Volkswagen Multivan Long Life 2.0 TDI - společník na cesty
V roce 2020 oslavil Volkswagen Transporter sedmdesáté narozeniny, o dva roky později přišla šestá generace Transporteru/Mutivanu, která se ještě stále prodává, ale už současně s modelem T7 nebo elektrickým modelem ID.Buzz. Právě „sedmičku“ jsme měli možnost si vyzkoušet.
Z původně užitkového VW Transporter byla odvozena velice oblíbená a žádaná osobní verze Multivan. Jeho obliba spočívá hlavně v univerzálnosti, variabilitě interiéru, v pohodlí i bohaté výbavě. A v neposlední řadě také ve vznětovém dvoulitrovém motoru s výkonem 150 k, jako alternativa je nabízen zážehový dvoulitr TSI s výkonem 204 k. případně 1.5TSI Plug-in (177 k) pro verze s pohonem všech kol.
V případě prodloužené verze (+ 200 mm oproti klasickému provedení) jsme se rozhodli pro osvědčený diesel s točivým momentem 360 Nm v rozmezí 1600 až 2700 otáček za minutu a s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Prakticky hned po rozjezdu dokáže naftový dvoulitr udržovat konstantní rychlost, nemusíte ani řadit, to za vás udělá bezchybná převodovka DSG. Po zahřátí je jízda velice klidná a výkon 150 k plně dostačující. Při obsazení všech sedadel a ještě naložení zavazadel asi dynamika přeci jen trochu poleví.
Průměrná spotřeba se pohybovala kolem osmi litrů nafty na sto kilometrů. To znamená, že s plnou nádrží (58 litrů) můžete ujet sedm stovek kilometrů.
Právě variabilita je silnou stránkou. Jednalo se o sedmimístné provedení v konfiguraci 2-2-3, eventuálně 2-3-2, když prostřední sedadlo třetí řady posuneme mezi dvě v druhé řadě. Také druhou řadu sedadel a sedadla ve třetí řadě můžeme libovolně posouvat, ta krajní kvůli bezpečnosti jen omezeně. Případně i vyjmout a získáte užitkovou dodávku.
Posuvnou konzoli můžete rychle přeměnit na stoleček, s nímž lze rovněž manipulovat dle libosti, jak mezi předními, tak i sedadly druhé řady. Ta lze také libovolně posouvat na úkor zavazadlového prostoru, který má v základním nastavení za třetí řadou sedadel objem 763 litrů
Řízení je možná ještě zábavnější než v osobním automobilu. Ze sedadla, které je posazené dost vysoko, má řidič skvělý přehled o provozu a dobrý výhled dopředu i do boku. Navíc sedí dost vzpřímeně. Potěšilo nás ovládání klasickými tlačítky jednak po stranách infotainmentu a také na volantu nebo panel na ovládání klimatizace.
VW Multivan, ať v krátké nebo delší verzi, s charakterem MPV, můžete pohodlně a hospodárně cestovat i na delší trasy. Navíc je také kvalitně odhlučněn, v případě vyhřívaného předního skla dvojnásob.
Ceny Multivanu začínají na 1 147 020 Kč za krátkou verzi a s dieselem, u prodloužené verze Long na 1 188 277 Kč. Základní cena testovaného provedení je 1 298 411 Kč, s nejrůznějšími doplňky a pakety se vyšplhá na 1 697 340 Kč (viz obrázek)
file:///C:/Users/jindra/Downloads/technickadata-novy-multivan-20220808.pdf
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1968 cm³
Výkon: 110 kW (150k) při 3000-3750/min
Točivý moment: 360 Nm při 1600-2700/min
Převodovka: 7 DSG
Pohon: přední kola
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Rychlost: 190 km/h
Kombin.spotřeba: 5,4 l/100 km
Rozměry: 5173 x 1941 x 1907 mm
Rozvor kol: 3124 mm
Zav.prostor za řadou 3-2-1: 763-2171-4005 l
Poh.hmotnost: 3,3 t
Cena: 1 298 411 Kč (Life Long 2.0 TDi)
JL 28.11.2024
V případě prodloužené verze (+ 200 mm oproti klasickému provedení) jsme se rozhodli pro osvědčený diesel s točivým momentem 360 Nm v rozmezí 1600 až 2700 otáček za minutu a s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Prakticky hned po rozjezdu dokáže naftový dvoulitr udržovat konstantní rychlost, nemusíte ani řadit, to za vás udělá bezchybná převodovka DSG. Po zahřátí je jízda velice klidná a výkon 150 k plně dostačující. Při obsazení všech sedadel a ještě naložení zavazadel asi dynamika přeci jen trochu poleví.
Průměrná spotřeba se pohybovala kolem osmi litrů nafty na sto kilometrů. To znamená, že s plnou nádrží (58 litrů) můžete ujet sedm stovek kilometrů.
Právě variabilita je silnou stránkou. Jednalo se o sedmimístné provedení v konfiguraci 2-2-3, eventuálně 2-3-2, když prostřední sedadlo třetí řady posuneme mezi dvě v druhé řadě. Také druhou řadu sedadel a sedadla ve třetí řadě můžeme libovolně posouvat, ta krajní kvůli bezpečnosti jen omezeně. Případně i vyjmout a získáte užitkovou dodávku.
Posuvnou konzoli můžete rychle přeměnit na stoleček, s nímž lze rovněž manipulovat dle libosti, jak mezi předními, tak i sedadly druhé řady. Ta lze také libovolně posouvat na úkor zavazadlového prostoru, který má v základním nastavení za třetí řadou sedadel objem 763 litrů
Řízení je možná ještě zábavnější než v osobním automobilu. Ze sedadla, které je posazené dost vysoko, má řidič skvělý přehled o provozu a dobrý výhled dopředu i do boku. Navíc sedí dost vzpřímeně. Potěšilo nás ovládání klasickými tlačítky jednak po stranách infotainmentu a také na volantu nebo panel na ovládání klimatizace.
VW Multivan, ať v krátké nebo delší verzi, s charakterem MPV, můžete pohodlně a hospodárně cestovat i na delší trasy. Navíc je také kvalitně odhlučněn, v případě vyhřívaného předního skla dvojnásob.
Ceny Multivanu začínají na 1 147 020 Kč za krátkou verzi a s dieselem, u prodloužené verze Long na 1 188 277 Kč. Základní cena testovaného provedení je 1 298 411 Kč, s nejrůznějšími doplňky a pakety se vyšplhá na 1 697 340 Kč (viz obrázek)
file:///C:/Users/jindra/Downloads/technickadata-novy-multivan-20220808.pdf
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1968 cm³
Výkon: 110 kW (150k) při 3000-3750/min
Točivý moment: 360 Nm při 1600-2700/min
Převodovka: 7 DSG
Pohon: přední kola
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Rychlost: 190 km/h
Kombin.spotřeba: 5,4 l/100 km
Rozměry: 5173 x 1941 x 1907 mm
Rozvor kol: 3124 mm
Zav.prostor za řadou 3-2-1: 763-2171-4005 l
Poh.hmotnost: 3,3 t
Cena: 1 298 411 Kč (Life Long 2.0 TDi)
JL 28.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout