Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Caddy Maxi 2.0 TDI 4Motion - do hor a nepohody

Letošní zima si více méně, až na pár výjimek, dává pořád na čas a o sněhu si můžeme nechat zdát. A tak jsme si nemohli Caddy Maxi 4Motion pořádně ani vyzkoušet v náročných podmínkách. Museli nám stačit šotolinové polní cesty, které ale zvládá dobře

Zatímco krátký Caddy můžete mít v mnoha různých provedeních, potom Caddy Maxi s pohonem kol se dodává pouze se vznětovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 81 kW (110 k), respektive 103 kW (140 k) a buď s manuální nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Právě tu jsme měli k dispozici ve spojení s výkonnějším turbodieselem.
O sedmimístném Caddy Maxi jsme už sice psali, a tak jen v rychlosti několik slov k interiéru. Druhou řadu sedadel, dělenou v poměru 1/3 ku 2/3, nemůžeme bohužel posouvat ani naklápět opěradlo. Sedadla jsou však všechna stejně velká a dostatečně pohodlná, jen sedíte trochu víc vzpřímeně.
Také třetí řada, tvořená dvoumístnou lavicí, je o něco výš, a připadáte si jako v kině. Na rozdíl od jiných osobních sedmimístných automobilů na ní mohou cestovat dospělé osoby. Dodejme, že sedadlo nelze zasunout do podlahy, ale v případě potřeby jedině celé vyjmout. Manipulaci ale doporučujeme ve dvou, protože dvousedadlo váží 38 kilogramů. Bez druhé a třetí řady se objem zavazadlového prostoru zvýší na 4200 litrů, takřka jako u užitkové dodávky.
Jak jsme se už zmínili, Caddy Maxi 4Mozion pohání nejsilnější agregát TDI jaký můžete v této verzi mít. Disponuje výkonem 140 k při 4200 otáčkách za minutu, ale hlavně silným točivým momentem 320 Nm, který lze využít v rozmezí už od 1750 do 2500 otáček za minutu. Na obě nápravy jej přenáší dvouspojková převodovka DSG přes elektronicky řízenou spojku Haldex čtvrté generace. Skládá se z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy. Řidící jednotka vypočítává ideální hodnotu točivého momentu pro zadní nápravu a ovládá ventil, který reguluje tlak oleje, působící na pracovní píst spojky. Tlak na lamely spojky se zvyšuje přímo úměrně k velikosti točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Toto řešení umožňuje plynulou změnu přenášeného točivého momentu regulací tlaku působícího na sadu lamel. Při stoprocentním sepnutí spojky Halex je v extrémním případě rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rovnoměrné.
V průměru jsme jezdili zhruba do 7,5 litru nafty, ale pokud vezmeme spotřebu pouze v silničním provozu potom se spotřeba pohybovala až o jeden litr méně. Samozřejmě, že při plném naložení, případně v zimních podmínkách spotřeba vzroste.
Přední náprava je stejná jako u Caddy s předním pohozem, ale vzadu je robustní tuhá náprava a listové pružiny, společně s tlumiči přizpůsobené pohonu všech kol.
Caddy Maxi se dodává ve třech stupních výbavy – Trendline, Comfortline a Highline, přičemž už nejnižší zahrnuje mj.asistent rozjezdu v kopci, ABS, ESP? ASR, šest airbagů, poloautomatickou klimatizaci, palubní počítač atd. Verze s pohonem kol za necelých 800 000 Kč ve výbavě Comfortline je vhodná především do horských oblastí, kde lze po většinu zimy předpokládat zhoršené jízdní podmínky. V každém případě se asi vyplatí vsadit na výkonnější turbodiesel, který se lépe vypořádá s naloženým vozem.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4200/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,3/5,6/6,7 l/100 km
Rozměry: 4876 x 1794 x 1861 mm
Rozvor: 3006 mm
Zav.prostor: 520/4300 l
Užitečné zatížení: 680 kg
Cena: 795 560 Kč (2.0 TDI 4Motion Comfortline)


J.Lasík, 4.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar