Subaru Outback 2.5 i - skvělá investice
Šestá generace se objevila na scéně před čtyřmi roky, k nám v roce 2021. Vzhledově se od předchozí příliš neliší až na pár drobností, stále si zachovává robustnost a solidnost a moderní vzhled. Proč také něco měnit, když to fungeje. První Subaru Outback se objevilo v roce 1995, de facto jako druhá generace modelu Legacy.
Předností je světlá výška 213 mm, o níž se může mnohému SUV nebo terénnímu automobilu jen zdát. Ve spojení s pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou a novým vylepšeným systémem X-Mode, nyní s dvojicí režimů: kluzký/zledovatělý po vrch a hluboký sníh, bahno, písek. Nemusíte se obávat jízdy v terénu nebo sjíždění prudkých svahů, ani drsnějšího terénu.
Outback poznáte podle černého oplastování nejen vpředu a vzadu, ale také kolem podběhů. Zaujmou i nové střešní nosiče. Vpředu jsou standardně Bi_LED světla s funkcí natáčení do zatáček. Musíme říct, že osvětlují vozovku opravdu skvěle.
První, co vám padne do oka při pohledu do interiéru, je svisle orientovaný 11,6palcový displej, jehož některé, ty nejdůležitější funkce jsou ovládány klasickými tlačítky. Za to dostává Subaru od nás jedničku. Bezpochyby jde o mnohem bezpečnější ovládání, které neodvádí pozornost od řízení. Některé méně důležité funkce jsou sice digitální, ale s velkými ikonami. Hned se dostanete tam, kam potřebujete.
Displej je rozdělen na tři části. V úzkém horním pásu se zobrazují jízdní výkony, prostřední slouží jako multimediální a dolní je vyhrazen klimatizaci. Ale pozor, navigaci můžete tlačítky ovládat jen když vůz stojí.
Vpředu i vzadu se pohodlně usadí všichni cestující, v žádném směru si nemohou na nic ztěžovat. Na délku měří Subaru Outback 4870 mm, na šířku 1875 mm, a na výšku 1670 mm, především zásluhou nových ližin.
Outback se může pochlubit velkým zavazadlovým prostorem objemu 561 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1822 litrů. Navíc je dobře využitelný a s praktickou gumovou podložkou. Novinkou je otevírá pátých dveří. Stačí se s klíčkem v kapse přiblížit ke znaku Subaru, pod nímž je čidlo a víko se elektricky samo otevře. Určitě praktičtější než „kopat“ pod vozem. Zadní kamera je opatřena praktickým ostřikovačem.
Při delší cestě jsme ocenili tvarování předních sedadel i jejich rozměry a tuhost. Navíc jsou čalouněny kůží Nappa hnědé barvy. Vzadu lze nastavit sklon opěradel. Díky úzkým sloupkům má řidič dokonalý výhled. Výhodou je široký úhel otevírání zadních dveří.
Všechna kola pohání zážehový atmosférický čtyřválec boxer objemu dvou a půl litrů s výkonem 170 k při 5000-5800 otáčkách za minutu. Snížení výkonu o 5 k má na svědomí filtr pevných částic. Naopak točivý moment se díky kompresnímu poměru 12:1 zvýšil z 235 Nm na 252 Nm a vrcholí už ve 3800 otáčkách. Můžeme tak využívat více síly od spodu.
Výkon přenáší bezestupňová převodovka Lineartronic s hydrodynamickým měničem. Články řetězu byly upraveny, a tak krátká rozteč zlepšuje spotřebu paliva a také hluk je menší. Kdo chce, může řadit pádly pod volantem s přednastavenými osmi stupni. Průměrná spotřeba nám vycházela mezi osmi a devíti litry benzinu na sto kilometrů, což na takřka pětimetrové kombi s pohonem všech kol a automatem a těžké zhruba 1,7 tuny není vůbec špatné. Hodně samozřejmě záleží na stylu vaší jízdy.
Všechny specifikace jsou vybaveny zajímavým systémem Auto Vehicle Hold, kdy můžete zastavit, aniž byste stiskli pedál brzdy. Dokud nestisknete pedál plynu, tak motor nenaskočí, a vůz stojí na místě. Systém funguje do kopce, na rovině i z kopce. Jen musíte aktivovat tlačítko AVH vedle parkovací brzdy.
Dnes už samozřejmostí je systém EyeSight, který Japonci vyvíjeli od roku 1990 a teprve v roce 2010 začali nabízet do modelů pro americký trh. Základem byly dvě kamery nad vnitřním zpětným zrcátkem, které jednak sledovaly pod úhlem 35 stupňů a v délce 110 metrů jízdní pruhy, ale hlavně zahrnovaly adaptivní tempomat. Outback je nyní vybaven již čtvrtou generací EyeSight 4. Funkčnost systému je rozšířena celkovým přepracováním a propojením s dalšími soustavami. Zásadní změnou zvyšující účinnost celého systému je téměř dvojnásobné zorné pole. To se podařilo dosáhnout použitím nových kamer, ale též jejich umístěním blíže k čelnímu sklu. Výkonnější elektronika je schopná zpracovat mnohem větší množství údajů.
Jen pro zajímavost od roku 2014 bylo jen v Evropě prodáno takřka 150 tisíc vozů se systémem EyeSightem, na celém světě pak přes pět milionů kusů.
Jízda s Outbackem, stejně jako s každým jiným Subaru, je pro nás vždy svátkem a jen neradi opouštíme volant. Skvělý podvozek se úžasně vyrovnává s nerovnostmi tak, že o nich často ani nevíme. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení. je S technologií EyeSight a dalšími technologiemi je nová generace na vysoké úrovni. Rozhodně na vyšší, než jsme čekali.
Po deváté za sebou získal Outback nejvyšší hodnocení pěti hvězd v bezpečnostních testech EuroNCAP°1. například nejnovější generace Eyesigt získala 95 procentní hodnocení za svoji činnost. V kategorii ochrana chodců získal 84 procent, což je nejlepší výsledek v rámci všech automobilových segmentů, a tak bychom mohli pokračovat.
Subaru Outback je nabízeno pouze s jednou pohonnou jednotkou a ve čtyřech výbavách. Ceny se pohybují od 1 110 000 Kč (Active), přes 1 180 000 Kč (Comfort), 1 210 000 Kč (Field) po 1 270 000 Kč (Toiring). Pouze 12 000 Kč se připlácí za barvu karosérie.
Ceník a přehled výbav najdete:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2024/cenik-subaru-outback-my24.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec boxer
Objem: 2498 cm³
Výkon: 124 kW (170 k) při 5000 - 5800/min
Točivý moment: 252 Nm při 3800/min
Rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/6,5/7,4 l/100 km
Rozměry: 4870 x 1875 x 1675 mm
Rozvor: 2745 mm
Světlá výška: 213 mm
Zav.prostor: 561/1862 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 19,7°/22,6°
Přechodový úhel: 21°
Cena: 1 110 000 Kč (Active)
JL 7.3.2024
Outback poznáte podle černého oplastování nejen vpředu a vzadu, ale také kolem podběhů. Zaujmou i nové střešní nosiče. Vpředu jsou standardně Bi_LED světla s funkcí natáčení do zatáček. Musíme říct, že osvětlují vozovku opravdu skvěle.
První, co vám padne do oka při pohledu do interiéru, je svisle orientovaný 11,6palcový displej, jehož některé, ty nejdůležitější funkce jsou ovládány klasickými tlačítky. Za to dostává Subaru od nás jedničku. Bezpochyby jde o mnohem bezpečnější ovládání, které neodvádí pozornost od řízení. Některé méně důležité funkce jsou sice digitální, ale s velkými ikonami. Hned se dostanete tam, kam potřebujete.
Displej je rozdělen na tři části. V úzkém horním pásu se zobrazují jízdní výkony, prostřední slouží jako multimediální a dolní je vyhrazen klimatizaci. Ale pozor, navigaci můžete tlačítky ovládat jen když vůz stojí.
Vpředu i vzadu se pohodlně usadí všichni cestující, v žádném směru si nemohou na nic ztěžovat. Na délku měří Subaru Outback 4870 mm, na šířku 1875 mm, a na výšku 1670 mm, především zásluhou nových ližin.
Outback se může pochlubit velkým zavazadlovým prostorem objemu 561 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1822 litrů. Navíc je dobře využitelný a s praktickou gumovou podložkou. Novinkou je otevírá pátých dveří. Stačí se s klíčkem v kapse přiblížit ke znaku Subaru, pod nímž je čidlo a víko se elektricky samo otevře. Určitě praktičtější než „kopat“ pod vozem. Zadní kamera je opatřena praktickým ostřikovačem.
Při delší cestě jsme ocenili tvarování předních sedadel i jejich rozměry a tuhost. Navíc jsou čalouněny kůží Nappa hnědé barvy. Vzadu lze nastavit sklon opěradel. Díky úzkým sloupkům má řidič dokonalý výhled. Výhodou je široký úhel otevírání zadních dveří.
Všechna kola pohání zážehový atmosférický čtyřválec boxer objemu dvou a půl litrů s výkonem 170 k při 5000-5800 otáčkách za minutu. Snížení výkonu o 5 k má na svědomí filtr pevných částic. Naopak točivý moment se díky kompresnímu poměru 12:1 zvýšil z 235 Nm na 252 Nm a vrcholí už ve 3800 otáčkách. Můžeme tak využívat více síly od spodu.
Výkon přenáší bezestupňová převodovka Lineartronic s hydrodynamickým měničem. Články řetězu byly upraveny, a tak krátká rozteč zlepšuje spotřebu paliva a také hluk je menší. Kdo chce, může řadit pádly pod volantem s přednastavenými osmi stupni. Průměrná spotřeba nám vycházela mezi osmi a devíti litry benzinu na sto kilometrů, což na takřka pětimetrové kombi s pohonem všech kol a automatem a těžké zhruba 1,7 tuny není vůbec špatné. Hodně samozřejmě záleží na stylu vaší jízdy.
Všechny specifikace jsou vybaveny zajímavým systémem Auto Vehicle Hold, kdy můžete zastavit, aniž byste stiskli pedál brzdy. Dokud nestisknete pedál plynu, tak motor nenaskočí, a vůz stojí na místě. Systém funguje do kopce, na rovině i z kopce. Jen musíte aktivovat tlačítko AVH vedle parkovací brzdy.
Dnes už samozřejmostí je systém EyeSight, který Japonci vyvíjeli od roku 1990 a teprve v roce 2010 začali nabízet do modelů pro americký trh. Základem byly dvě kamery nad vnitřním zpětným zrcátkem, které jednak sledovaly pod úhlem 35 stupňů a v délce 110 metrů jízdní pruhy, ale hlavně zahrnovaly adaptivní tempomat. Outback je nyní vybaven již čtvrtou generací EyeSight 4. Funkčnost systému je rozšířena celkovým přepracováním a propojením s dalšími soustavami. Zásadní změnou zvyšující účinnost celého systému je téměř dvojnásobné zorné pole. To se podařilo dosáhnout použitím nových kamer, ale též jejich umístěním blíže k čelnímu sklu. Výkonnější elektronika je schopná zpracovat mnohem větší množství údajů.
Jen pro zajímavost od roku 2014 bylo jen v Evropě prodáno takřka 150 tisíc vozů se systémem EyeSightem, na celém světě pak přes pět milionů kusů.
Jízda s Outbackem, stejně jako s každým jiným Subaru, je pro nás vždy svátkem a jen neradi opouštíme volant. Skvělý podvozek se úžasně vyrovnává s nerovnostmi tak, že o nich často ani nevíme. Vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení. je S technologií EyeSight a dalšími technologiemi je nová generace na vysoké úrovni. Rozhodně na vyšší, než jsme čekali.
Po deváté za sebou získal Outback nejvyšší hodnocení pěti hvězd v bezpečnostních testech EuroNCAP°1. například nejnovější generace Eyesigt získala 95 procentní hodnocení za svoji činnost. V kategorii ochrana chodců získal 84 procent, což je nejlepší výsledek v rámci všech automobilových segmentů, a tak bychom mohli pokračovat.
Subaru Outback je nabízeno pouze s jednou pohonnou jednotkou a ve čtyřech výbavách. Ceny se pohybují od 1 110 000 Kč (Active), přes 1 180 000 Kč (Comfort), 1 210 000 Kč (Field) po 1 270 000 Kč (Toiring). Pouze 12 000 Kč se připlácí za barvu karosérie.
Ceník a přehled výbav najdete:
https://www.subaru.cz/download/ceniky/2024/cenik-subaru-outback-my24.pdf
Základní technické údaje
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec boxer
Objem: 2498 cm³
Výkon: 124 kW (170 k) při 5000 - 5800/min
Točivý moment: 252 Nm při 3800/min
Rychlost: 168 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,1/6,5/7,4 l/100 km
Rozměry: 4870 x 1875 x 1675 mm
Rozvor: 2745 mm
Světlá výška: 213 mm
Zav.prostor: 561/1862 l
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 19,7°/22,6°
Přechodový úhel: 21°
Cena: 1 110 000 Kč (Active)
JL 7.3.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout