Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf 1.9 TDi - nikdy nezklame

Pro svoji univerzálnost, promyšlenou konstrukci a praktické uspořádání interiéru si automobily VW Golf získaly za více třicet let srdce přes 22 miliónů spokojených zákazníků. Přes třicet let je také Golf nejprodávanějším modelem značky VW.

Na všechny úspěchy předcházejících modelů navázala v roce 2005 pátá generace, která se od předchůdců příliš nelišila. Také proč měnit něco, co je dotaženo téměř k dokonalosti. Pod zaoblenými tvary se samozřejmě ukrývala nejmodernější technika.
Ještě, než bude ve světové premiéře oficiálně představena šestá generace (viz Novinky) vyzkoušeli jsme si provedení se vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.9 TDI o výkonu 105 k. Jenže, co psát o voze, o němž už bylo řečeno prakticky všechno, a který se stal bestsellerem německé značky. Navíc o motoru 1.9 už bylo napsáno tolik chvály, a to nejen v souvislosti s Golfem, ale také třeba ve vztahu k Octavii. Jeden z nejzdařilejších turbodieselů vyniká hlavně průměrnou spotřebou kolem 5,5 litrů.
Pro Golf je nabídka pohonných jednotek opravdu bohatá. Posuďte sami – benzinové 1.4/80 k, 1.6/102 k, 1.4 TSI/122 k, 140 k a 170 k, 2.0 FSI/150 k, 2.0/200 k a 230 k, a V6 3.2/250 k.
Z dieselových jsou na vybranou 1.9 TDI/90 k a 105 k, 2.0 TDI/140 k a 170 k. K tomu kombinace s pěti- a šestistupňovými mechanickými převodovkami, tiptronicem nebo dvouspojkovou DSG.
Volkswagen vsadil s Golfem na tradici, která zavazuje a udělal dobře. Navíc na vás z něho dýchá německý smysl pro preciznost. VW Golf je prostě vždy záruka kvality, což platí také o testovaném voze.
Jednou z největších předností je špičkový podvozek, který zaručuje za všech podmínek bezpečné jízdní vlastnosti a nadprůměrnou úroveň pohodlí při jízdě po nerovných technicky členitých vozovkách. Základem je čtyřprvková zadní náprava, která společně s ideálním nastavením tlumičů dobře drží stopu v zatáčkách.
Také přesné řazení pětistupňové převodovky a řízení si zaslouží „jedničku“, stejně jako dostatek místa na předních sedadlech. Ani vzadu si cestující, kromě prostředního, nemohou stěžovat. Sedadlo řidiče je navíc výškově nastavitelné, volant v obou směrech, a tak lehce najdeme optimální polohu pro řízení. Ergonomicky umístěné přístroje jsou dobře čitelné, a to i noci, kdy jsou podsvíceny příjemným namodralým světlem.
Díky nadčasovému designu působí Golf stále moderně, přední světlomety mu dodávají dynamiku a zadní sdružené svítilny jsou stále originální. Zadní páté dveře se otevírají otočným logem a umožňují vstup do zavazadlového prostoru o objemu 370 litrů. Sklopením zadních opěradel se zvětší až na 1305 l.
První Golf sjel z výrobního pásu v roce 1974 a postupně se zkracovala doba, za níž byly uváděny nové generace. Zatímco Golf I vydržel na trhu do roku 1983 a Golf II do roku 1991, „trojka“ už jen do roku 1997. Za celou dobu historie se vůz prodlužoval až narostl o půl metru, to znamená ze 3705 mm na 4204 mm, ve výšce ze 1410 na 1483 mm a do šířky ze 1610 na 1759 mm. Na přesné rozměry šesté generace si budeme muset ještě chvilku počkat.

Základní výbava Trendline je více než bohatá – čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné okenní, systémy ABS, EBV, MSR, ASR, klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově i podélně nastavitelný volant. Za příplatek nebo od vyšší výbavy máte ještě palubní počítač, mlhovky, tempomat apod.
Pomalu „dosluhující“ Volkswagen Golf páté generace opět nezklamal a dokázal, že poměrně vyšší ceny za ojeté modely jsou na místě a odpovídají kvalitě automobilů, jenž se staly opravdovým bestsellerem.
Ceny vozů VW Golf se pohybují od 384 900 Kč (1.4), resp. od 479 900 Kč (1.9 TDi) až po 917 700 Kč (V6 3.2). Více na www.volkswagen.cz


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1896 cm³
Výkon: 77 kW(105 k) při 4000/min
Točivý moment: 250 Nm při 1900/min
Rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,3/5,0 l/100 km
Rozměry: 4204 x 1759 x 1513 mm
Rozvor kol: 2578 mm
Cena: 479 900 Kč (1.9 TDi Trendline)

Jindřich Lasík, 15.8.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar