Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Mégane Coupe 1.9 dCi - vydařená modernizace

Zatímco předchozí generace Renaultu Mégane Coupe vyvolávala svým tvarem s takřka svislým oknem a podivným zalomením zádě velké debaty, tak naopak třetí generace se designerům opravdu vydařila. Sami jsme se přesvědčili, že jeho styl vzbuzuje oprávněný zájem.

Oproti pětidveřovém hatchbacku se liší rozměry, na výšku se snížilo kupé o 48 mm, na šířku naopak zvětšilo o 29 mm (rozchod kol se navýšil o 28/33 mm), a hmotnost klesla o deset kilogramů.
Boky vytažené do šířky s výrazně klesající a vyklenutou zádí stejně jako elegantní záď dodávají kupé nefalšovaný francouzský šarm. Můžeme s klidem prohlásit, že jde o jedno z nejpovedenějších kupé nižší střední třídy. Z boku zaujme výrazně klesající, v našem případě prosklená střecha, který však částečně omezuje prostor na zadních sedadlech.
Také v interiéru vidíme určitý posun v kvalitě plastů i celkového zpracování. Ergonomie je na patřičné úrovni, snad až na ovladače klimatizace a audia, trochu netradičně je také umístění tlačítka tempomatu na středovém tunelu.
V zorném poli máme uprostřed digitální rychloměr, vlevo pak analogový otáčkoměr. Nesklopný displej navigace by se mohl stát středem zájmu zlodějů. Ovládá se podobně jako u BMW.
K předním sedadlům nemáme připomínky, jsou patřičně tvrdá a tělo obepínají, jak se na kupé sluší. Dozadu se usadí pohodlně dvě osoby průměrného růstu. Vyšší postavy může omezovat sklon střechy. Širokými dveřmi se sice dobře nastupuje, horší je to se sklopením sedadel. Ale jde to. Pro lepší orientaci při couvání se vyplatí přikoupit parkovací asistent za 10 000 Kč, protože malé zadní okno výhled omezuje. Páku ruční brzdy byste hledali marně, po zastavení se sama aktivuje elektrická parkovací brzda.
Zavazadlový prostor má objem 344 litrů (po sklopení sedadel 991 l), což není mnoho, ale stačí. Zvláště, když je poměrně dobře využitelný. Vysoká ložná hrana a malý vstupní otvor jsou daň za vyšší tuhost karosérie.
Jen málokteré kupé dokáže zákazníkovi nabídnout hned sedm pohonných jednotek, z nichž si určitě vybere každý. Z benzinových jsou to 1.6/110, 1.4/130 a 2.0/180, ze vznětových pak 1.5 dCI/85 a 105, 1.9 dCi/130 a 2.0 dCi/150 a 160 k. My jsme zvolili jakousi zlatou střední cestu – vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,9 litru a výkonu 130 k při 3750 otáčkách za minutu. Díky točivého momentu 300 Nm při 1750/min příjemně zatahuje už z nízkých otáček. Byť nejde o nejnovější agregát, tak si nás získal příjemným kultivovaným chodem a hlavně pak svojí hospodárností. V pohodě jsme se dostali při našich cestách na šest litrů, když nepočítáme městský provoz, potom se můžete dostat na hodnotu až o litr nižší. K tomu přispívá také spojeni se šestistupňovou mechanickou převodovkou, řazení je dobré po delších, ale přesných drahách.
Potěšil nás rovněž podvozek, který je náležitě tuhý, asi přesně tak, jaký od kupé očekáváme. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, podporující stabilitu a omezují náklon v rychlých zatáčkách.
Silnější turbodiesely si lze objednat ve výbavě Expresion nebo Dynamique, slabší pak v základní výbavě Expression (1.6 – 364 900 Kč, 1.5 dCi/85 – 394 900 Kč), která je sama o sobě už hodně bohatá – systémy ABS s EBV, ESP, čelní a boční airbagy, Isofix, karta Renault Keylees drive, elektrický posilovač s proměnným účinkem, palubní počítač, mlhovky, manuální klimatizaci. V druhém stupni Dynamique máme navíc třeba hlavové airbagy, tempomat, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce a volant a hlavici řadicí páky v kůži atd.
Renault Mégane Coupé patří rozhodně mezi nejelegantnější kupé nižší střední třídy, které nadchne designem, sportovním podvozkem a v případě turbodieselu také hospodárným provozem.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1870 cm³
Výkon: 96 kW(130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,2/4,5/5,1 l/100 km
Rozměry: 4299 x 1804 x 1423 mm
Rozvor kol: 2640 mm
Cena: 479 900 Kč (Dynamique)

Jindřich Lasík, 22.7.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar