Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Premium Route - Dálková řada

Renault Premium Route z Dálkové řady Renault Trucks je vozidlo specializované na dopravu v moderní logistické síti „just in time“, kombinující efektivitu a komfort řízení. Z hlediska užitečného zatížení a nízké spotřeby patří mezi nejlepší na trhu, díky čemuž zaručuje vysokou rentabilitu.

V roce 1996 společnost Renault Trucks vyvinula specializované vozidlo Premium Route, aby dokázala uspokojit zákazníky hledající vůz, který by poskytoval maximální efektivitu a výkon. Od zahájení výroby přesáhly prodeje vozu Premium Route sto tisíc.
Výrazný a inovativní, ale věrný původnímu konceptu – v roce 2005 byl design vozidla Premium Route změněn s cílem zkombinovat kvalitu, komfort, bezpečí, výkon a rentabilitu.
Premium Route je se svými technickými a technologickými inovacemi, motorem, optimalizovanou spotřebou a skutečně pohodlnou kabinou ideálním vozem pro doplnění nabídky vozidel společnosti Renault Trucks v oblasti přepravy na velké a střední vzdálenosti.
Vůz pohání vznětový přeplňovaný šestiválcový motor o objemu 10,8 ve třech výkonových variantách. Je vybaven vysokotlakým elektronickým vstřikováním,
variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem s regulací waste-gate pro motory s výkonem od 410 a 450 k.

Typ370410450
Výkon270/1900295/1900331/1900
Toč.moment1735/1000-14001900/1000-14002140/1100-1300



Díky tužšímu bloku válců, monoblokové hlavě válců, zesílené olejové vaně a krytu hlavy válců i optimalizovanému seřízení vstřikování je hlučnost motoru Dxi11 na úrovni jakéhokoliv jiného silničního vozidla.
Model DXi11 (Euro4 a Euro5) využívá systém SCR (Selective Catalyst Reduction), zaručující optimální úrovně spotřeby paliva (až o 5 % nižší než motory DCi Euro 3). Vstřikování AdBlue (směs močoviny s vodou o vysoké chemické čistotě) snižuje katalýzou množství emisí oxidů dusíku, které vznikají při spalování nafty. Premium Route může být vybaven plastickými nádržemi AdBlue o kapacitě 40 až 60 litrů, nebo modely z nerezové ocele o kapacitě 95 až 125 litrů.
Pro nový model je k dispozici šest různých převodovek, pět manuálních a jedna automatizovaná. Všechny převodovky typu ZF jsou vybaveny systémem „super H“, jejichž princip Super H spočívá v superpozici stupňů velké řady se stupni řady malé. Přechod mezi oběma řadami rychlostí se provádí přepínačem na řadicí páce.
Osm stupňů velké a malé řady je rozděleno do šestnácti polovičních stupňů pro lepší využití rozsahu výkonu motoru, čímž se optimalizovala spotřeba paliva.
Elektromagnetický ventil zabraňuje, aby motor pracoval v příliš vysokých otáčkách, pokud by došlo k zařazení nevhodného rychlostního stupně. Systém pro monitorování řízení, který je u manuálních převodovek k dispozici pro optimalizaci jízdy, poskytuje stálé a okamžité informace, jaký převod by měl být zařazen pro dosažení optimální spotřeby a výkonu.
Premium Route je možné volitelně osadit robotizovanou převodovkou Optidriver+, která se skládá ze základní převodovky a hliníkového děliče převodových stupňů. K dispozici je 12 rychlostních stupňů vpřed a 3 stupně vzad. Činnost je automatizovaná optimalizovaným řídícím programem, který vybírá nejvhodnější rychlostní stupeň podle převažujících podmínek použití a nákladu.
K dosažení většího komfortu a bezpečnosti je na volantu páčka ovládání, díky níž je řazení plynulejší a rychlejší. Pro lepší interakci mezi řidičem a převodovkou je na přístrojové desce zobrazeno provedené přeřazení a rychlostní stupeň požadovaný řidičem, spolu s mnoha dalšími informacemi.
Pro Premium Route jsou k dispozici dva druhy nápravy – P 13170/2 s jednoduchou redukcí nebo pro náročnější podmínky náprava P 1395 s dvojitou redukcí. Přípustné zatížení přední nápravy je buď 7,1 t (s mechanickým pérováním a odsazením 125 mm), nebo 8 t (s mechanickým či pneumatickým pérováním s funkčním zdvihem 160 mm).
Kotoučové brzdy na všech kolech, spolu se systémem EBS, Optibrake a retardéry poskytují vozidlu z hlediska brzdění a držení na vozovce optimální bezpečí. Spojení kotoučových brzd a EBS zajišťuje rovnoměrnou účinnost brzd stejně jako dobrou stabilitu vozidla na vozovce.
Systém EBS poskytuje rozsáhlou sadu funkcí. Především řízení motorové brzdy při podřazování na mokrém povrchu umožňuje řidiči udržet kontrolu nad vozidlem a vyhnout se smyku zadních kol. Systém varuje při ztrátě 40% výkonnosti brzd a v případě, kdy teplota brzd překročí hodnotu 550 °C. Další funkcí systému EBS je pomoc při rozjezdu ve svahu, možné je zapojení diferenciálu při jízdě – systém EBS srovnává rychlost pravých a levých kol. Navíc je řidič po kontrole spojení tahače s návěsem informován o brzdných nekonzistencích či defektech mezi tahačem a návěsem.
Systém ESP pomáhá řidiči při přetáčení a nedotáčení vozidla udržet kontrolu nad příčnou stabilitou vozu tím, že při přetáčení kontroluje přední kolo a při nedotáčení zase zadní. Návěs je díky tomu brzděn vyrovnaně, což přináší lepší stabilitu. ESP také zabraňuje převrhnutí soupravy, zejména v zatáčkách při příliš vysoké rychlosti nebo v případě, že má vozidlo vysoko položené těžiště.
Motor DXi 11 je standardně vybaven výfukovou brzdou, která během výfukové fáze uzavře prostřednictvím ventilu výfukové potrubí. Maximální výkon této brzdy je 135 kW při 2100/min. Motor lze osadit motorovou brzdu Optibrake a v odpovídajících rychlostech její použití kombinovat s výfukovou brzdou a regulátorem tlaku ve výfuku, což umožňuje dosáhnout vysokého brzdného výkonu (275 kW při 2300/min). Systém Optibrake je standardně montován se samočinnou převodovkou a na přání je k dispozici i pro manuální převodovku.
Díky svým dvěma typům retardéru (Intarder pro manuální převodovky a Voith se systémem Optidriver+) využívá vozidlo nejlepší dostupnou brzdnou soustavu.
Brzdný výkon 500 kW umožňuje retardérům poskytnout při řazení konstantní brzdění. Pomocí páky pod volantem je samozřejmě možné retardéry také propojit s brzdným pedálem a tempomatem.

V rámci snahy vyřešit problémy s aplikací nástaveb zkombinovala společnost Renault Trucks tvořivost se zaujetím pro detail. Jejím cílem bylo usnadnit práci nástavbářů větší nabídkou rozvorů, různou výškou vozidel pro přepravce, kteří potřebují přepravovat větší náklady, zmenšenou šířkou podélníku pro zvýšení užitného zatížení, zesílením podélníku pro použití při náročných úkolech apod.
Premium Route může u přední nápravy používat mechanické nebo pneumatické pérování. K dispozici jsou také dvě provedení zesíleného pérování – s přípustným zatížením přední nápravy 7,1 nebo 8 tun. Pneumatické pérování je k dispozici ve standardním nebo sníženém zesíleném provedení pro náklady od 8 tun. Snížená verze pro velkoobjemovou přepravu je určena také pro tahače s točnicí o výšce 950 mm.
Zadní náprava je standardně vybavena pneumatickým pérováním, udržující stálou jízdní výšku, poskytující zlepšený komfort řízení a lepší držení na vozovce. Úprava pérování se provádí prostřednictvím výškových senzorů umístěných na vzduchových měších. Systém Elektronického řízení pérování umožňuje jednodušší regulaci výšky vozu a lze jej řídit elektronickou řídící jednotkou buď z přístrojové desky, nebo přes dálkový ovladač.
Na přání je možné vůz vybavit zaoblenými deflektory a dodatečným přístupovým schůdkem k obslužné lávce.
Nové vozidlo Premium Route je v provedení podvozek nabízeno se 13 rozvory (od 3700 do 6800 mm), díky čemuž dokáže uspokojit mnohem širší spektrum. V provedení tahač 4x2, vozidlo podvozek 4x2, vozidlo podvozek 6x2 a tahač 6x2 Pusher nabízí mnoho variant schopných splnit všechna přání přepravců, bez ohledu na oblast jejich působnosti.
Kabinu charakterizuje přívětivá vnitřní atmosféra, ergonomické místo řidiče a kvalitní vybavení a úprava. Lůžko je pohodlné a prostorné s matrací o tloušťce 150 mm a rozměrech 2022 x 780 mm. Pohyb po kabině je jednodušší, neboť v prostoru nejsou žádné zbytečné překážky a mezi sedadly a lůžkem je více místa.
V provedení s převodovkou Optidriver+ je navíc eliminována řadící páka, což ještě více usnadňuje pohyb po kabině. Digitální rychlostní displej, centralizovaný otáčkoměr, barevný třípásmový indikátor spotřeby paliva a malý či velký maticový displej zobrazující všechny klíčové informace.
Verze „Alliance“ nabízí klimatizaci, vysokou střechu, nárazník v barvě karoserie a schůdky pro přístup do kabiny.Verze „Privilège“ přichází s nezávislým topením, uzamykatelnými úložnými přihrádkami, střešním deflektorem a sluneční clonou. Verze „Excellence“ nabízí kompletní výbavu včetně ledničky, rádia s CD/MP3 přehrávačem a Bluetooth technologií s možností hands-free telefonování, bočních krytů, sluneční clony a xenonových reflektorů.
Renault Premium Route je vozidlem dálkové přepravy par excellence. Hodí se ideálně pro všechny typy přepravy, od regionální až po mezinárodní. Jeho výrazné a inovativní prvky dokáží upoutat řidiče i přepravce, kteří také ocení jeho kvalitu, produktivitu a pohodlí hodné značky, kterou hrdě reprezentuje.

JL, 17.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar