Subaru Impreza 2.0 e-Boxer - stylová a zábavná
Pod označením Impreza si každý hned vybavil sportovní úspěchy v rallye, kterých tento model dosahoval zásluhou Colina McRae, Pettera Solberga a dalších. Postupem let ze sportovně laděného modelu označení Impreza zmizelo a zbylo WRX STi. Impreza zůstala jen pro civilní verze. Dnes už nenajdeme ani STi, ale zato Imprezu e-Boxer. Časy se prostě mění.
První Impreza se narodila v roce 1992, poslední se na českém trhu objevila v roce 2012, následující čtvrtá generace se k nám nedovážela a teprve na samém sklonku roku 2017 se objevila pátá generace na úplně nové platformě, s přepracovanými zážehovými motory i převodovkou Lineartronic (rozšířené rozpětí převodů), jen symetrický pohon všech kol zůstal. Ale mezitím zmizel boxer 2.0 a zůstal jen 1.6. S příchodem elektrifikované verze se dvoulitr vrátil.
Verze e-Boxer je v pořadí třetí hybridem, po Foresteru a XV, s cílem snížit nastavené emisní předpisy. Hlavní novinkou je malý elektromotor s výkonem 12,3 kW (17 k) a točivým momentem 66 Nm získaného ze soustavy s napětím takřka 120 V. Je integrován v převodovce. Tím dosahuje systémový výkon soustavy společně se zážehovým dvoulitrem hodnoty 150 k a točivý moment 194 Nm při 4000 otáčkách za minutu
Spíš bude pro vás důležitější snížení spotřeby, ve městě asi o 11 procent, resp. o 0,7 l/100 km. My jsme se dokázali dostat v průměru na ca osm litrů benzinu litrů na sto kilometrů. S převodovkou Lineartronic a symetrickým pohonem všech kol velmi slušná spotřeba, jaké bychom bez elektrifikace asi jen těžko dosáhli.
Subaru tvrdí, že jde tzv.mild-hybrid, odborníci se přiklánějí k názoru, že jde o hybrid, když dokáže jet jen na elektřinu. Při rozjezdu z nulové rychlosti nebo v nízkých rychlostech pohání vozidlo pouze elektromotor. V závislosti na podmínkách a stavu nabití baterie ujede 1,6 kilometru a dosáhne rychlosti až 40 km/h
Se skvělým podvozkem si užijete na okreskách dost radosti, zvláště v režimu Sport, i když není taková jako bývala u klasického boxeru. To ovlivňuje také navýšení hmotnosti o 158 kilogramů, jdoucí na vrub hybridní soustavy. Ale jak se říká něco za něco. Při sportovní jízdě pomáhá systém e-Active Shift Control, který automaticky podřazuje a udržuje výkon motoru na výjezdu ze zatáček. Při řazení dolů podle potřeby udržuje otáčky motoru, abychom měli dostatek výkonu pro akceleraci na výjezdu.
Subaru Impreza e-Boxer nabízí dva jízdní režimy (SI Drive) – Intelligent vhodný spíš do města nebo Sport s rychlejšími reakcemi na dávkování plynem.
Ani přítomnost baterie o výkonu 13,5 kW, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru neomezuje vnitřní prostor. Kufr dosahuje 315 litrů, jen jeho výška se o pár zanedbatelných milimetrů snížila a musíte zapomenout na rezervu.
Impezu e-Boxer poznáte podle zvýrazněné přední masce chladiče, kterou doplňují černé nasávací otvory. Tím se vůz opticky rozšiřuje a získává sportovnější výraz. Záď zůstala beze změny.
Moderní interiér si uchovává svůj styl a není třeba ani moc měnit. Místa je dostatek jak vpředu, tak vzadu. Ve vyšší výbavě máme kožená sedadla. Tok energie můžeme sledovat na jednom z displejů. Přístroje jsou v zorném poli řidiče, obsluha ovladačů jednoduchá. Nic nemusíte dlouze hledat, vše je na svém místě. K dispozici je dvojitý informační systém, jeden v palubní desce, druhý mezi přístroji.
Novinky se objevují na poli už tak bohaté bezpečnostní výbavy. Nejnovější verze asistenčního systému EyeSight získala nyní širší zorné pole a může rozpoznávat také i jednostopá vozidla a chodce na obou stranách vozovky. Disponuje 14 funkcemi, - 7 nových, 3 vylepšené a 5 převzaté z předchozí generace.
Nové funkce:
Přední předkolizní brzdění
Autonomní řízení v nouzi
Centrování v jízdním pruhu
Nouzový asistent udržování v jízdním pruhu
Rozpoznávání dopravních značek
Inteligentní omezovač rychlosti
EyeSight monitor – v Impreze poprvé zobrazuje info systému na čelní sklo
Nová přední kamera, instalovaná ve spodní části masky chladiče, usnadňuje orientaci na nepřehledných křižovatkách tím, že umožní pohled „za roh“. Její obraz si vyvoláme na displeji tlačítkem „View“.
Vůz je vybaven funkcí automatického brzdění při couvání Subaru Rear Vehicle Detection. Překážky při couvání detekují senzory umístěné v zadním nárazníku. Řidiče pak upozorňují zvuková výstražná znamení a na displeji zobrazované informace. Můžeme tak lépe sledovat prostor za vozem. Pokud hrozí náraz, tak systém automaticky aplikuje brzdnou sílu s cílem předejít srážce nebo snížit její následky.
Impreza je také vybavena systémem SRVD (Subaru Rear Vehicle Detetection), který upozorňuje na objekty blížící se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce – hlídání mrtvého úhlu, asistent pro změnu jízdního pruhu a varování před vozidly přijíždějícími ze strany při couvání.
Impreza e-BOXER disponuje novými pokročilými bezpečnostními technologiemi, a je tak bezpečnější než kdy dříve. Standardně je vybavena inovativním a uznávaným asistenčním systémem EyeSight, třetí generace.
O oblibě Imprezy svědčí ca 3,1 milionu prodaných šesti generací, v Evropě přes 260 tisíc. Subaru Impreza e-Boxer přináší slušnou dynamiku s rozumnou spotřebu, k tomu vysokou míru bezpečnosti, excelentní jízdní vlastnosti a komfort. V době testu zasypal Podkrkonoší slušná vrstva sněhu a podařilo se nám najít i silnice, které se v zimě neudržují. Tak jsme si zase jednou mohli čtyřkolku vychutnat jak se patří. Samozřejmě díky stálému symetrickému pohonu všech Symmetrical AWD. Subaru prostě nikdy nezklame. Trochu nám připomíná model Levorg, který už v nabídce několik let nenajdeme, ale nám se hodně zamlouval.
Přehled výbav:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2023/cenik-subaru-impreza-my23.pdf
Technické údaje
Motor: zážehový čtyřválcový atmosferický boxer
Objem: 1995 cm³
Systémový výkon: 100 kW (136 k) při 5600/min
Systémový toč.moment: 182 Nm při 4000/min
Převodovka CVT
Elektromotor: synchronní střídavý s perm.magnetem
Výkon: 12,3 kW (16,7 k)
Točivý moment: 66 Nm
Baterie: lithium-iontová
Výkon baterie: 13,5 kW
Rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (nízké/střední/vysoké zatížení): 8,5/7,3/6,4 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1780 x 1515 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Objem zav .prostoru: 315/1193 l
Cena: 805 000 Kč (Active včetně bonusu)
JL 29.11.2024
Verze e-Boxer je v pořadí třetí hybridem, po Foresteru a XV, s cílem snížit nastavené emisní předpisy. Hlavní novinkou je malý elektromotor s výkonem 12,3 kW (17 k) a točivým momentem 66 Nm získaného ze soustavy s napětím takřka 120 V. Je integrován v převodovce. Tím dosahuje systémový výkon soustavy společně se zážehovým dvoulitrem hodnoty 150 k a točivý moment 194 Nm při 4000 otáčkách za minutu
Spíš bude pro vás důležitější snížení spotřeby, ve městě asi o 11 procent, resp. o 0,7 l/100 km. My jsme se dokázali dostat v průměru na ca osm litrů benzinu litrů na sto kilometrů. S převodovkou Lineartronic a symetrickým pohonem všech kol velmi slušná spotřeba, jaké bychom bez elektrifikace asi jen těžko dosáhli.
Subaru tvrdí, že jde tzv.mild-hybrid, odborníci se přiklánějí k názoru, že jde o hybrid, když dokáže jet jen na elektřinu. Při rozjezdu z nulové rychlosti nebo v nízkých rychlostech pohání vozidlo pouze elektromotor. V závislosti na podmínkách a stavu nabití baterie ujede 1,6 kilometru a dosáhne rychlosti až 40 km/h
Se skvělým podvozkem si užijete na okreskách dost radosti, zvláště v režimu Sport, i když není taková jako bývala u klasického boxeru. To ovlivňuje také navýšení hmotnosti o 158 kilogramů, jdoucí na vrub hybridní soustavy. Ale jak se říká něco za něco. Při sportovní jízdě pomáhá systém e-Active Shift Control, který automaticky podřazuje a udržuje výkon motoru na výjezdu ze zatáček. Při řazení dolů podle potřeby udržuje otáčky motoru, abychom měli dostatek výkonu pro akceleraci na výjezdu.
Subaru Impreza e-Boxer nabízí dva jízdní režimy (SI Drive) – Intelligent vhodný spíš do města nebo Sport s rychlejšími reakcemi na dávkování plynem.
Ani přítomnost baterie o výkonu 13,5 kW, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru neomezuje vnitřní prostor. Kufr dosahuje 315 litrů, jen jeho výška se o pár zanedbatelných milimetrů snížila a musíte zapomenout na rezervu.
Impezu e-Boxer poznáte podle zvýrazněné přední masce chladiče, kterou doplňují černé nasávací otvory. Tím se vůz opticky rozšiřuje a získává sportovnější výraz. Záď zůstala beze změny.
Moderní interiér si uchovává svůj styl a není třeba ani moc měnit. Místa je dostatek jak vpředu, tak vzadu. Ve vyšší výbavě máme kožená sedadla. Tok energie můžeme sledovat na jednom z displejů. Přístroje jsou v zorném poli řidiče, obsluha ovladačů jednoduchá. Nic nemusíte dlouze hledat, vše je na svém místě. K dispozici je dvojitý informační systém, jeden v palubní desce, druhý mezi přístroji.
Novinky se objevují na poli už tak bohaté bezpečnostní výbavy. Nejnovější verze asistenčního systému EyeSight získala nyní širší zorné pole a může rozpoznávat také i jednostopá vozidla a chodce na obou stranách vozovky. Disponuje 14 funkcemi, - 7 nových, 3 vylepšené a 5 převzaté z předchozí generace.
Nové funkce:
Přední předkolizní brzdění
Autonomní řízení v nouzi
Centrování v jízdním pruhu
Nouzový asistent udržování v jízdním pruhu
Rozpoznávání dopravních značek
Inteligentní omezovač rychlosti
EyeSight monitor – v Impreze poprvé zobrazuje info systému na čelní sklo
Nová přední kamera, instalovaná ve spodní části masky chladiče, usnadňuje orientaci na nepřehledných křižovatkách tím, že umožní pohled „za roh“. Její obraz si vyvoláme na displeji tlačítkem „View“.
Vůz je vybaven funkcí automatického brzdění při couvání Subaru Rear Vehicle Detection. Překážky při couvání detekují senzory umístěné v zadním nárazníku. Řidiče pak upozorňují zvuková výstražná znamení a na displeji zobrazované informace. Můžeme tak lépe sledovat prostor za vozem. Pokud hrozí náraz, tak systém automaticky aplikuje brzdnou sílu s cílem předejít srážce nebo snížit její následky.
Impreza je také vybavena systémem SRVD (Subaru Rear Vehicle Detetection), který upozorňuje na objekty blížící se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce – hlídání mrtvého úhlu, asistent pro změnu jízdního pruhu a varování před vozidly přijíždějícími ze strany při couvání.
Impreza e-BOXER disponuje novými pokročilými bezpečnostními technologiemi, a je tak bezpečnější než kdy dříve. Standardně je vybavena inovativním a uznávaným asistenčním systémem EyeSight, třetí generace.
O oblibě Imprezy svědčí ca 3,1 milionu prodaných šesti generací, v Evropě přes 260 tisíc. Subaru Impreza e-Boxer přináší slušnou dynamiku s rozumnou spotřebu, k tomu vysokou míru bezpečnosti, excelentní jízdní vlastnosti a komfort. V době testu zasypal Podkrkonoší slušná vrstva sněhu a podařilo se nám najít i silnice, které se v zimě neudržují. Tak jsme si zase jednou mohli čtyřkolku vychutnat jak se patří. Samozřejmě díky stálému symetrickému pohonu všech Symmetrical AWD. Subaru prostě nikdy nezklame. Trochu nám připomíná model Levorg, který už v nabídce několik let nenajdeme, ale nám se hodně zamlouval.
Přehled výbav:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2023/cenik-subaru-impreza-my23.pdf
Technické údaje
Motor: zážehový čtyřválcový atmosferický boxer
Objem: 1995 cm³
Systémový výkon: 100 kW (136 k) při 5600/min
Systémový toč.moment: 182 Nm při 4000/min
Převodovka CVT
Elektromotor: synchronní střídavý s perm.magnetem
Výkon: 12,3 kW (16,7 k)
Točivý moment: 66 Nm
Baterie: lithium-iontová
Výkon baterie: 13,5 kW
Rychlost: 199 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (nízké/střední/vysoké zatížení): 8,5/7,3/6,4 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1780 x 1515 mm
Rozvor kol: 2670 mm
Objem zav .prostoru: 315/1193 l
Cena: 805 000 Kč (Active včetně bonusu)
JL 29.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout