Škoda Octavia 2.0 TDI - bestseller po faceliftu nezklame
První generace Octavie, která se objevila na trhu v roce 1996, způsobila u značky Škoda doslova revoluci. Do té doby se totiž vyráběla pouze Fabia. Dnes výrobní program zahrnuje třináct základních modelů. Z nich se právě také Octavia těší stále největší oblibě.
S příchodem nových generací postupně délka narůstala, poprvé o 61 cm, podruhé o 87 cm, a zatím v poslední generaci o dalších 30 cm, zatímco rozvor 2669 mm zůstal stejný s předchozím modelem. Jak to už u českého národa bývá zvykem, největší diskuze se mezi „odbornou“ veřejností vedou kolem tvarů. Také v tomto případě je národ rozdělen na dva tábory. Za nás dáváme Octavii jednoznačně jedničku.
V době, kdy hrají prim SUV a hatchbacky, je liftback s elegantní splývavou zádí něčím výjimečným. Z dálky Octavii jen těžko rozeznáme od Superba, naopak vzadu můžeme vystopovat prvky z modelů Scala nebo Kamiq. Nízká silueta v nás tak trochu vyvolává sportovní nádech, stejně jako četné prolisy.
Letos prošla Octavia čtvrté generace modernizací, kterou poznáte především upravených předních světlometů. Dosud světlomety zasahovaly jen do poloviny rámu masky chladiče, nyní jsou zalomené a sahají až k masce dolů. Nové LED světlomety jsou nyní dostupné ve dvou verzích, za příplatek můžete mít Matrix-LED světlomety druhé generace. Jsou složeny ze 36 segmentů (namísto 24) a dokáží minimalizovat i odrazy, například od cedulí podél cest. Díky výkonnějším světlometům s chytrou řídicí elektronikou mohly být odstraněny přední mlhovky.
Při pozorném prohlížení si lze všimnout, že jiné jsou i přední a zadní světlomety, díky nímž se prodloužila délka o devět milimetrů.
Jestliže se design povedl, tak o interiéru se nemůžeme vyjádřit jinak. Tady mnoho změn není, spíš jen kosmetické. Jako první nám padne do oka nový multifukční volant, dále třeba „vznášející“ se displej s uhlopříčkou deseti palců. Přes něj se ovládají buď gesty nebo hlasově přes „paní Lauru“ prakticky všechny funkce. Už nenajdete žádná tlačítka ani ovladače. Škoda. Prostě nastala doba digitální.
Jednou z předností všech generací Octavií byl vždy zavazadlový prostor. A nejinak je tomu také nyní. Základní objem 600 litrů můžeme navýšit až na 1100 litrů. Navíc má pravidelný tvar celou řadu vychytávek. Zajímavá je třeba lišta, která po rozdvojení vytváří síťku na různé drobnosti. Nebo si můžete přikoupit stínící roletu do zadního okna. Vzhledem k velkému kufru se určitě vyplatí nějaký ten litr oželet a pořídit rezervu.
Zadní sedadla, umístěná o něco výš než dřív, poskytují pohodlí třem osobám. Přístup ulehčují široké a hodně vykrojené dveře.
Z pohonných jednotek můžete zvolit zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 TS ve verzích 85 kW (nahradil tříválec) a 100 kW včetně verze mild-hybrid. Hybridní verze zatím nabízena není. Pro verzi RS je k dispozici ještě 2.0 TSI (195 kW). Z dieselů můžete volit stále mezi výkonem 85 kW a 110 kW z dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce.
Testovaný poháněl „starý dobrý“ vzntětový přeplňovaný čtyřválec objemu dva litry o výkonu 110 kW kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. S točivým momentem 340 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 3000 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice a hlavně pro ty, kteří preferují hospodárnou jízdu. My jsme jezdili při svižné jízdě maximálně do šesti litrů,
Nejlevnější verze Essence s motorizací 1.5 TSI/85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou disponuje mj. dvouzónovou automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, koženým volantem, desetipalcovým centrálním dotykovým displejem nebo elektrickou parkovací brzdou. To vše a mnoho dalšího za 569 900 Kč. Za stejně výkonný diesel zaplatíte 619 000 Kč, stejně jako za 1.5 TSI mil hybrid nebo s převodovkou DSG. Cena nejsilnějšího dieselu v základní výbavě přijde na 719 000 Kč.
Přehled výbav a cen najdete :
https://www.skoda-auto.cz/_doc/2ebe536d-8731-4795-9fa2-d6596229a9ea
Škoda Octavia pokračuje v úspěšné tradici modelu, jehož éra začala v roce 1996 a prakticky ve všech směrech nasadila laťku hodně vysoko.To dokazuje i přes sedm milionů prodaných vozů. Skoro bychom řekli, že je to dnes malý Superb. I když slovo malý je hodně relativní. Záleží jen, jakou pohonnou jednotku si zvolíte a jakou výbavu. Kdo najezdí ročně hodně kilometrů, včetně delších tras, potom je volba dieselu a převodovky DSG ideální. S předchozími generacemi jsme najezdili hodně kilometrů, nikdy nás nezklamala a nedáme na ni dopustit. A to platí rozhodně také o modernizované čtvrté generaci.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3250-4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600-3000/min
Rychlost: 231 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Kombin.spotřeba: 4,3 – 4,5 l/100 km
Převodovka: sedmistupňová DSG
Rozměry: 4698 x 1829 x 1470 mm
Rozvor kol: 2686 mm
Zav.prostor: 600/1100 l
Cena: 749 900 Kč (2.0 TDi/110 kW, DSG Selection)
JL 6.10.2024
V době, kdy hrají prim SUV a hatchbacky, je liftback s elegantní splývavou zádí něčím výjimečným. Z dálky Octavii jen těžko rozeznáme od Superba, naopak vzadu můžeme vystopovat prvky z modelů Scala nebo Kamiq. Nízká silueta v nás tak trochu vyvolává sportovní nádech, stejně jako četné prolisy.
Letos prošla Octavia čtvrté generace modernizací, kterou poznáte především upravených předních světlometů. Dosud světlomety zasahovaly jen do poloviny rámu masky chladiče, nyní jsou zalomené a sahají až k masce dolů. Nové LED světlomety jsou nyní dostupné ve dvou verzích, za příplatek můžete mít Matrix-LED světlomety druhé generace. Jsou složeny ze 36 segmentů (namísto 24) a dokáží minimalizovat i odrazy, například od cedulí podél cest. Díky výkonnějším světlometům s chytrou řídicí elektronikou mohly být odstraněny přední mlhovky.
Při pozorném prohlížení si lze všimnout, že jiné jsou i přední a zadní světlomety, díky nímž se prodloužila délka o devět milimetrů.
Jestliže se design povedl, tak o interiéru se nemůžeme vyjádřit jinak. Tady mnoho změn není, spíš jen kosmetické. Jako první nám padne do oka nový multifukční volant, dále třeba „vznášející“ se displej s uhlopříčkou deseti palců. Přes něj se ovládají buď gesty nebo hlasově přes „paní Lauru“ prakticky všechny funkce. Už nenajdete žádná tlačítka ani ovladače. Škoda. Prostě nastala doba digitální.
Jednou z předností všech generací Octavií byl vždy zavazadlový prostor. A nejinak je tomu také nyní. Základní objem 600 litrů můžeme navýšit až na 1100 litrů. Navíc má pravidelný tvar celou řadu vychytávek. Zajímavá je třeba lišta, která po rozdvojení vytváří síťku na různé drobnosti. Nebo si můžete přikoupit stínící roletu do zadního okna. Vzhledem k velkému kufru se určitě vyplatí nějaký ten litr oželet a pořídit rezervu.
Zadní sedadla, umístěná o něco výš než dřív, poskytují pohodlí třem osobám. Přístup ulehčují široké a hodně vykrojené dveře.
Z pohonných jednotek můžete zvolit zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.5 TS ve verzích 85 kW (nahradil tříválec) a 100 kW včetně verze mild-hybrid. Hybridní verze zatím nabízena není. Pro verzi RS je k dispozici ještě 2.0 TSI (195 kW). Z dieselů můžete volit stále mezi výkonem 85 kW a 110 kW z dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce.
Testovaný poháněl „starý dobrý“ vzntětový přeplňovaný čtyřválec objemu dva litry o výkonu 110 kW kombinovaný se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. S točivým momentem 340 Nm, který můžeme využívat ve velkém rozpětí, od 1600 až do 3000 otáček za minutu je jakoby předurčen pro klidné řidiče, kteří si nedělají žádné sportovní ambice a hlavně pro ty, kteří preferují hospodárnou jízdu. My jsme jezdili při svižné jízdě maximálně do šesti litrů,
Nejlevnější verze Essence s motorizací 1.5 TSI/85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou disponuje mj. dvouzónovou automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, koženým volantem, desetipalcovým centrálním dotykovým displejem nebo elektrickou parkovací brzdou. To vše a mnoho dalšího za 569 900 Kč. Za stejně výkonný diesel zaplatíte 619 000 Kč, stejně jako za 1.5 TSI mil hybrid nebo s převodovkou DSG. Cena nejsilnějšího dieselu v základní výbavě přijde na 719 000 Kč.
Přehled výbav a cen najdete :
https://www.skoda-auto.cz/_doc/2ebe536d-8731-4795-9fa2-d6596229a9ea
Škoda Octavia pokračuje v úspěšné tradici modelu, jehož éra začala v roce 1996 a prakticky ve všech směrech nasadila laťku hodně vysoko.To dokazuje i přes sedm milionů prodaných vozů. Skoro bychom řekli, že je to dnes malý Superb. I když slovo malý je hodně relativní. Záleží jen, jakou pohonnou jednotku si zvolíte a jakou výbavu. Kdo najezdí ročně hodně kilometrů, včetně delších tras, potom je volba dieselu a převodovky DSG ideální. S předchozími generacemi jsme najezdili hodně kilometrů, nikdy nás nezklamala a nedáme na ni dopustit. A to platí rozhodně také o modernizované čtvrté generaci.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3250-4200/min
Točivý moment: 340 Nm při 1600-3000/min
Rychlost: 231 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Kombin.spotřeba: 4,3 – 4,5 l/100 km
Převodovka: sedmistupňová DSG
Rozměry: 4698 x 1829 x 1470 mm
Rozvor kol: 2686 mm
Zav.prostor: 600/1100 l
Cena: 749 900 Kč (2.0 TDi/110 kW, DSG Selection)
JL 6.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout