Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Caddy Maxi Life 2.0 TDi - malý multivan

Sedmimístné modely nabízí dnes celá řada automobilek, některé jsou z kategorie kombi, jiné patří mezi SUV nebo MPV, a pak existují ještě verze odvozené od užitkových. Sem patří také VW Caddy Maxi, respektive osobní Maxi Life.

Podobné automobily najdeme pouze v nabídce značek Peugeot (viz Testy Novinky), Citroën nebo Fiat. Vůz vychází z klasického Caddy, jenž si vypůjčil podvozek z Touranu, ovšem pochopitelně modifikovaný. Je však o 470 mm delší, to znamená, že jeho celková délka je 4878 mm. Z toho 150 mm připadlo na zadní převis a zbytek (320 mm) pak na prostor mezi posuvnými dveřmi a zadní nápravou. Už ve standardní výbavě se osobní verze Maxi Life nabízí v sedmimístném provedení. Druhou řadu tvoří třídílná lavice a třetí pak dvousedadlo.
Ačkoliv rozměrově je velký a interiér působí prostorně, tak nás trochu překvapila poměrně malá variabilita, kterou bychom od takového modelu očekávali.
Dělená lavice druhé řady nejde posunout, ani lehce vyjmout, ale jen sklopit dopředu a překlopit za přední sedadla, na úkor velikosti zavazadlového prostoru. Jedině dvě sedadla třetí řady můžeme vymontovat jako celek, i když poměrně obtížně. Jen málokterý sedmimístný automobil může nabídnout 520 litrů zavazadlového prostoru v základu, který lze zvětšit na 1350 litrů s pěti sedadly nebo až na 3800 l při naložení po střechu. To je další z důkazů, že Maxi Life vznikl z užitkové dodávky.
Ovšem uvnitř takřka nic dodávku nepřipomíná. Vpředu je hodně místa i na dlouhé cesty a díky ve velkém rozsahu seřízení sedadla i volantu si lehce najdeme optimální polohu k řízení. Ovládací prvky a přístroje jsou, jak je u VW zvykem, ergonomicky uspořádané a přehledné. Také ve druhé řadě cestující nestrádají, sedáky i opěradla jsou dostatečně dimenzované a kupodivu také ve třetí řadě vcelku pohodlně usednou dvě dospělé osoby bez obav. Všechny řady jsou pak stupňovitě uspořádány, jako v kině. Škoda jen, že sedala nelze přeměnit v lůžkovou úpravu.
K příjemné atmosféře přispívá modro-šedé čalounění sedadel v kombinaci se šedými plasty. Interiér nabízí hodně odkládacích schránek, zvláště za praktickou považujeme prostor nad čelním sklem. Snadný přístup k oběma zadním řadám ulehčují dvoje boční posuvné dveře o velikosti 710 x 1140 mm.
Vznětový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 140 k je dostatečně silný i pro vůz o hmotnosti 1,8 tuny. Díky točivému momentu 320 Nm, jenž můžeme využívat od 1750 do 2500 otáček za minutu, můžeme jezdit svižně a také úsporně. V průměru se spotřeba po běžných silnicích pohybovala kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů, nebo lehce nad. Se šestistupňovou mechanickou převodovkou s krátkými drahami si rozumí dobře. Tato pohonná jednotka je nejvhodnější pro toho, kdo bude jezdit převážně s naloženým automobilem.
Jinak jsou k dispozici ještě benzinový čtyřválec 1.6/102 k a známý turbodiesel 1.9 TDi/195 k.
V základní výbavě najdeme mj. čelní airbagy, boční airbagy vpředu, systém ABS, regulaci prokluzu ASR, mlhovky, trojsedadlo ve druhé řadě, dvojsedadlo ve třetí řadě, zadní výklopné dveře s vyhřívaným stíračem a ostřikovačem, boční posuvné dveře vlevo i vpravo. Připlatit si musíme třeba za zadní prosklené dvoukřídlé dveře (6336 Kč), tempomat včetně palubního počítače (15 226 Kč), dvouzonovou automatickou klimatizaci Climatic (42 000 Kč), parkovací asistent (9600 Kč) nebo systém ESP 13.00 Kč.
Nejlevnější osobní verzi VW Caddy Maxi Life lze pořídit od 416 033 Kč bez DPH, testovaný model 2.0 TDi stojí od 597 414 Kč (bez DPH), resp 710 923 Kč s DPH.
Model Caddy Maxi Life vyplňuje mezeru mezi klasickým Caddy Life a většími modely Multivan/Caravelle. Spojuje v sobě přednosti malé dodávky a funkčnost MPV. Rozhodně bychom vzhledem k hmotnosti doporučovali nejsilnější pohonnou jednotku, jejíž spotřeba je takřka na úrovni 1.9 TDi.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 1750-2500/min
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,8/5,6/6,4 l
Rozměry: 4875 x 1794 x 1834 mm
Rozvor kol: 3002 mm
Cena: 597 414 Kč bez DPH (2.0 TDi)


Jindřich Lasík, 3.9.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar