Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Thalia 1.4 16V - nový vzhled a dobrá volba

První generace sedanu Renault Thalia si získala zájem klientely hlavně díky ceně a užitným vlastnostem, a to i přesto, že jeho design nebyl právě dvakrát elegantní. Mohl za to zavazadlový prostor jako by uměle nasazený k hatchbacku Clio II.

Ovšem v případě druhé generace to už neplatí, protože Renault posunul laťku hodně vysoko, když vůz obdařil líbivějším designem, jenž si mohl dovolit na úkor toho, že nevychází z Clia III, jak bychom čekali, ale ještě z druhé generace Clia, prodávané jako Storia. Z toho důvodu se také podařilo udržet nízkou cenu, která začíná pod dvěma sty tisíci korun. A ušetřené prostředky šly na vývoj designu. Nová Thalia nabízí skutečně hodně – nejen pěkné tvary, ale také prostorný interiér, velký zavazadlový prostor a slušnou výbavu.
Nejžádanější malý sedan dostal třetí bočné okno místo masivního sloupku,čímž se zlepšil výhled. Více skloněné zadní okno, které začíná také v jiném místě než u předchozí verze, zvětšilo místo nad hlavou cestujících na zadním sedadle.
Tvary nové Thalie jsou celkově uhlazenější, velké světlomety zasahují do boku a zadní partie působí dnes dynamičtěji. Velkoplošné přední a zadní nárazníky jsou už v základu v barvě vozu, připlatit si můžete za nenápadný spoiler vzadu nebo chromovaná zpětná zrcátka.
Kabina shodná s Cliem II působí útulně, přístrojová deska je jednoduchá a přehledná, plasty měkké. Přední sedadla s příjemným potahem jsou pohodlná i na delší cestu, a také boční vedení ujde. Vzadu se pohodlně usadí tři osoby vysoké metr osmdesát, za což může výška 1,4 metru a rozvor 2,4 metru.
U sedanu vždy rozhoduje zavazadlový prostor, jestli je dost velký a dobře využitelný. Oba požadavky Thalia splňuje – 506 litrů hned tak nikdo ve stejném segmentu nemá, ale ani třeba ve vyšším. Nakládací hrana je 704 mm nad zemí Kufr se otevírá tlačítkem v logu a vybráním na spodní hraně víka.
Zájemce si může vybrat mezi benzinovými čtyřválci 1.2/75 k a 1.4/100 k a turbodiesely 1.5 dCi o výkonu 65 k a 85 k. V našem případě jsme najezdili takřka tisíc kilometrů se silnější benzinovou verzí o výkonu 100 k. Při 3750 otáčkách dosahuje největšího točivého momentu 127 Nm, což stačí na 180 km/h a zrychlení za 11,5 sekundy. Na dálnici je ideální rychlost 130 km/h, v Německu tak do 140 km/h, kdy je spotřeba ještě vcelku přijatelná. Údaj v palubním počítači se pohyboval kolem 7,8 l/100 km, jinak jsme se pod 8 litrů benzinu nedostali. Řazení pětistupňové převodovky je dobré, bez větších připomínek. Jen palivoměr by mohl být trochu přesnější.
Ověřený podvozek z modelu Clio II sází hlavně na komfort, v zatáčkách se chová jistě a udržuje dobrý kontakt s vozovkou.Vpředu jsou spodní příčné trojúhelníkové závěsy, vzpěry McPherson a příčný zkrutný stabilizátor. Vzadu pak náprava typu H s torzně poddajnou příčkou. Vpředu jsou kotoučové brzdy, vzadu bubnové.
V základní verzi Authentique je nabízena pouze verze 1.2/75 k za 194 900 Kč (+ dodatečná sleva 25 000 Kč v případě Renault Finance se vztahuje na všechny modely). V druhé výbavě Expression jsou k dispozici verze 1.2 a 1.5 dCi/65 k. Nejsilnější zážehový čtyřválec 1.4 se dodává pouze v nejvyšší výbavě Privilege, zahrnující mj. systémy ABS+ EBV, čelní a boční airbagy, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná přední okna, mlhovky, palubní počítač, elektricky ovládaná vnější zrcátka, manuální klimatizaci apod. Možná v seznamu postrádáte některé věci, které bývají běžné, ale Renaultu šlo hlavně udržet cenu na co možná nejnižší úrovni, a to se mu v případě Thalie podařilo.
Zatímco první generaci můžeme charakterizovat jako skromnou a pracovitou, druhou pak elegantní a cílevědomou. Thalia při rozumné velikosti nabídne dost vnitřního prostoru a tentokrát sází hodně i na design. Prostě sympatický rodinný automobil na výlety a do města.


Základná technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 72 kW(98 k) při 6000/min
Točivý moment: 127 Nm při 3750 min
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,9/5,4/7,0 l/100 km
Rozměry: 4261 x 1940 x 1439 mm
Rozvor kol: 2473 mm
Cena: 249 900 Kč


Jindřich Lasík, 7.5.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar