Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf 1.6 TDI - ideální spojení

Ne nadarmo je Golf považován za etalon nižší střední třídy, asi nikomu není třeba připomínat jeho kvality a jen těžko hledáte věci, které byste mohli zkritizovat. Taková je prostě skutečnost, kterou vám potvrdí každý, kdo měl příležitost se s Golfem (viz Testy) svézt.

Pětatřicet let výroby a šest generací jsou nejlepším důkazem, jak hodně je Volkswagen Golf oblíbený. Design je nadčasový jako snad u žádného jiného automobilu, Vyvaroval zbytečného „Přikrášlování“, až se může někomu zdát příliš konzervativní. Ale účel světí prostředky je stará pravda. Každá nová generace navazuje na předchozí, dílenské zpracování je na jedničku ve všech směrech. Přístrojová deska převzatá z Passatu je jednoduchá a ergonomicky jednoduchá. Nelze ji nic vytknout.
Jedno je však jisté, a to nejen u Golfu, ale u všech koncernových modelů. Vznětovým přeplňovaným čtyřválcům 1.9 TDI a 2.0 TDI se systémem čerpadlo-tryska je definitivně odzvoněno, a nemají proti modernějším jednotkám už šanci uspět. A tak také u VW začala éra common-railů.
Důkazem je mimo jiné turbodiesel 1.6 TDI, který v silnější verzi 77 kW poháněl testovaný Golf. Kromě něho je k dispozici ještě verze 66 kW (90 k). Na oblíbený a důvěrně známý 1.9 TDI ztrácí sice nějaký 300 cm³ objemu, ale výkonem 105 k je na stejné úrovni (na starší dvoulitr ztrácí 4 kW).
Ocenili jsme u něj slušnou pružnost, kterou obstarává točivý moment 250 Nm. Můžeme jej využívat už od 1500 otáček a zůstává konstantní zhruba do dvou a půl tisíc. Příznivcům benzinových motorů můžeme prozradit, že zkoušený motor je o 50 Nm vyšší než u 1.4 TSI/122 k. Největšího výkonu 77 kW dosahuje ve 4400 otáčkách za minutu. Pokud chceme jezdit svižněji, k čemuž nás vybízí jednak spíš tužší podvozek, a také sportovní sedadla (Pokud si je pro verzi Trendline přikoupíte za 6400 Kč, tak určitě nebudete litovat), potom je lepší častěji řadit. S Golfem 1.6 TDI můžeme jezdit buď „rekreačně“ a hospodárně se spotřebou kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů, nebo dynamicky a svižně. V tom případě však musíte počítat se spotřebou vyšší ani ne o jeden litr. Jen pro zajímavost při cestě ze Stuttgartu do Prahy při obsazení třemi osobami jsme při průměrné rychlosti 124 km/h dosáhli spotřeby šesti litrů, což považujeme za víc než skvělý výsledek. V některých okamžicích bychom uvítali, kdy bychom měli k dispozici šest stupňů, místo současných pěti. A ještě něco, bezpochyby je 1:6 TDI tišší než odcházející generace 1.9 TDi, v nízkých otáčkách jej takřka vůbec neslyšíte.
Základní výbava Trendline nám poskytne mj. sedm airbagů, systémy ESP (nelze úplně deaktivovat) včetně ABS, EDS, ASR, dále klimatizace Climatic, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, kotoučové brzdy na všech kolech. Za pětidveřovou verzi si musíme připlatit 26 200 Kč, včetně elektrického ovládání oken.
VW Golf se vznětovou přeplňovanou „jedna-šestkou“ představuje ideální kombinaci vhodnou pro každodenní ježdění, ale i delší cesty. Určitě vás uspokojí nízkou spotřebou kultivovaného motoru, kvalitou zpracování, pohodlím i jízdními vlastnostmi. Cenově není sice nejlevnější, ale za kvalitu, jakou poskytuje Volkswagen se platí. V současné době je na Golf poskytován bonus ve výši 35 000 Kč.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 77 kW(105 k) při 4400/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500 – 2500/min
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin): 5,7/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 4199 x 1786 x 1480 mm
Rozvor: 2575 mm
Zav.prostor: 350/1305 litrů
Cena: 500 800 Kč (Trendline 5D)


Jindřich Lasík, 1.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar