Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Plus 1.4 TSI DSG - rodinný bestseller

Zatímco Volkswagen Golf se na scéně objevil poprvé v roce 1974, tak jeho derivát Golf Plus až v prosinci 2004. Vzhledem k tomu, že si našel dost zájemců, tak jej německý koncern zařadil do výrobního programu také v rámci šesté generace.

Kvality VW Golf jsou dostatečně známé, o čemž ostatně svědčí i stále poměrně vysoké ceny ojetých modelů. S hatchbackem má všechny rozměry stejné, až na výšku, kde má k dobru dalších 104 mm, to znamená celkových 1583 mm. Proto bylo také možné umístit sedadla o něco výše, čímž se zlepšilo nastupování i výhled z vozu.
Také objem zavazadlového prostoru je větší, v základu o více než 80 litrů, přičemž díky posunu (o 160 mm) i nastavení sklonu opěradel zadních sedadel dosahuje objemu v rozmezí 305/453 litrů. Po sklopení opěradel pak až 1450 litrů. Díky dvojité podlaze můžeme v pohodě převážet i vyšší předměty. Právě variabilitou předčí všechny své konkurenty. Do zavazadlového prostoru o velikosti 828 x 1008m se vejde i čtrnáctileté dítě.
Ačkoliv je VW Golf Plus hodně podobný hatchbacku, tak s ním nemá vlastně shodný žádný díl a je tudíž úplně nový po všech stránkách. Přesto nové přední světlomety a maska, nové střešní ližiny i zadní nárazníky jsou koncipovány v duchu „šestky“. Z profilu zaujmou nápadně výrazné prolisy.
O ovládání a ergonomickém uspořádání bylo napsáno u Golfu už hodně chvály a u verze Plusu tomu není jinak. Všechno je na svém místě, nemusíte nic hledat, všechno funguje. Ve výborných sedadlech se nám cestovalo komfortně i několik hodin, bez známek sebemenší únavy. K tomu přispěla i dvouspojková převodovka DSG.
Golf Plus je v nabídce se zážehovými čtyřválci 1.4/80 k, 1.6/102 k a 1.4TSI/122 k a 160 k nebo vznětovými 1.6 TDI/105 k a 2.0 TDI/110 a 140 k. Jak je vidět opravdu je z čeho vybírat. V našem případě poháněl přední kola moderní zážehový čtyřválec 1.4 TSI s přímým vstřikem a přeplňovaný turbodmychadlem ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jeho výkon 90 kW (122 k) při 5000 otáčkách za minutu je dostatečný, stejně jako točivý moment 200 Nm, který jsme mohli využívat už od 1500/min až do 4000/min. Takovým rozsahem se mohou pochlubit spíš vznětové přeplňované motory. Pokud chcete jezdit hodně svižně, potom musíte motor vytáčet nad 3000/min, ale pro běžné ježdění vystačíte s nějakými 2500 otáčkami. Převodovka DSG pracuje skvěle, bez známek sebemenších rázů. O právě zvoleném rychlostním stupni nás informuje číslice na displeji přístrojové desky. Nejednou jsme ani nemohli uvěřit, že jedeme na „6“ nebo dokonce na „7“. Řazení je velice plynulé, přesné a rychlé. Občas jsme využili možnost ručního řazení.
Je zajímavé, že výrobce uvádí stejné hodnoty největší rychlosti a zrychlení, jak u verze se šestistupňovou mechanickou převodovkou, tak DSG. U spotřeby jsou dokonce hodnoty ještě nižší. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litrů. Pokud jsme využívali při svižné jízdě kvalit špičkového podvozku, pitom nám palubní počítač ukazoval spotřebu ani ne o litr vyšší.
Karosérie byť je vyšší se nenaklání, a díky ESP lze s Plusem projíždět zatáčky i vyšší rychlostí, ale v některých momentech, hlavně v začátku, jsme měli dost nepříjemný pocit. Ale ESP vždy spolehlivě zasáhne. Nastavení podvozku snese i nerovný povrch, aniž by utrpělo pohodlí
Volkswagen Plus, jako kompaktní MPV, je ideálním automobilem pro toho, komu je hatchabck malý a Touranu třeba nepřišel na chuť. Rozhodně se nám líbila „jedna čtyřka TSI“ a fungování dvouspojkové převodovky. Testovaný automobil měl kromě prvků výbavy Highline mj,. také automatické parkování bez zásahu řidiče včetně akustického a vizuálního parkpilota. Nadstandardní výbava však zvýší nejvyšší cenu Highline více než o 80 000 Kč. Ale kdo není náročný, ten může mít Golf Plus 1.4 už za 379 900 Kč. S motorem 1.4 TSI a převodovkou DSG za 523 800 Kč,.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1390 cm³
Výkon: 90 kW (122 k ) při 5000/min
Točivý moment: 200 Nm při 1500-4000/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,0/5,3/6,3 l/100 km
Rozměry: 4204 x 1759 x 1592 mm
Rozvor: 2578 mm
Cena: 584 900 Kč (1.4 TSI Highline)



Jindřich Lasík, 24.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar