpředu a vzadu, kola jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson (vpředu) a vlečených ramenech (vzadu). Přestože je Grand Modus vysoký skoro 1,6 metru, tak se v zatáčkách ani moc nenaklání a také odpružení je na slušné úrovni. Dobře nastavený podvozek tlumí nerovnosti, brzdy (vpředu kotoučové s vnitřním chlazením) jsou účinné, řazení pětistupňové mechanické převodovky přesné.
Nejslabší verze se dodává ve výbavě Authentique, která za akční cenu 269 900 Kč zahrnuje mj. ABS, čelní a boční airbagy, úchyty Isofix, elektrický variabilní posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač. Druhý stupeň Expression za 294 900 Kč má navíc mj. manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané a vyhřívané zpětné zrcátko, autoradio, ukazatel venkovní teploty. Za ESP se připlácí 8000 Kč, za mlhovky 4000 Kč. Ještě dodejme, že do konce srpna lze Grand Modus se vznětovým čtyřválcem 1.5 dCi/85 k pořídit od 239 900 Kč (při financování Renault Finance).
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1149 cm³
Výkon: 55 kW (75 k) při 5500/min
Točivý moment: 105 Nm při 4250/min
Rychlost: 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,6/4,9/5,9 l/100 km
Rozměry: 4034 x 1709 x 1589 mm
Rozvor kol: 2575 mm
Cena: 269 900 Kč (Authentique)
Jindřich Lasík, 30.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout