Renault Kangoo 1.5 dCi - funkční a prostorný
Automobily typu Peugeot Partner, Citroën Berlingo, Fiat Fiorino nebo Renault Kangoo byly původně zamýšlené hlavně jako užitkové dodávky pro potřeby drobných podnikatelů. Ovšem netrvalo dlouho a začali jej vyhledávat také rodiny a vozy se přibližovaly více a více osobním.
Dnes si už některé modely nezadají ani s MPV, navíc mají často větší zavazadlový prostor, jak dokazuje třeba Renault Kangoo nové generace, které si pro zviditelnění osobní verze vybralo rodinu Simpsonových. Při cestách s tímto polepeným vozem jsme se setkávali s velice příznivou odezvou, nejen na prostornost, ale třeba i polepy. „Takové nálepky by se mi líbily, i s tou kočkou a psem, které mám doma“, byla reakce jednoho z majitelů minulého provedení.
Z předchozí generace, představené v roce 1997 a vyrobené v počtu přes 2,3 milionu kusů, si uchovalo charakteristické rysy jako kulaté rohy, oblé světlomety nebo profil karosérie. Jen byly trochu přizpůsobeny současným trendům.
Větší důraz než na eleganci karosérie byl kladen důraz na funkčnost a praktičnost. Proto Kangoo také o dost povyrostlo. Na délku o 178 mm, což se odrazilo na lepších jízdních vlastnostech, na šířku o 157 mm, z čehož těží hlavně cestující a na výšku o 73 mm. Výsledkem je komfortní prostor pro pět cestujících, kteří mají kolem sebe místa na rozdávání. Klidně se v plném obsazení můžete vydat i na delší cestu a jistě si vzít hromadu zavazadel. A to i přesto, že se zavazadlový prostor zvětšil jen nepatrně. Ovšem základních 660 litrů, po střechu 1300 litrů a po sklopení zadních sedadel až 2866 litrů úplně stačí. Tolik často nemají ani MPV.
Výhodou je rovná podlaha, plastové obložení boků a lehká manipulace se sklápěním zadních sedadel. Za příplatek 5000 Kč si lze pořídit i sklápěcí přední sedadlo spolujezdce, které umožní převážet předměty dlouhé až 2,5 metru. Přístup je buď výklopnými dveřmi (v základní výbavě) nebo si můžete připlatit 2000 Kč a mít dvoukřídlé dveře, které můžeme rozevřít hodně do široka. Jen jsme přemýšleli k čemu nám mohou posloužit dvě výškové polohy zadního plata.
V interiéru najdeme také řadu odkládacích prostorů, vedle těch běžných třeba přihrádku nad čelním oknem, pod zadními vnějšími sedadly nebo v podlaze apod. Vůbec celé pojetí interiéru se zlepšilo k lepšímu a ještě více přiblížilo osobním automobilům. Přístrojová deska působí moderně, řadící páka vysoko na středovém panelu padne dobře do ruky a řazení pěti stupňů je přesné a po krátkých drahách. Volant s masivnějším věncem se drží dobře
Pro Kangoo si lze vybrat buď zážehový čtyřválec 1.6/105 k (pouze s výbavou Expression) nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi se vstřikováním common rail a ve výkonových verzích 70, 85 nebo 105 k. My jsme zvolili zlatou střední cestu. A protože Renault dieselové pohonné jednotky umí, o čemž jsme se přesvědčili už několikrát, tak mu není co vytknout. Pro osobní Kangoo je jako stvořený, přestože nevíme, jak by si poradil s plně naloženým vozem o celkové hmotnosti až dvě tuny (poh.hmotnost je ca 1,3 t). Ovšem Kangoo není určené pro dynamickou jízdu, ale poklidnou rodinnou za málo peněz. Tomu odpovídá průměrná spotřeba kolem 5,5 litru nafty na sto kilometrů.
V základní výbavě Authentique dostanete mj. ABS + EBV, čelní airbagy, kotoučové brzdy, boční posuvní dveře vpravo, výklopné zadní dveře, elektricky ovládaná okna předních dveří. Ve vyšší verzi Expression máte navíc třeba mlhovky, druhé posuvné dveře, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, palubní počítač nebo manuální klimatizaci. U verze 1.5 dCi/85 k je cenový rozdíl 55 000 Kč, přičemž cena Renaultu Kangoo se pohybuje od 354 900 Kč (1.5 dCi/70 k) do 454 900 Kč (1.5 dCi/105 k, Expression).
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon. 63 kW (85 k) při 4000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1750/min
Rychlost: 158 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 16,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/5,0/5,3 l/100 km
Rozměry: 4213 x 1829 x 1799 mm
Rozvor: 2697 mm
Objem zav.prostoru: 660/2866 l
Cena: 369 900 Kč (1.5 dCi/85 k, Authentique)
Jindřich Lasík, 24.9.2008
Z předchozí generace, představené v roce 1997 a vyrobené v počtu přes 2,3 milionu kusů, si uchovalo charakteristické rysy jako kulaté rohy, oblé světlomety nebo profil karosérie. Jen byly trochu přizpůsobeny současným trendům.
Větší důraz než na eleganci karosérie byl kladen důraz na funkčnost a praktičnost. Proto Kangoo také o dost povyrostlo. Na délku o 178 mm, což se odrazilo na lepších jízdních vlastnostech, na šířku o 157 mm, z čehož těží hlavně cestující a na výšku o 73 mm. Výsledkem je komfortní prostor pro pět cestujících, kteří mají kolem sebe místa na rozdávání. Klidně se v plném obsazení můžete vydat i na delší cestu a jistě si vzít hromadu zavazadel. A to i přesto, že se zavazadlový prostor zvětšil jen nepatrně. Ovšem základních 660 litrů, po střechu 1300 litrů a po sklopení zadních sedadel až 2866 litrů úplně stačí. Tolik často nemají ani MPV.
Výhodou je rovná podlaha, plastové obložení boků a lehká manipulace se sklápěním zadních sedadel. Za příplatek 5000 Kč si lze pořídit i sklápěcí přední sedadlo spolujezdce, které umožní převážet předměty dlouhé až 2,5 metru. Přístup je buď výklopnými dveřmi (v základní výbavě) nebo si můžete připlatit 2000 Kč a mít dvoukřídlé dveře, které můžeme rozevřít hodně do široka. Jen jsme přemýšleli k čemu nám mohou posloužit dvě výškové polohy zadního plata.
V interiéru najdeme také řadu odkládacích prostorů, vedle těch běžných třeba přihrádku nad čelním oknem, pod zadními vnějšími sedadly nebo v podlaze apod. Vůbec celé pojetí interiéru se zlepšilo k lepšímu a ještě více přiblížilo osobním automobilům. Přístrojová deska působí moderně, řadící páka vysoko na středovém panelu padne dobře do ruky a řazení pěti stupňů je přesné a po krátkých drahách. Volant s masivnějším věncem se drží dobře
Pro Kangoo si lze vybrat buď zážehový čtyřválec 1.6/105 k (pouze s výbavou Expression) nebo vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi se vstřikováním common rail a ve výkonových verzích 70, 85 nebo 105 k. My jsme zvolili zlatou střední cestu. A protože Renault dieselové pohonné jednotky umí, o čemž jsme se přesvědčili už několikrát, tak mu není co vytknout. Pro osobní Kangoo je jako stvořený, přestože nevíme, jak by si poradil s plně naloženým vozem o celkové hmotnosti až dvě tuny (poh.hmotnost je ca 1,3 t). Ovšem Kangoo není určené pro dynamickou jízdu, ale poklidnou rodinnou za málo peněz. Tomu odpovídá průměrná spotřeba kolem 5,5 litru nafty na sto kilometrů.
V základní výbavě Authentique dostanete mj. ABS + EBV, čelní airbagy, kotoučové brzdy, boční posuvní dveře vpravo, výklopné zadní dveře, elektricky ovládaná okna předních dveří. Ve vyšší verzi Expression máte navíc třeba mlhovky, druhé posuvné dveře, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, palubní počítač nebo manuální klimatizaci. U verze 1.5 dCi/85 k je cenový rozdíl 55 000 Kč, přičemž cena Renaultu Kangoo se pohybuje od 354 900 Kč (1.5 dCi/70 k) do 454 900 Kč (1.5 dCi/105 k, Expression).
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1461 cm³
Výkon. 63 kW (85 k) při 4000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1750/min
Rychlost: 158 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 16,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/5,0/5,3 l/100 km
Rozměry: 4213 x 1829 x 1799 mm
Rozvor: 2697 mm
Objem zav.prostoru: 660/2866 l
Cena: 369 900 Kč (1.5 dCi/85 k, Authentique)
Jindřich Lasík, 24.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout