Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf Variant 1.6 TDI - hospodárně s Blue Motion

Když jsme přebírali Golf Variant, který právě dorazil z výrobního závodu v Mexiku, tak neměl najeto ani čtyři sta kilometrů. Po týdnu už měl přes dva tisíce kilometrů. Můžeme tedy prohlásit, že jsme vůz dokonale zajeli a odzkoušeli.

Nový automobil jsme totiž podstoupily hned náročnému testu. Využili jsme jej k cestě za veterány Trentino Classic do jižních Tyrol. Z Prahy jsme vyrazili večer a po dálnici dojeli do Garmisch-Partenkirchenu, a dále jsme už pokračovali po normálních silnicích přes Innsbruck na rakousko-italské hranice, které jsme překročili v městě Brenner. Záměrně jsme nejeli po dálnici, ale po prázdné klikaté silničce. Následovalo pár kilometrů po dálnici směr Bolzano, kde jsme definitivně opustili dálnici a vrhli se do víru dobrodružství. Od té chvíle jsme dva dny jezdili pouze po úzkých silničkách, prakticky bez rovného úseku, pořád jen ze zatáčky do zatáčky, nahoru dolů, několikrát i nad dva tisíce metrů.
Při zpáteční cestě jsme si dali ještě několik průsmyků a teprve v Rosenheimu najeli na dálnici směr Mnichov a Praha. Ještě než vám řekneme, jaký je nový Golf Variant s technologií Blue Motion, tak prozradíme, že v horách jsme jezdili za něco málo přes šest litrů nafty, na dálnici při cestě domů ukázal palubní počítač hodnotu 5,1 litru. Vzhledem k tomu, že šlo o nezajetý automobil, tak si troufneme říct, že spotřeba může ještě klidně poklesnout minimálně o deset procent. A tak hodnota udávaná výrobcem 4,5 litru na sto kilometrů nelže. Pokud budete jezdit klidně, potom máte šanci se na ni dostat,
Rozepisovat se o kvalitách Volkswagenu Golf by bylo asi zbytečné a jen bychom opakovali známé fráze. Ostatně předchozí zkušenosti, které hovoří jasně, najdete v rubrice Testy. Zatímco u klasického Golfu píšeme už šestku, tak v případě kombi, označované jako Variant, jsme u čtvrté generace.
Na český trh se dodává se čtyřmi zážehovými motory – 1.4/80 k, 1.2 TSI/86 k a 105 k, 1.4 TSI – 122 k a 160 k a se dvěma vznětovými 1.6 TDI/90 a 105 k a 2.0 TDI/140 k. Dále jsou na výběr pěti a šestistupňové mechanické převodovky, případně dvouspojková automatická DSG a dva stupně výbavy Trendline a Highline.
Od prvopočátku si Golf uchovává svoje charakteristické tvary, které se během více než čtvrt století hodně zakulatily. Elegantnímu stylu a hlavně účelnosti nelze nic vytknout. To samé platí o interiéru, je přehledný a příjemný, přístroje čitelné, tříramenný volant se dobře drží, mezi analogovými přehlednými přístroji je informační displej zobrazující údaje z palubního počítače. Sedadla jsou příjemně tuhá a únavu jsme v nich necítili ani po stovkách kilometrů. Zavazadlový objem má základní objem dostatečných 505 litrů, po sklopení dělených zadních opěradel v poměru 1/3 vzroste takřka na 1500 litrů.
Volkswagen Golf můžeme považovat za etalon prvotřídní kvality po všech stránkách, ale také pokroku, jak nás přesvědčila verze 1.6 TDI s označením Blue Motion Technology. V současné době se hodně mluví o hybridech, ale myslíme si, že reálná cesta k úsporným a ekologickým automobilům vede přes spojení vznětových přeplňovaných motorů. Už jsme vyzkoušeli Volvo V50 Drive nebo XC60 Drive, nyní máme v testu Ford Focus Eco, a všechny nás přesvědčili o správné cestě ke snižování spotřeby i emisí.
Oproti původnímu modelu se spotřeba nového turbodieselu 1.6 podařilo snížit o šest desetin litru na 4,5 litru v kombinovaném provozu. Také emise CO2 poklesly ze 135 g/km na 119 g/km. Na pohled se vůz od ostatních neliší a prakticky všechny úpravy vedoucí k hospodárnosti nejsou vidět. Tak třeba upraveným software řídicí jednotky se snížily volnoběžné otáčky. Zároveň došlo k prodloužení „trojky, čtyřky a pětky“. Podvozek je vylepšený pro optimální proudění vzduchu pod vozem. Dostatečný přísun vzduchu obstarává dvojitý ventilátor. Snížením světlé výšky se také snížil koeficient odporu vzduchu z 0,32 na 0,30. V neposlední řadě používá pneumatiky s nižším valivým odporem a také systém start stop. Výkon 105 k je dostačující, potěší zátahem z nižších otáček, když už v 1500 můžeme využít největší točivý moment 250 Nm a vydrží nám až do 2500/min. Na nedostatek dynamiky jsme si rozhodně nemohli stěžovat, a to ani na horských silnicích. Řazení pěti stupňů jde lehce a přesně, jak je u vozů VW samozřejmostí.
Testovaný automobil ve výbavě Trendline obsahoval mj. čelní a boční airbagy, systémy ABS, ESP, ADS, ASR, klimatizaci Climatic, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, „balíček“ Blue Motion pak ještě Start Stop, multifunkční ukazatel Plus s doporučeným řazením nebo asistent rozjezdu do kopce.
S Golfem Variant 1.6 TDI Blue Motion jsme ujeli 1800 kilometrů a musíme opět jen konstatovat, že bez nejmenšího problému. Potěšil nás hlavně hospodárným provozem a pohodlím. Technologie Blue Motion má budoucnost.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) při 4400/min
Točivý moment: 250 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,7/3,9/4,5 l/100 km
Rozměry: 4534 x 1781 x 1504 mm
Rozvor kol: 2578 mm
Objem zav.prostoru: 505/1495 l
Objem nádrže: 55 l
Cena: 521 400 Kč (1.6 TDI Blue Motion)


J.Lasík, 15.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar