Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V70 T6 AWD - švédský rychlík

Zatímco automobilka Saab se potýká se značnými problémy a je na pokraji bankrotu, tak o druhé švédské značce Volvo zatím v souvislosti s krizí moc slyšet není. Možná i proto, že Saab patří pod GM, který je již řadu let v červených číslech a Volvo je „u Forda“.

Také výrobní program Volva je mnohem pestřejší a může nabídnout široké spektrum automobilů, z nichž některé řady jsou si sice hodně podobné, ale na druhé straně se vyznačují prvotřídné kvalitou a hlavně špičkovou bezpečnostní výbavou, jako málokterý automobil. S tím však souvisí i jejich cena – ale prostě za něco.
To platí rozhodně o Volvu V70 T6 AWD ve výbavě Summum za základní cenu 1 380 000 Kč. Nejde sice o žádnou novinku, druhá generace se objevila v roce 2007, ale když dostanete možnost vyzkoušet si její nejsilnější verzi, tak to rozhodně nejde odmítnout. Pod kapotou napříč uložený zážehový přeplňovaný třílitrový šestiválec a pohon všech čtyř kol si žádá jediné. Vyrazit za sněhem. Proto jsme vůz odzkoušeli hlavně na zasněžených krkonošských silničkách a musíme přiznat, že nás kombi nejen nezklamalo, ale přímo nadchlo. Snad jedině klasickou ruční brzdu místo elektrické bychom uvítali.
Jak jsme již řekli. Volvo V70 se poprvé objevilo před necelými dvěma roky, ale díky nadčasovému zaoblenému designu je stále aktuální. Jeho tvary navíc v našem případě vylepšoval ještě sportovní paket R-Design, který červené barvě opravdu hodně sluší. Paket tvoří mřížka čelní masky s logem R-Design, výrazné spoilery, zadní křídlo, šedý dekor zpětných zrcátek, uvnitř pak sportovní volant a pedály, dekor obložení v perforovaném hliníku a také snížený podvozek. To vše za přípatek 45 000 Kč, ale máte sportovně střižené kombi.
Model V70 vychází technicky ze sedanu S80, ale se zkrácenou platformou, to znamená, že rozvor se zkrátil o 19 mm, délka o 28 mm, šířka zůstala stejná a výška narostla o 47 mm. Jinak historie kombi má u Volva dlouholetou tradici, první model PV 445 se objevil už v padesátých letech.
Ani design nezapře znaky S80, jen přední nárazník je trochu víc robustnější a přístrojová deska si se sedanem také příliš nezadá. Jen tlačítka na středovém panelu jsou zpočátku trochu nepřehledná. Ale když máte vůz vybaven tolika funkcemi, potom se nelze divit. A to ještě displej navigace je ukrytý v horní části přístrojové desky. Sedadla jsou dobře tvarovaná pohodlná a poskytují skvělou oporu. To platí také o zadních sedadlech, která můžeme jednoduchým způsobem sklopit a zvětšit zavazadlový prostor ze 555 na 1580 litrů. Zavazadlový prostor je vybaven ještě kolejnicemi pro fixaci nákladu.
Výkon 285 k je plně dostačující, stejně jako 400 Nm točivého momentu, který je k dispozici v širokém spektru otáček už od 1500 do 4800/min. Vyznačuje se sametovým chodem a vitalitou. Také sladění se šestistupňovou samočinnou převodovkou je optimální, vlastní přeřazení vůbec nepostřehneme. Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 12,5 litry benzinu na 100 kilometrů, a to jsme se drželi spíš „při zdi“. Na méně jsme se nedostali v žádném případě.
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková. Vůz s přehledem zastaví ventilované kotouče na všech kolech
Síla motoru si přímo žádá pohon všech kol AWD s elektricky ovládanou lamelovou spojkou. Ten se dodává ještě pouze pro benzinový V6 3.2/238 k a vznětový D5/185 k.
Součástí výbavy na přání byl mj. aktivní tempomat (55 000 Kč), který jistí vzdálenost od auta jedoucího před vámi. Na případné nebezpečí vás upozorní opticky i zvukově, event. automaticky sám vozidlo zbrzdí. Na nebezpečí upozorňuje sada červených diod LED v zorném poli řidiče.
K bezpečnosti přispíná také systém BLIS (19 000 Kč), který hlídá tzv. mrtvý úhel. Nereaguje však jen na automobily, ale také třeba na stromy nebo svodidla. V případě znečištění je naopak vyřazen z činnosti, na což vás upozorní informace v českém jazyce. Je příjemné, když s vámi komunikuje automobil v rodné řeči. Nechybí ani systém bdělosti řidiče a varování při vybočení z jízdního pruhu (19 000 Kč), které využívají kameru uvnitř zpětného vnitřního zrcátka. Reaguje na nesprávné chování vozu a rozpozná, kdy se nevěnujte plně řízení, na což vás upozorní kvílavým zvukem a údajně i vibrací sedala, což jsme však nepostřehli.
Řada V70 je v nabídce ve čtyřech stupních výbavy, přičemž T6 AWD pouze ve třech, v našem případě v prostředním stupni Summum. Z bohatého výčtu se zmiňme o ABS, kontrole stability DSCT, šest airbagů, WHIPS (sydstém ochrany páteře při nárazu zezadu), alarm s náklonovým a pohybovým čidlem, aut.dvouzonovou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívaní přední sedadla, elektrické ovládání pátých dveří, parkovací asistent vzadu,
Volvo V70 je luxusní kombi s esportovním duchem, které sází hlavně na komfort a pohodlí, je určeno hlavně náročným zákazníkům, které verze T6 AWD rozhodně nezklame. Prostě ideální expres pro dálnice.


]b]Základní technické údaje[/b]

Motor: zážehový přeplňovaný šestiválec
Objem: 2953 cm³
Výkon: 210 kW (285 k) při 5600/min
Točivý moment: 400 Nm při 1500 – 4800/min
Rychlost: 245 km/h
Zrychlení é-100 km/h: 7,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 16,7/8,1/11,3 l/100 km
Rozměry: 4823 x 1861 x 1547 mm
Rozvor: 2816 mm
Cena: 1 380 000 Kč (Summum)


Jindřich Lasík, 4.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar